MENU

Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει ένας οργανισμός πριν μπει στη μάχη είναι η αυτογνωσία. Να ξέρει που πατάει και που βρίσκεται και παράλληλα να βάζει ρεαλιστικούς και εφικτούς στόχους. Ο Παναθηναϊκός σε μια ομολογουμένως περίεργη σεζόν σαλπάρει για λιμάνια ξένα και νερά αχαρτογράφητα, τόσο για τον ίδιο όσο και για την διοργάνωση. Οι «πράσινοι» ξεκινούν το ευρωπαϊκό τους ταξίδι έχοντας μπροστά τους ένα βουνό που κανείς όμως δεν τους ζητά να το... κατακτήσουν. Επομένως, σε πρώτη φάση η πίεση που θα έχουν αφορά μόνο τη βελτίωση της εικόνα τους, το δέσιμο, τη σωστή λειτουργία και το 101% που οφείλει να δίνει καθένας πάνω στο παρκέ.

Η συζήτηση για τα αποτελέσματα ενδεχομένως να ανοίξει όταν η ομάδα θα θεωρηθεί έτοιμη και θα έχει περάσει ένα επαρκές χρονικό διάστημα μαζί. Όταν θα αντιληφθούν παίκτες που μέχρι... χθες δεν είχαν την ευθύνη πως φέτος είναι η δική τους χρονιά.

Την Παρασκευή το «τριφύλλι» δοκιμάζεται στην έδρα της Χίμκι σε ένα ματς που θα πρέπει να βγάλει πάνω στο... τραπέζι τον εγωισμό, την ενέργεια και την απόλυτη συγκέντρωση για να μετρήσει τις δυνάμεις του. Η απουσία του Σαντ Ρος στερεί από τον Βόβορα τον σημαντικότερο αμυντικό κρίκο της περιφέρειας του απέναντι σε μια ομάδα που ζει και αναπνέει από το επιθετικό της ταλέντο, συνεπώς θα πρέπει να βρεθούν εκ των έσω λύσεις για να καλύψουν τον Κουβανό. Προσωπικά, θεωρώ σημαντική την παρουσία του Μποχωρίδη σε αυτό το κομμάτι ο οποίος μαζί με τους Νέντοβιτς, Φόστερ αποτέλεσαν ένα σχήμα που ρόλαρε σωστά και αποδοτικά κόντρα στην ΑΕΚ.

Πέραν των αγωνιστικών εμποδίων, ωστόσο, οι ομάδες έχουν και αυτά των μετακινήσεων να υπερβούν. Ο τρόπος που θα κληθούν να ταξιδέψουν (εκτός από αυτές που έχουν δυνατότητα να ναυλώνουν τσάρτερ σε κάθε ματς) είναι εξωφρενικά δύσκολος. Οι περιορισμοί λόγω της πανδημίας είναι πάρα πολλοί και αφορούν το 90% των προορισμών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μετακίνηση του Παναθηναϊκού στη Μόσχα. Για τη ρωσική πρωτεύουσα δεν υπάρχει πλέον απευθείας πτήση ενώ είναι αδύνατο να χρησιμοποιηθεί από την Αθήνα ένας λογικός ενδιάμεσος σταθμός όπως η Κωνσταντινούπολη. Γι’ αυτό οι «πράσινοι» θα πρέπει να φύγουν την Τετάρτη για το Λονδίνο, να διανυκτερεύσουν εκεί και την Πέμπτη να πάρουν τον δρόμο για τη Μόσχα. Από εκεί θα φύγουν το Σάββατο το πρωί και καλώς εχόντων των πραγμάτων να προσγειωθούν στην Αθήνα μετά από περίπου 13 ώρες (γύρω στις 10 το βράδυ πάλι μέσω Λονδίνου). Παράλληλα, οι ομάδες έχουν να λύσουν και τεράστια ζητήματα που αφορούν τις πύλες εισόδων της κάθε χώρας και των περιορισμών που υπάρχουν στην άδεια για μη κατόχους διαβατηρίων Ε.Ε. Δεδομένα, λοιπόν, θα βρούμε μπροστά μας αναβολές και μεγάλη ταλαιπωρία για τις αποστολές των ομάδων. Ας ελπίσουμε όλη αυτή η έκθεση σε διάφορα αεροδρόμια και χώρες να μην προκαλέσει περαιτέρω ζητήματα στους συμμετέχοντες στην Ευρωλίγκα.

ΥΓ: Ο οπαδισμός δεν έχει σώνει και ντε την έννοια που κάποιοι του έχουν φορέσει. Έχει πτυχές λατρευτές και φιγούρες που έχουν συνδέσει την ύπαρξη τους με την ομάδα που αγαπούν. Ο Παναγιώτης ζούσε και ανέπνεε για κάθε τμήμα του Παναθηναϊκού. Παίδες, έφηβοι, νεάνιδες, κορασίδες, άντρες, γυναίκες είτε πετούσαν τη μπάλα, είτε την κλωτσούσαν, είτε την... κοιτούσαν έβλεπαν πάντα έναν άνθρωπο ΕΚΕΙ. Όπου ήταν το «τριφύλλι» ήταν και η ψυχή του. Καλό ταξίδι αγνέ οπαδέ Παναγιώτη.

Ένα ταξίδι μακρινό με αυτογνωσία