Close

Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός οι πιο... ξεκούραστες ομάδες της Ευρωλίγκας!

Τελευταία ανανέωση: 3 Νοεμβρίου 2016, 15:44
Χρόνος ανάγνωσης: 12’

Ο Θανάσης Ασπρούλιας καταγράφει όλες τις χιλιομετρικές αποστάσεις που θα διανύσουν τη φετινή σεζόν οι 16 ομάδες της Euroleague και εξηγεί γιατί οι δύο «αιώνιοι»... απαγορεύεται να μιλάνε για κούραση!

Χρειάστηκαν κάποιες ημέρες, η μέτρηση δεν είναι ακριβής, είναι όμως ενδεικτική… Με τη βοήθεια του tripline, μία μικρή συνδρομή από google earth και κάμποσες διασταυρώσεις… 

(Βέβαια, είναι να σε θέλει κιόλας... Κι εμένα. αυτή τη φορά δε με ηθελε, αφου την ωρα που "σηκωθηκε" το θεμα, έπεσε ο server του Tripline και μείναμε με την όρεξη για αρκετή ώρα)

Το άρθρο συνεχίζεται μετά τη διαφήμιση

Ο λόγος; 

Μου έκανε εντύπωση από την αρχή της φετινής σεζόν το γεγονός ότι πολλοί φίλαθλοι, οπαδοί, whatever, εντυπωσιασμένοι (και καλά κάνουν) από το νέο format της Ευρωλίγκας πρώτοι έβαλαν το άλλοθι της κούρασης για τις ελληνικές ομάδες στο καλάθι των δικαιολογιών. 

“Τόσα παιχνίδια! Πως θα αντέξουν;” απορούν πολλοί

“Χρειάζεται ρόστερ, δε βγαίνει έτσι” προσθέτουν κάποιοι άλλοι…

Κι αμέσως μετά, η λέξη “κούραση” και όλα τα παράγωγα, ή συνώνυμα, έγιναν αντικείμενο σε πολλές δημοσιογραφικές προτάσεις, ή ερωτήσεις. 

Πάνω στην τρέλα για την …φανταστική νέα Ευρωλίγκα, εμείς είμαστε οι πρώτοι που θα προσφέρουμε το παρασόλι των δικαιολογιών για τον Ολυμπιακό και τον Παναθηναϊκό. 

Κούραση… Πολλά ματς… Μαραθώνιο! ΝΒΑ! 

Θα τα δούμε σιγά σιγά! Αν όχι όλα, τα περισσότερα! 

Ξεκινώντας όμως από το επίμαχο ζήτημα της κούρασης. 

Πριν καν μπείτε στον κύκλο των αναλύσεων, να σας ενημερώσω για κάποιους κανόνες…

  1. Στα ταξίδια των ομάδων ΔΕΝ έχουν υπολογιστεί οι αποστάσεις που θα διανυθούν σε εκτός έδρας παιχνίδια με αντιπάλους ομάδες από την ίδια πόλη. Με λίγα λόγια, στο συνολικό χιλιομετρικό αποτέλεσμα για τον Παναθηναϊκό και τον Ολυμπιακό, δεν υπολογίζονται οι επισκέψεις στο ΣΕΦ για τον μεν και στο ΟΑΚΑ για τον δε… Κάτι που ασφαλώς ευνοεί τις τούρκικες ομάδες, καθώς και οι τέσσερις προέρχονται από την Κωνσταντινούπολη…

  2. Στον πίνακα επίσης, θα δείτε αποστάσεις που μετρούνται αρκετά χοντρικά και όχι λεπτομερώς, καθώς η Μπασκόνια, επί παραδείγματι δεν έχει αεροδρόμιο και άλλες φορές πετάει από το Μπιλμπάο, όπου πάει με πούλμαν κι άλλες από τη Μαδρίτη όπου ταξιδεύει φυσικά με αεροπλάνο.

  3. Δεν υπολογίζονται άλλοι αγώνες (π.χ. Κύπελλο) παρά μόνο αυτοί του πρωταθλήματος και της Ευρωλίγκας.

  4. Δεν υπολογίζονται οι εσωτερικές πτήσεις που χρειάζεται να κάνουν αρκετές ομάδες για να βρεθούν στο αεροδρόμιο που καλύπτει τις ταξιδιωτικές ανάγκες τους.

Το άρθρο συνεχίζεται μετά τη διαφήμιση

Θέλετε να κάνουμε, όχι ένα, αλλά πολλά ταξίδια μαζί;

Αν ναι, ακολουθούν ευθύς αμέσως, όλες οι μεταφορές που πρέπει να κάνουν οι 16 ομάδες της Ευρωλίγκας για να παίξουν τα παιχνίδια τους στο διάστημα από τις 14 Οκτωβρίου, όταν και ξεκίνησε η διοργάνωση μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου, όταν και τελειώνει η πρώτη φάση της.

Ας δούμε τα ιδιαίτερα στοιχεία έχει κάθε ομάδα…

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ - ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ

  • Το αεροδρόμιο βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από τα σημεία των ραντεβού
  • Η αντίσταση που συναντούν στο ελληνικό πρωτάθλημα είναι αστεία και ανίσχυρη να δικαιολογήσει αίσθημα κούρασης. Ισα ίσα, το ελληνικό πρωτάθλημα μαζί με την ABA Liga, όπου συμμετέχει ο Αστέρας είναι τα μοναδικά δύο πρωταθλήματα της Ευρωλίγκας που οι ομάδες, μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν για να ξεκουράσουν παίκτες. Αντε και η VTB League, αλλά σε σαφώς μικρότερο βαθμό από το ελληνικό πρωτάθλημα. 
  • Η μία και μοναδική ατυχία για τους αιώνιους αφορά στο γεγονός ότι η ανασύσταση της Ευρωλίγκας έγινε την περίοδο, που το ελληνικό μπάσκετ γνωρίζει την πιο έντονη στιγμή αποκέντρωσης των τελευταίων δύο δεκαετιών, καθώς ούτε λίγο ούτε πολύ οι 10 από τις 14 ομάδες της Α1 εδρεύουν μακριά από την Αθήνα, ενώ και η 11η απέχει σχεδόν 70 χιλιόμετρα από το κέντρο (Λαύριο). Η ταλαιπωρία πάντως, ισοσκελίζεται από την τεράστια διαφορά που χωρίζει τους δύο από τους υπόλοιπους… 

Χρησιμοποιώντας κάποιες ενδεικτικές ημερομηνίες…

…αυτός είναι ο Χάρτης Ταξιδιών του Ολυμπιακού

…κι αυτός του Παναθηναϊκού… 

ΦΕΝΕΡ - ΕΦΕΣ - ΓΑΛΑΤΑ - ΝΤΑΡΟΥΣΑΦΑΚΑ 

  • Στην πόλη που εδρεύουν βρίσκεται το πιο πλήρες, το αεροδρόμιο που φιλοξενεί την κορυφαία αεροπορική εταιρία της Ευρώπης, την Turkish Airlines. Ακόμα κι αν οι Τούρκοι δεν ταξιδεύουν με τσάρτερ, μπορούν να βρουν απευθείας πτήσεις της γραμμής για όλους τους προορισμούς της Ευρωλίγκας, ακόμα και στο Καζάν, εκτός από τη Βιτόρια που δεν έχει αεροδρόμιο διεθνές. 
  • Αγωνίζονται στο δεύτερο πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα της Ευρώπης μετά το ισπανικό και είναι χαρακτηριστικό ότι πέρσι, η Φενέρ, η Εφές και η Γαλατά ολοκλήρωσαν την κανονική σεζόν με 6 ήττες η κάθε μία, ενώ η Νταρουσάφακα είχε 8. Κι όλα αυτά σε 30 αγώνες της ρέγκιουλαρ σίζον. 
  • Οταν καλείσαι να δώσεις 15 αγώνες εκτός έδρας, αλλά ουσιαστικά για τους 3 από αυτούς δε χρειάζεται καν να αλλάξει πόλη ή ακόμα και γήπεδο, το αβαντάζ είναι τεράστιο… 
  • Επηρρεάζεται πολύ από τις διανυκτερεύσεις των παικτών σε ξενοδοχείο την παραμονή των ταξιδιών, διότι αν χρειαστεί να μετακινηθούν αυθημερόν προς το αεροδρόμιο, λόγω της κίνησης, πολλοί παίκτες, πιθανότατα δε θα φτάσουν ποτέ. 
  • Οι καιρικές συνθήκες δεν ευνοούν πάντα, καθώς στην Πόλη πιάνει αρκετό χιόνι τον χειμώνα

Εδώ είναι ο Χάρτης των ταξιδιών της Φενέρ

… της Γαλατά

… της Εφές

…και της Νταρουσάφακα

ΤΣΣΚΑ ΜΟΣΧΑΣ

  • Είναι ίσως η πιο πλούσια ομάδα της Ευρωλίγκας. Ομάδα που ξοδεύει χρήματα χωρίς να …πονάει
  • Είναι η μοναδική ομάδα της Ευρωλίγκας που ταξιδεύει παντού με τσάρτερ
  • Είτε επειδή έτσι έπρεπε, είτε επειδή έτσι έτυχε, η ΤΣΣΚΑ έχει τα περισσότερα μικρά σερί αγώνων εντός έδρας. 
  • Τα ταξίδια της, ΠΡΕΠΕΙ να είναι μελετημένα μέχρι και την τελική λεπτομέρεια, καθώς η ΤΣΣΚΑ παίζει στην VTB, όπου οι έδρες των ομάδων είναι σε διαφορετικές χώρες και υπάρχει, σε κάποιες περιπτώσεις, μεγάλη διαφορά ώρας. Φανταστείτε ότι μεταξύ της Μόσχας και του Βλαδιβοστόκ (όταν είχε ομάδα στην ρώσικη λίγκα), υπάρχει μία διαφορά 7 ωρών!!!! Πάντως, φέτος, από τις 12 πόλεις από τις οποίες προέρχονται οι ομάδες που συμμετέχουν, η Μόσχα έχει την ίδια ώρα με τις 6 από αυτές (Σάρατοβ, Κράσνονταρ, Νόβγκοροντ, Μινσκ, Καζάν, Αγία Πετρούπολη), ενώ το Ταλίν με τη Ρίγα είναι -1 ώρα από τη Μόσχα, το Περμ είναι +2 ώρες, η Αστάνα +3 ώρες και το Κράσνογιαρσκ +4!
  • Αντιμετωπίζει τις χειρότερες καιρικές συνθήκες σε όλα τα ταξίδια της, γεγονός που επηρρεάζει στην πνευματική διαύγεια και ψυχολογική ισορροπία των παικτών πριν από κάθε ταξίδι. Οσο κι αν δε υπάρχει φόβος για τα αεροπλάνα, όσο κι αν έχουν συνηθίσει οι παίκτες, δεν είναι εύκολο να ταξιδεύει κανείς με …χιονισμένα αεροπλάνα. 

ΟΥΝΙΚΣ ΚΑΖΑΝ

  • Αντιμετωπίζει ακριβώς της ίδιες δυσκολίες με την ΤΣΣΚΑ, με τη διαφορά ότι δεν απολαμβάνει των ανέσεων ενός τσάρτερ. Τα δρομολόγια είναι υπερβολικά δύσκολα για το αεροδρόμιο του Καζάν, που σίγουρα δεν έχει σχέση με αυτό της Μόσχας και οι αποστάσεις για την Ούνικς είναι μία τεράστια περιπέτεια. 

ΑΡΜΑΝΙ ΜΙΛΑΝΟ

  • Εδρεύει σε μία πόλη με πολύ συχνά δρομολόγια προς διάφορους προορισμούς. 
  • Το ιταλικό πρωτάθλημα δεν είναι μεν ποιοτικό, αλλά είναι σούπερ ανταγωνιστικό και αν το Μιλάνο χαλαρώσει, είναι δεδομένοι ότι την πληρώσει ακριβά… 

ΜΠΑΜΠΕΡΓΚ

  • Η πόλη του Μπάμπεργκ δεν έχει δικό της αεροδρόμιο κι έτσι οι μετακινήσεις για την ομάδα του Τρινκιέρι είναι κουραστικές… H απόσταση από τη Νυρεμβέργη είναι 64 χιλιόμετρα και για την Φρανκφούρτη 210 χιλιόμετρα. Αυτά είναι και τα δύο πιο κοντινά στο Μπάμπεργκ αεροδρόμια. 
  • Το Γερμανικό πρωτάθλημα δεν κρύβει πολλές εκπλήξεις, αλλά παρότι η Μπάμπεργκ έχει φτάσει σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο, θα ήταν υπερβολή να ισχυριστεί κανείς ότι κερδίζει τους τίτλους άνευ αντιπάλου. Είναι μόνιμη πρωταθλήτρια, διότι με τα ίδια (σχεδόν μέσα) που έχουν οι άλλες ομάδες, έχει δημιουργήσει μία σούπερ ομάδα, που επικρατεί λόγω ποιότητας. 

ΖΑΛΓΚΙΡΙΣ

  • Η ομάδα με τα πιο δύσκολα και κουραστικά ταξίδια. Η σύνδεση της Λιθουνίας με τους προορισμούς της Ευρώπης σπανίως είναι απευθείας, η Ζαλγκίρις δεν έχει οικονομικό μέγεθος για την μίσθωση τσάρτερ και οι παίκτες της ομάδας του Κάουνας μετατρέπονται συχνά πυνκά σε μπασκετικούς …Γκιούλιβερ. Δεν είναι μόνο οι πτήσεις που δεν γίνονται απευθείας, αλλά και τα transit είναι τις περισσότερες φορές άβολα με πολλές ώρες αναμονής. 
  • Στο εγχώριο πρωτάθλημα η Ζαλγκίρις εύκολα η δύσκολα θα φτάσει στον τελικό του πρωταθλήματος με την Λιέτουβος Ρίτας… Δύσκολα θα απειληθούν από άλλους, αν και ομάδες όπως η Νεπτούνας μπορεί να κάνει ζημιές. 

ΜΑΚΑΜΠΙ Τ.Α.

  • Το αεροδρόμιο Μπεν Γκουριόν ΔΕΝ θες να το επισκεφθείς αν δεν υπάρχει ισχυρός λόγος. Δε θες να μπεις σε αυτό, αλλά κυρίως δε θα θες να βγεις. Οι έλεγχο ασφαλείας είναι ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΟΙ. Ομως για την Μακάμπι αυτό δεν ισχύει. Η ομάδα του Τελ Αβίβ διανύει μεν μεγάλες αποστάσεις στο εξωτερικό, αλλά στο εσωτερικό, οι αποστάσεις είναι ελάχιστες λόγω της μικρής έκτασης που έχει το Ισραήλ ως χώρα.
  • Παλιότερα η Μακάμπι ήταν η απόλυτη κυρίαρχος. Πλέον ΔΕΝ είναι! Μοιράζει δώρα τους τίτλους δεξιά κι αριστερά, το σύστημα διεξαγωγής με ένα Φάιναλ Φορ στο τέλος, όπου ο τίτλος κρίνεται σε, ουσιαστικά, ένα παιχνίδι ευνοεί τις εκπλήξεις, και η Μακάμπι  για διάφορους λόγους δεν έχει κανένα δικαίωμα να ισχυριστεί ότι μπορεί να χαλαρώσει στις εγχώριες υποχρεώσεις της. 

ΕΡΥΘΡΟΣ ΑΣΤΕΡΑΣ

  • Η  ΑΒΑ Liga είναι το ίδιο αδύναμη, όσο και το ελληνικό πρωτάθλημα. Πλέον, ο Αστέρας δεν έχει καν το αντίπαλο δέος της Παρτιζάν, η οποία οδεύει από το κακό στο χειρότερο αντιμετωπίζοντας πολύ σοβαρά προβλήματα.
  • Ανήκει στην κατηγορία των δύο ελληνικών ομάδων, κάνει λίγα χιλιόμετρα και δεν συναντά ιδιαίτερη αντίσταη στην εγχώρια διοργάνωση. 

ΡΕΑΛ - ΜΠΑΡΤΣΑ - ΜΠΑΣΚΟΝΙΑ - 

  • Συμμετέχουν στο καλύτερο πρωτάθλημα της Ευρώπης… 
  • Κάθε ταξίδι, εξαίρεση το Μιλάνο, είναι τουλάχιστον τρεις ώρες, τη στιγμή που για τους Ελληνες, οι Τουρκία που έχει τρεις μετακινήσεις είναι κάτι περισσότερο από μία ώρα, το ίδιο το Τελ Αβίβ, ενώ το Μπάμπεργκ και το Μιλάνο με το Βελιγράδι, είναι λίγο πάνω και λίγο κάτω από τις δύο ώρες… Χλιδή! 
  • Η κατάσταση για τη Μπασκόνια είναι πιο σύνθετη διότι πρέπει να βρίσκει καλές πτήσεις από τα πιο κοντινά αεροδρόμιa.
  • Οι ομάδες της Λίγκας ACB εκτείνονται σε όλα τα μήκη και τα πλάτης της Ισπανικής επικράτειας, ενώ τα δύο ταξίδια στα Κανάρια Νησιά (πτήση διάρκειας δύο ωρών απο Μαδρίτη) είναι …σκότωμα. 
  • Πέρσι, η Ρεάλ και η Μπάρτσα τελείωσαν την κανονική σεζόν με 5 ήττες, η Βαλένθια είχε 6 και η Λαμποράλ Κούτσα, που τερμάτισε στην 4η θέση, είχε 10!!!

ΡΕΑΛ ΜΑΔΡΙΤΗΣ

ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ

ΜΠΑΣΚΟΝΙΑ

Κι αφού κάναμε μία μικρή ανάλυση δεδομένων, ας ρίξουμε και μία ματιά στον πίνακα των χιλιομετρικών αποστάσεων που διανύει κάθε ομάδα… Επαναλαμβάνω πως οι τιμές είναι κατά προσέγγιση και δεν υπολογίζονται οι μετακινήσεις εντός της ίδιας πόλης… 

Σύμφωνα λοιπόν με το tripline, ο Ολυμπιακός και ο Παναθηναϊκός καλούνται να διανύσουν φέτος τα λιγότερα χιλιόμετρα από κάθε άλλη ομάδα (έστω κι αν αυτό δε σημαίνει ότι θα κάνουν λιγότερα ταξίδια), ενώ όλες οι ομάδες θα παίξουν περίπου τον ίδιο αριθμό αγώνων με μικρές διαφορές, όπου αυτές παρουσιάζονται. Η καταμέτρηση έγινε από την ημέρα που ξεκίνησε η Ευρωλίγκα μέχρι την ημέρα που ολοκληρώνεται η κανονική σεζόν…

Αναλυτικά ο πίνακας

ΟΜΑΔΕΣΑΓΩΝΕΣΜΙΛΙΑ
ΟΥΝΙΞ ΚΑΖΑΝ5162,177
ΡΕΑΛ ΜΑΔΡΙΤΗΣ5452,560
ΜΠΑΣΚΟΝΙΑ5246,959
ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ5346,552
ΤΣΣΚΑ ΜΟΣΧΑΣ5044,056
ΜΑΚΑΜΠΙ Τ.Α.5139,674
ΖΑΛΓΚΙΡΙΣ5333,629
ΜΙΛΑΝΟ5332,607
ΜΠΑΜΠΕΡΓΚ5431,522
ΝΤΑΡΟΥΣΑΦΑΚΑ5230,290
ΦΕΝΕΡΜΠΑΧΤΣΕ5329,269
ΕΦΕΣ5629,130
ΕΡΥΘΡΟΣ ΑΣΤΕΡΑΣ5328,152
ΓΑΛΑΤΑΣΑΡΑΙ5328,133
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ5328,118
ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ5227,619

Οι παίκτες των ελληνικών ομάδων, κουράζονται, είναι γεγονός. Διότι το περιβάλλον στην Ελλάδα είναι ίσως το πιο πιεστικό από κάθε άλλο στην Ευρώπη, ενώ η αναγκαιότητα για τη  νίκη και η κριτική που ασκείται ξεπερνάει τα όρια του υπερβολικού. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι στο ψυχολογικό τομέα, η κόπωση των Ελλήνων είναι τεράστια, αλλά από εκεί και πέρα, όταν αναφερόμαστε στην Ευρωλίγκα και την λαμβάνουμε ως συγκριτικό μέγεθος, το θέμα της κούρασης απαγορεύεται να μπαίνει στο τραπέζι ως θέμα συζητήσης. Είναι αυστηρό, αλλά είναι η πραγματικότητα. Τι να πουν κι οι άλλοι;

Close
Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός οι πιο... ξεκούραστες ομάδες της Ευρωλίγκας!
Χρόνος ανάγνωσης: 12’