MENU

Ελάχιστοι περίμεναν ότι το θέμα των τηλεοπτικών συμβολαίων των ομάδων της Super League 1 θα πήγαινε τόσο καλά εν μέσω πανδημίας. Αποδείχτηκε καθοριστικός ο ρόλος της νέας ιδιοκτησίας της Nova και η διάθεση της πλειοψηφίας των ποδοσφαιρικών παραγόντων να επιστρέψουν ουσιαστικά στο μοντέλο της κεντρικής διαχείρισης.

Αρκεί η ασφάλεια ενός τηλεοπτικού συμβολαίου για να αναπτυχθεί εμπορικά το ελληνικό ποδόσφαιρο; Φυσικά και όχι. Στις δόξες της η Τσέλσι του Αμπράμοβιτς έβαζε στο ταμείο της μόλις το 14% των εσόδων από τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Τα υπόλοιπα ήταν χρήματα που κέρδιζε από τις χορηγίες, τα εισιτήρια, τις συνέργειες και τα ανταποδοτικά οφέλη.

Το ποδόσφαιρο είναι βιομηχανία θεάματος. Αν δεν το αντιμετωπίσουμε έτσι και στην Ελλάδα, αποκλείεται να κάνουμε βήμα μπροστά. Τα τηλεοπτικά έσοδα στη Super League 1 καλύπτουν ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των εξόδων των ομάδων και με αυτό τον τρόπο δημιουργείται η στρέβλωση: Παύουν να υπάρχουν άλλες πηγές εσόδων.

Οσο οι ιδιοκτήτες των ομάδων δεν θα έχουν στόχο το κέρδος, τόσο θα χάνεται η εμπορική αξία του προϊόντος. Η ομάδα είναι μία εταιρεία και ως τέτοια πρέπει να φροντίζει ώστε τα έσοδά της να ξεπερνούν τα έξοδα. Αν συμβαίνει το αντίθετο, η ανάπτυξη της εταιρείας πάει στράφι.

Η Λίγκα οφείλει να προσανατολίσει όλη την ενέργειά της στις πηγές άλλων εσόδων. Δυστυχώς αυτή την εποχή δεν υπάρχουν εισιτήρια, οι χορηγοί είναι διστακτικοί και η ποιότητα του ελληνικού ποδοσφαίρου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Ακόμα και οι μεγάλες ομάδες αντιμετωπίζουν οξύτατα οικονομικά προβλήματα. Η  διέξοδος βρίσκεται στην αξιοπιστία που θα φέρει την αναβάθμιση.

Είναι αλήθεια ότι η κεντρική διαχείριση που επιτεύχθηκε μέσω της συνδρομητικής τηλεόρασης θα δώσει ώθηση κυρίως στα διαφημιστικά έσοδα. Πόσο μάλλον που ο κόσμος δεν μπορεί να πάει στο γήπεδο και είναι αναγκασμένος να βλέπει όλα τα ματς από την τηλεόραση. 

Από την άλλη πλευρά υπάρχει μία δραστική μείωση της αγοραστικής δύναμης του  κοινού, η οποία εμποδίζει την ανάπτυξη. Όμως όλα αυτά είναι κινούμενη άμμος και κάποια στιγμή η σκόνη θα καθίσει. Το ζήτημα είναι να δημιουργηθούν συνθήκες επανεκκίνησης του ελληνικού ποδοσφαίρου, να απομακρυνθεί το κλίμα τοξικότητας και να βρεθεί η συνιστώσα της κοινής λογικής.       

Δεν αρκούν τα τηλεοπτικά συμβόλαια