MENU
Χρόνος ανάγνωσης 6’

Ο μπασκετικός Παναθηναϊκός αλλάζει status

0

Ο μπασκετικός Παναθηναϊκός έχει καθιερωθεί στην ευρωπαϊκή ελίτ και έχει χαρακτηριστεί από την Euroleague ως η πιο επιτυχημένη ομάδα του αιώνα. Οι «πράσινοι» μετρούν 24 συνεχόμενες σεζόν με τουλάχιστον έναν τίτλο, σε ένα μοναδικό ρεκόρ. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια από το ΟΑΚΑ έχουν περάσει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της μπασκετικής σκηνής.

https://twitter.com/paobcgr?ref_src=twsrc%5Etfw

Ωστόσο, τον τελευταίο χρόνο οι έξι φορές πρωταθλητές Ευρώπης επενδύουν και σε άλλους παράγοντες, γύρω από την ομάδα, που τους αλλάζουν το status, σε βάθος χρόνου. Οι μεταγραφικές «βόμβες» τύπου Τζίμερ Φριντέτ και Ουέσλεϊ Τζόνσον και οι επιτυχίες που μπορεί να έρθουν ή να μην έρθουν με τους συγκεκριμένους παίκτες, στα χέρια του Αργύρη Πεδουλάκη, είναι αυτό στο οποίο θα εστιάσουν οι πολλοί.

Το brand name του «τριφυλλιού», όμως, μεγαλώνει και εκτός παρκέ με μικρές (ή και μεγάλες), αλλά πάνω από όλα συντονισμένες ενέργειες που αφορούν τα social media, το marketing και τις παροχές που δίνει ο Παναθηναϊκός στον κόσμο του. Στον κόσμο που γεμίζει ασφυκτικά το ΟΑΚΑ και σπάει ρεκόρ με τις κάρτες διαρκείας...

Στην μεγάλη συνέντευξη που παραχώρησε στο SDNA ο Μάνος Παπαδόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων σε σχέση με την αξιοποίηση του εμπορικού κομματιού της ομάδας και αν αυτή παρουσιάζει τη διαφορετική προσέγγιση των πραγμάτων πια: «Ναι και θεωρώ ότι θα έπρεπε να έχει γίνει πολλά χρόνια πριν. Θα σας πω κάτι που δεν το ξέρουν πολλοί. Κάποτε όταν επιχειρήσαμε να ασχοληθούμε σαν Παναθηναϊκός με το εμπορικό κομμάτι, που ήταν αναγκαίο, με πλησίασε ο κύριος Παύλος και μου είπε "Μην το ξανασκεφτείς ποτέ και μην παρασύρεις και τον γιο μου. Μην ασχολείστε καθόλου". Στη λογική να μην εκμεταλλεύονται το όνομα του Παναθηναϊκού. Ήταν μια ρομαντική λογική. Βέβαια τώρα αποδεικνύεται πως ήταν λάθος, με την τωρινή βάση. Δεν γίνεται να έχεις τον Ντομινίκ Ουίλκινς και τον Μποντιρόγκα και να μην έχεις μια φανέλα να πουλήσεις, αλλά τις φανέλες να τις δίνεις δωρεάν στον κόσμο».

Οι άνθρωποι που βρίσκονται γύρω από τον Δημήτρη Γιαννακόπουλο βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Οι μεταγραφές είναι εκείνες που... φτιάχνουν τον κόσμο, όμως η σειρά των κινήσεων που θα διαβάσετε παρακάτω είναι εκείνες που εν τέλει αλλάζουν το status του club συνολικά.

Ξεκινώντας από το πιο... απλό, οι νταμπλούχοι Ελλάδας την τελευταία διετία έχουν ρίξει αρκετό βάρος στο κομμάτι των social media. Σύγχρονα, ελκυστικά και με βάση τα «θέλω» της εποχής, στα πρότυπα των ομάδων του ΝΒΑ. Ένα ωραίο γράφημα, ένα μήνυμα σε έναν ξένο παίκτη (πχ στον τραυματία Τόμας Ερτέλ), ένα έξυπνο βίντεο, ένα κουίζ, ένα αναβαθμισμένο κανάλι στο Youtube, ένα παιχνίδι με το κοινό... Ένα πρώτο βήμα προς αυτά που επιτάσσει η εποχή.

https://twitter.com/hashtag/paobc?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw

Οι δράσεις της «πράσινης» ΚΑΕ, φυσικά, αφορούν και τον κόσμο που έρχεται στο γήπεδο. Μέσα στη σεζόν υπήρξαν πρωτοβουλίες για οικονομικότερα εισιτήρια και ξεχωριστές ημέρες, όπως η «Ημέρα του Φιλάθλου», η «Ημέρα της Γυναίκας» και άλλα. Κάποια παιχνίδια του πρωταθλήματος δεν είναι τόσο εμπορικά και ο Παναθηναϊκός κατέβασε τις τιμές των εισιτηρίων σε αυτά. Το αποτέλεσμα ήταν θετικό, με οικογένειες και μικρά παιδιά να δίνουν ένα διαφορετικό... χρώμα στις εξέδρες.

Μιας και αναφερθήκαμε στα εισιτήρια, πρέπει να τονίσουμε πως την νέα σεζόν και το κομμάτι του ticketing θα κινηθεί σε αμερικανικά πλαίσια με το dynamic pricing, που αποκάλυψε και ανέλυσε το SDNA. Η λογική των αεροπορικών εταιρειών, που εφαρμόζεται από αρκετές ομάδες των επαγγελματικών σπορ στις ΗΠΑ, θα γίνει γνωστή και στο ελληνικό κοινό και παράλληλα θα κάνει... αναγκαία την απόκτηση εισιτηρίου διαρκείας για εξοικονόμηση κόστους, αλλά και άγχους. Παρεμπιπτόντως, ο Ερασιτέχνης Παναθηναϊκός ανακοίνωσε την Κάρτα Φίλου Παναθηναϊκού Α.Ο., η οποία θα αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση έκδοσης εισιτηρίου για τους μεμονωμένους αγώνες της ΠΑΕ και της ΚΑΕ.

https://twitter.com/hashtag/WeTheGreens?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw

Βέβαια, μια από τις σπουδαιότερες ειδήσεις του καλοκαιριού, όπως φάνηκε και από τα σχόλιά σας, αλλά και τον ενθουσιασμό των φίλων του «τριφυλλιού», ήταν η τοποθέτηση του Jumbotron στο ΟΑΚΑ. Το sdna.gr έκανε γνωστή την πρόθεση των νταμπλούχων Ελλάδας να φέρουν ένα matrix α λα ΝΒΑ στο κλειστό των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων και ο κόσμος χάρηκε πολύ. Είναι αυτό που γράψαμε και παραπάνω: μια μεταγραφή ενθουσιάζει το κοινό, όμως τέτοιες κινήσεις, σαν την τοποθέτηση του Jumbotron, είναι αυτές που... μένουν και αλλάζουν επίπεδο.

Νωρίτερα έγινε αναφορά στα πιο οικονομικά εισιτήρια, που υπάρχουν σε συγκεκριμένα ματς του ελληνικού πρωταθλήματος και το ίδιο ισχύει κατά καιρούς και στη μπουτίκ της ομάδας. Ανάλογα με το παιχνίδι, την ημέρα (daily offers)ή την... μόδα, το «PΑΟ Shop» ανακοινώνει προσφορές και εκπτώσεις, ώστε να γίνουν τα προϊόντα του προσιτά σε ένα ακόμα μεγαλύτερο εύρος του κόσμου της ομάδας.

Μια άλλη ξεχωριστή δράση, που έγινε γνωστή το φετινό καλοκαίρι, ήταν η «πράσινη» συνεργασία με το IST College. Οι έξι φορές πρωταθλητές Ευρώπης ανακοίνωσαν την πρωτοποριακή συνεργασία τους με το κολέγιο και δημιούργησαν το πρώτο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Sports Management» στην Ελλάδα, το οποίο γίνεται υπό την αιγίδα μιας αθλητικής ομάδας. Στόχος του προγράμματος είναι οι φοιτητές να αποκτήσουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις και τα εφόδια προκειμένου να αποτελέσουν το «αύριο» του συγκεκριμένου χώρου.

Την τελευταία διετία η οικογένεια του Παναθηναϊκού έχει βυθιστεί στο πένθος με τον θάνατο των αδελφών Γιαννακόπουλων. Όμως, με σκοπό να τιμήσει την μνήμη του Παύλου Γιαννακόπουλου, η ΚΑΕ θέσπισε το τουρνουά «Παύλος Γιαννακόπουλος» με την παρουσία της ελίτ της Euroleague. Οι φίλοι του «τριφυλλιού» έχουν την ευκαιρία να δουν τις καλύτερες ομάδες της Ευρώπης στο ΟΑΚΑ σε ένα διήμερο γεμάτο μπάσκετ, λίγο πριν το ξεκίνημα της σεζόν. Ταυτόχρονα, οι «πράσινοι» ανέβασαν στην οροφή του κλειστού το λάβαρο στην μνήμη του Παύλου Γιαννακόπουλου, ενώ σύντομα θα κάνουν το ίδιο και για τον Θανάση.

Για το τέλος αφήσαμε τη σπουδαιότερη πρωτοβουλία του Παναθηναϊκού τα τελευταία χρόνια, αυτή που πραγματικά τον ανεβάζει επίπεδο. Οι «πράσινοι» έδειξαν το κοινωνικό τους προφίλ και δημιούργησαν την πρώτη ακαδημία μπάσκετ για παιδιά με αυτισμό. Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πώς και γιατί μια τέτοια ενέργεια είναι πολύ πιο μεγάλη από μια... λαμπερή και ακριβή μεταγραφή, όπως αυτή του Φριντέτ. Το πρόγραμμα PAO BC Academy ASD, που διαθέτει εξειδικευμένους προπονητές μπάσκετ, ψυχολόγους και συνοδούς αποτελεί την μεγαλύτερη απόδειξη της «πράσινης» αλλαγής status. Η ξεχωριστή κίνηση του Παναθηναϊκού αναδεικνύει ένα ζήτημα που μένει στο σκοτάδι, σε μία κοινωνία η οποία έχει μάθει να βάζει ταμπέλες και περιοριστικές γραμμές: Ο αυτισμός είναι δίπλα μας και δεν αφορά παιδιά ενός κατώτερου Θεού. Είναι ένα μεγάλο και μακρύ ταξίδι, με στάσεις σε κάθε φάση της ζωής... Μην ξεχνάμε, βέβαια, πως στο «τριφύλλι» υπάρχει πλέον και ομάδα μπάσκετ με αμαξίδιο. Αυτές οι κινήσεις αποτελούν ξεχωριστούς... τίτλους για την ομάδα.

Όπως γράφει και ο τίτλος, ο Παναθηναϊκός αλλάζει status. Τα social media γίνονται σύγχρονα και ελκυστικά, οι πρωτοβουλίες για την «Ημέρα Φιλάθλου» και τις εκπτώσεις στην μπουτίκ είναι καθημερινές, το ticketing εξελίσσεται με βάση τα αμερικανικά πρότυπα, το jumbotron σε στυλ ΝΒΑ θα εντυπωσιάσει, το τουρνουά στην μνήμη του «Παύλου Γιαννακόπουλου» καθιερώνεται με την ελίτ της Euroleague να επισκέπτεται το ΟΑΚΑ για φιλικά παιχνίδια, το πρόγραμμα με το IST College τίθεται σε ισχύ και πάνω από όλα οι «πράσινοι» δείχνουν το κοινωνικός τους προφίλ, με το PAO BC Academy ASD και την ομάδα μπάσκετ με αμαξίδιο.

Ναι, όλα αυτά είναι πιο σημαντικά από μια ακριβή μεταγραφή, ένα μεγάλο διπλό ή μια... κατοστάρα. Είναι τα μικρά - μικρά σημάδια πως ο Παναθηναϊκός ανεβαίνει γοργά τα επίπεδα και εκτός παρκέ.

Ο μπασκετικός Παναθηναϊκός αλλάζει status