MENU
ΑΝΑΛΥΣΗ LIVE LIVE

Το πιο διάσημο κάγκελο στα χρονικά- ξέρετε για ποιο λέμε τώρα, δα. Εναλλακτικά, ο κακός ο χαμός. Της ιερόδουλης; Ναι, της ιερόδουλης. Μαλλιά-κουβάρια. Και ούτω καθεξής: ο πρώτος αγώνας Φόρμουλα 1 στα χρονικά στην Σαουδική Αραβία είχε τα πάντα, από κόκκινες σημαίες (δύο), και Αυτοκίνητα Ασφαλείας (ακόμα δύο) και Εικονικά Αυτοκίνητα Ασφαλείας (περίπου 21 αν μετρήσαμε σωστά), μέχρι στούκες των δύο μονομάχων για τον τίτλο, μπινελίκια ένθεν κι ένθεν και πολλά ακόμα. 

Το να προσπαθήσει να (περι)γράψει κανείς τα όσα έγιναν στην Τζέντα μοιάζει με εγχείρημα καταδικασμένο σε αποτυχία, αλλά ας το προσπαθήσουμε ελαφρώς: μετά την (πρώτη) εκκίνηση ο poleman Χάμιλτον έφυγε μπροστά, ο Μπότας έπαιξε τέλεια άμυνα κρατώντας πίσω του τον Φερστάπεν και κάπως έτσι, σε παράταξη, πήγαιναν οι πρώτοι τρεις. 

Μέχρι που αποφάσισε ο Μικ Σουμάχερ να γνωρίσει τις ομορφιές της μπαριέρας: ο Γερμανός κάρφωσε την Χάας του στα κιγκλιδώματα, άπαντες οι πρωτοπόροι μπήκαν στα πιτ, όμως ο Μαξ αποφάσισε να συνεχίσει χωρίς αλλαγή ελαστικών. Το αποτέλεσμα; Όταν βγήκε εν τέλει κόκκινη σημαία γιατί δεν μπορούσαν να μαζέψουν τα θραύσματα και να συνεχιστεί απρόσκοπτα ο αγώνας, ο Ολλανδός ήταν στην 1η θέση! 

Στην επανεκκίνηση, ο Χάμιλτον (καθυστερώντας ελαφρώς να πάρει τη 2η θέση...) πέρασε τον μεγάλο του αντίπαλο, ο οποίος... κλέβοντας τον πέρασε εκ νέου και παρέμεινε 1ος. Ο Οκόν, στο μεταξύ ανέβηκε 2ος, αλλά πίσω έγινε χαμός καθώς ο Πέρεζ χτύπησε με όλους και με όλα (χωρίς να φταίει) και, μαντέψτε, είχαμε εκ νέου κόκκινη σημαία. 

Αυτή τη φορά, όμως, οι αγωνοδίκες είπαν στον Μαξ να δώσει τη θέση τόσο στον Οκόν (1ος) όσο και στον Λιούις (2ος!), προκειμένου ν' αποφύγει την ποινή. Όπερ και εγένετο: στην επανεκκίνηση part 2 είχαμε Οκόν-Χάμιλτον-Φερστάπεν, με τους 2 πρώτους να φοράνε hard και τον πιλότο της Ρεντ Μπουλ να βάζει medium. 

Όταν έσβησαν εκ νέου τα κόκκινα φώτα ο Φερστάπεν πετάχτηκε μπροστά σαν πύραυλος από την 3η θέση, πήρε εντυπωσιακά την πρωτοπορία και άφησε πίσω του Οκόν-Χάμιλτον, με τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να μην αργεί ν' ανέβει δεύτερος και να ξεχύνεται στο κυνήγι της νίκης. 

Από τον 27ο γύρο και μετά είχαμε συνεχώς ατυχήματα, σπασμένες αεροτομές και κομμάτια από ανθρακονήματα στην πίστα, με αποτέλεσμα να έχουμε... τρεις την ώρα VSC, κάτι που έδινε την ελπίδα στον Μαξ ότι μπορεί να φτάσει μέχρι τέλους με τη μέση γόμα. 

Αμ δε: από τον 40ο γύρο και μετά άρχισε η πτώση της απόδοσής τους, ο Χάμιλτον πήγε να περάσει τον Φερστάπεν, ακούμπησαν με ευθύνη (σύμφωνα με τους κριτές) του δεύτερου, έπειτα ο Μαξ πήγε να του δώσει τη θέση κόβοντας ταχύτητα και ο 36χρονος Βρετανός έπεσε πάνω του! 

https://twitter.com/mustafa_basar11/status/1467583921542021123?s=20

Μετά από μερικά γαλλικά υψίστου επιπέδου σε σαουδαραβικό έδαφος, ο κάτοχος του τίτλου πέρασε για... λίγο τον διεκδικητή, ο Φερστάπεν τον πέρασε σε μια σουρεαλιστική σκηνή, έκοψε το εσάκι, έφαγε ποινή 5 δευτερολέπτων και όλα πήραν τον δρόμο τους. Τελικά, μετ' αγωνιστικών κόπων και τετράτροχων βασάνων ο Χάμιλτον μπήκε μπροστά, παίρνοντας την 103 νίκη της περίλαμπρης καριέρας του και πιάνοντας τον Μαξ στη βαθμολογία, έναν αγώνα πριν το τέλος του 2021! 

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1467579734380924934?s=20

Ο Φερστάπεν τουλάχιστον κρατήθηκε 2ος (και τυπικά πρώτος αν και με τους ίδιους βαθμούς, λόγω περισσότερων νικών) και πάει να παίξει στον «τελικό» του Άμπου Ντάμπι όπου θέλει φυσικά να τερματίσει πάνω από τον Χαμ για να πάρει τον τίτλο. 

https://twitter.com/redbullracing/status/1467579591380324360?s=20

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Βάλτερι Μπότας μ' έναν εξωπραγματικό τελευταίο γύρο. Αυτή του η 3η θέση σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Πέρεζ κλείδωσαν κατ' ουσίαν το πρωτάθλημα κατασκευαστών για την Μερσέντες, το 8ο σερί της ομάδας. 

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1467587041219203072?s=20

Οκόν, Ρικιάρντο (επιτέλους, ένα καλό αποτέλεσμα...), Γκασλί, Λεκλέρκ, Σάινθ, Τζιοβινάτσι και Νόρις συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα ενός αγώνα που, όπως είπαμε, εντάσσεται στην κατηγορία «Όλα πόπα». 

Και τώρα, τι; 

Και τώρα ο «Βασιλιάς» επέστρεψε. Ο ανυπέρβλητος Λιούις Χάμιλτον χάρη (και) στην εκπληκτική μεταμόρφωση της Μερσέντες από την Βραζιλία και μετά έπιασε κορυφή και πάει για την καρό σημαία στο Άμπου Ντάμπι και τον 8ο προσωπικό του τίτλο. Πλέον, είναι το τεράστιο φαβορί και ο Φερστάπεν μοιάζει απλά να περιμένει το «μοιραίο». 

Μπορεί, άραγε, ο Ολλανδός να κάνει την ανατροπή και να πάρει το στέμμα; 

Η καρδιά του λέει ναι. Η ψυχρή λογική, ρέπει προς το όχι. 

Το ερώτημα πλέον είναι αν η καρδιά μπορεί να επιβάλει τη δική της θέληση...

Βαθμολογία οδηγών

  1. Φερστάπεν 369,5
  2. Χάμιλτον 369,5
  3. Μπότας 218
  4. Πέρεζ 190
  5. Λεκλέρκ 158
  6. Νόρις 154
  7. Σάινθ 149,5
  8. Ρικιάρντο 115
  9. Γκασλί 100
  10. Αλόνσο 77
  11. Οκόν 72
  12. Φέτελ 43
  13. Στρολ 34
  14. Τσουνόντα 20
  15. Ράσελ 16
  16. Ράικονεν 10
  17. Λατίφι 7
  18. Τζιοβινάτσι 3
  19. Σουμάχερ 0
  20. Μαζέπιν 0
  21. Κουμπίτσα 0

Βαθμολογία κατασκευαστών

  1. Μερσέντες 587,5
  2. Ρεντ Μπουλ 559,5
  3. Φεράρι 307,5
  4. ΜακΛάρεν 269
  5. Αλπίν 149
  6. Άλφα Ταούρι 120
  7. Άστον Μάρτιν 77
  8. Ουίλιαμς 23
  9. Άλφα Ρομέο 13
  10. Χάας 0
Grand Prix Σαουδικής Αραβίας: ο Λιούις Χάμιλτον πήρε τη νίκη
EVENTS