MENU

Με σταματήσατε αρκετοί οπότε θα ξεκινήσω με τα δικά σας σχόλια (ακριβώς όπως ειπώθηκαν!):

- "Πω ρε συ, είναι σαν να βγήκε απ' ευθείας μέσα από το Fast and Furius"

- "Από μαμά, είναι έτσι αυτό; Ανοίγει ωραία."

- "Για πίστα μόνο κάνει!"

- "Είναι λίγο καγκούρικο!"

- "Πόσο κάνει το 0-100;"

- "Στρίβει ωραία ε;"

- "Ωραίο είναι μέσα. Πολύ άνετο φαίνεται."

- "Θα καίει τη μάνα του"

- "Πόσο έχει αυτό;"

- "Νομίζω δεν έχει τίποτα αρνητικό αυτό το αυτοκίνητο!"

- "Θα με πας μια βόλτα;"

Αυτά και αρκετά ακόμα ήταν κάποια από τα σχόλια και οι ερωτήσεις που άκουγα σε καθημερινή βάση επί 7 ημέρες που είχα στα χέρια μου το νέο "εργαλείο" της Honda.

Θα σας δώσω την άποψη μου σε όλα τα παραπάνω, όπως σας τα είπα και στο δρόμο όσοι με συναντήσατε, όμως ξεχάστε για λίγο τη γυναικεία φύση μου και δεχτείτε τις λέξεις όπως "όπλο" και "εργαλείο" που ήδη χρησιμοποίησα γιατί το αντιπροσωπεύουν!

- "Πω ρε συ, είναι σαν να βγήκε απ' ευθείας μέσα από το Fast and Furius"

Θα συμφωνήσω. Πραγματικά η εμφάνισή του είναι εντυπωσιακή και θυμίζει σίγουρα τα "τέρατα" που πρωταγωνιστούν στις ταινίες Fast and Furius. Προκαλεί τόσο αισθητικά κοιτώντας το, όσο και οδηγικά.

- "Από μαμά, είναι έτσι αυτό; Ανοίγει ωραία."

Η μαμά Honda, έκανε καλή δουλειά και έτσι το Type R πραγματικά "ανοίγει" ωραία!

Η μέγιστη ισχύς από τον 2λιτρο VTEC TURBO κινητήρα του είναι 320 ίπποι στις 6.500 rpm, και η μέγιστη ροπή του ξεπερνά τα 40 κιλά (από 2.500rpm έως τις 4.500rpm). 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με "κοντές" σχέσεις

- "Για πίστα μόνο κάνει!"

Όχι. Θα διαφωνήσω. Δεν κάνει μόνο για πίστα αν και είναι το ταχύτερο Type R που έχει περάσει ποτέ από το Nurburgring ή αλλιώς την "Πράσινη Κόλαση" με χρόνο γύρου 7:43.8. Η οδηγική απόλαυση που σου δίνει όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του είναι μοναδική. Σαφώς και δεν είναι το αυτοκίνητο που θέλεις να πέφτεις στην κίνηση της Αθήνας, είναι όμως αυτό που γουστάρεις να οδηγείς στα εθνικά δίκτυα και καθημερινά να σου αφήνει ένα χαμόγελο στο πρόσωπο.

- "Είναι λίγο καγκούρικο!"

Σίγουρα η εμφάνιση ενός αυτοκινήτου είναι υποκειμενικό θέμα και στην περίπτωση του Type R κυριαρχεί η υπερβολή. Σε κάποιους αρέσει, σε άλλους όχι. Όμως, σας διαβεβαιώ πως κάθε εκατοστό στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αεροδυναμική του. Ξεχωρίζει η μεγάλη αεροτομή του που είναι ιδιαίτερα λειτουργική και οι γεννήτριες στροβιλισμών, τα λεγόμενα vortex generators στο πίσω άκρο της γραμμής οροφής καθώς και οι 3 απολήξεις εξάτμισης στο κέντρο.

- "Πόσο κάνει το 0-100;"

Για το 0-100 χρειάζεται 5,7 δεύτερα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 272 χλμ/ώρα, που σημαίνει ότι είναι το πιο γρήγορο, και με την καλύτερη επιτάχυνση μοντέλο στην κατηγορία του!

- "Στρίβει ωραία ε;"

Αν στρίβει λέει; Είναι εξαιρετικό, υπάκουο και τόσο σταθερό στο δρόμο που θέλεις να το στρίβεις συνέχεια. Έχει ένα νέο προηγμένο σύστημα αναρτήσεων με νέα γεωμετρία που αναπτύχθηκε για δυναμική σταθερότητα. Διαθέτει 3 προγράμματα χαρτογράφησης. Comfort, Sport & R+. Το πρώτο είναι για μετακινήσεις στην πόλη, το δεύτερο για στροφές το τρίτο για χρήση στην πίστα όπου απενεργοποιούνται τα συστήματα ασφαλείας. Σε κάθε πρόγραμμα "βαραίνει" αντίστοιχα το τιμόνι, ενώ η απόκριση στο γκάζι είναι διαφορετική και πιο άμεση.

- "Ωραίο είναι μέσα. Πολύ άνετο φαίνεται."

Πράγματι. Τα bucket καθίσματά του είναι άνετα παρά τον σπορ χαρακτήρα τους και ο χώρος των πίσω επιβατών εξίσου. Όσο για τον εσωτερικό του διάκοσμο, έχει υπερ-αρκετές θήκες, θύρες USB, εξτρα χώρο κάτω από την κεντρική κονσόλα που βρίσκεται η νέα ψηφιακή οθόνη αφής που εκεί έχει μέχρι και θύρα HDMI. Ο πίνακας οργάνων και αυτός ψηφιακός, δίνει συνολικά στο εσωτερικό την πολυτέλεια που δεν περιμένεις. Όμως είμαι σίγουρη πως δε σας ενδιαφέρουν αυτά και τόσο, οπότε συνεχίζουμε!

- "Θα καίει τη μάνα του..."

Η κατανάλωσή του στον μικτό κύκλο όπως τη δίνει η Honda είναι 7,7 λτ/ 100 χλμ. όμως σαφώς δεν μένει σε αυτές τις τιμές. Κακά τα ψέμματα κανένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο δε μένει στις εργοστασιακές τιμές. Και αυτό γιατί εσύ δεν το οδηγείς σαν το 1,5 Civic. Το οδηγείς ως Type R. Οπότε όσο το πατάς και όπως το πατάς θα καίει! Βέβαια, με σιγουριά θα σας πω πως αξίζει κάθε λίτρο που καίει.

- "Πόσο έχει αυτό;"

Μεγάλη συζήτηση. Το Type R κοστίζει στην Ελλάδα 49.740 ευρώ και το Type R GT κοστίζει 53.650 ευρώ. Όμως αυτό είναι λίγο άδικο. Γιατί; Θα σας εξηγήσω αμέσως. Το αυτοκίνητο πωλείται στην Γερμανία προ φόρων στις 33.185 ευρώ, στην Ιταλία προ φόρων 31.721 ευρώ και στην Ελλάδα έρχεται ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ στις 32.548 ευρώ. Δηλαδή σε χαμηλότερη τιμή από αυτή της Γερμανίας. Όμως στις άλλες χώρες που πωλείται η τιμή του δεν ξεπερνά και πολύ τις 40.000 ευρώ, την ίδια ώρα που στη χώρα μας, ενώ προ φόρων κοστίζει 32.548 ευρώ φτάνει με τους φόρους στις 53.650 ευρώ! Τα παράπονά σας στον κο Τσίπρα...

- "Νομίζω δεν έχει τίποτα αρνητικό αυτό το αυτοκίνητο!"

Κι όμως! Εκτός της τιμής του, που δυστυχώς για κάποιους το κάνει απαγορευτικό για την αγορά του στη χώρα μας, υπήρξαν και δύο μικρές λεπτομέρειες που θα έβαζα στα αρνητικά. Αμελητέες βέβαια!

Η μια είναι η λειτουργία Start / Stop που δεν βρίσκω λόγο ύπαρξης της σε τέτοια αυτοκίνητα και την απενεργοποιώ και το δεύτερο που ίσως εσείς το βρείτε χρήσιμο, είναι πως η στάθμη έντασης ήχου πραγματοποιείται μέσω αφής στην ψηφιακή οθόνη και δεν υπάρχει ρότορας.

- "Θα με πας μια βόλτα;"

Πατήστε play και πάμε!

To Honda Civic Type R ψηφίστηκε ως "Performance Car Of The Year 2018" από τον παγκόσμιο γυναικείο θεσμό Women's World Car Of The Year, όπου μέλος του είναι και η δημοσιογράφος αυτοκινήτου Αριάδνη Γερασιμίδου, εκπροσωπώντας τη χώρα μας.

Δοκιμάζουμε το "όπλο" της Honda, Civic Type R!