MENU

Η τριετία που βίωσε ο Παναθηναϊκός, ήταν η δυσκολότερη της σύγχρονης ιστορίας του. Δύο χρόνια έσοδα-έξοδα που υποβάθμισαν σημαντικά την αγωνιστική δυναμική της ομάδας, συν μια χρονιά λαθών που χειροτέρεψε ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Την ίδια ώρα, η ψαλίδα με την υπόλοιπη Ευρώπη μεγάλωνε, σε σημείο που το Τριφύλλι έφτασε να είναι στον πάτο της βαθμολογίας. Κάτι που προφανώς δεν αρμόζει στο όνομα και την ιστορία του.
 
Η επιστροφή των Πράσινων έμοιαζε δύσκολη. Η απόφαση του Δημήτρη Γιαννακόπουλου να… διαθέσει τσουβάλια με λεφτά, δεν αρκούσε. Στοιχείο που ως ένα σημείο φανερώθηκε και στις μεταγραφές, με τη διστακτικότητα της αγοράς απέναντι στον Παναθηναϊκό. Παρότι τα ποσά ήταν τεράστια, ενώ ήδη υπήρχε η συμφωνία με έναν προπονητή εγνωσμένης αξίας και προσωπικότητας όπως ο Εργκίν Αταμάν.
 
Τελικά η τεράστια οικονομική δυναμική με την οποία βγήκε ο Παναθηναϊκός στην αγορά, «έχτισε» ένα ρόστερ που χαρακτηρίζεται απ’ όλους ως ένα απ’ τα πληρέστερα στην Ευρώπη. Η τελική αγωνιστική επιτυχία σαφώς και δεν μπορεί να κριθεί απ’ τον Νοέμβριο, ειδικά όταν πρόκειται για ένα εντελώς νέο πρότζεκτ το οποίο χρειάζεται και χρόνο και υπομονή. Η αγωνιστική επιστροφή των Πράσινων όμως, είναι δεδομένη και προφανής χωρίς να μπορεί να την αμφισβητήσει ούτε ο πλέον απαισιόδοξος ή εμπαθής με τον Παναθηναϊκό.
 
Το θέμα δεν σταματά εκεί πάντως. Το Τριφύλλι δεν βρίσκεται απλά σε διαδικασία επιστροφής στα γνώριμα αγωνιστικά στάνταρ. Δεν παλεύει να είναι ξανά μέλος της elite στην οποία δικαιωματικά ανήκει στο ευρωπαϊκό μπάσκετ λόγω του ονόματος που «έχτισε» με τόσο κόπο, χρήμα και επιτυχίες.
 
Ο μεγάλος αγώνας είναι να συντελεστεί κοσμογονία. Με τον Παναθηναϊκό να περνά στη νέα του εποχή επιτυχιών, διεκδίκησης, αναγνώρισης, σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις. Πριν κάποια χρόνια αρκούσε να διαθέτεις μια καλή ομάδα αγωνιστικά, έναν αξιόπιστο προπονητή συν το brand name. Τώρα θες πολλά περισσότερα. Και σε αυτά επενδύει ο Παναθηναϊκός, με την επιτυχία του να φαίνεται στο πόσο εύκολα και σημαντικά θέλουν να επενδύσουν οι άλλοι πάνω του.
 
Η εξασφάλιση του ΟΑΚΑ ήταν σαφώς το πρώτο μεγάλο βήμα. Ένα μικρό μέρος έχει φανερωθεί με τα όσα συμβαίνουν τις ημέρες που υπάρχουν αγώνας, συν τις αλλαγές σε παρκέ, εξέδρες, κατανομή θέσεων. Μια διαδικασία που είναι ακόμη στα πρώτα της βήματα κι όμως φαίνεται τόσο συμβατή με τη νέα εποχή του θεάματος και της ευχαρίστησης που θα προσφέρεται στον φίλαθλο. Δηλαδή σε εκείνον που δίνει τα χρήματά του για να έχει την καλύτερη δυνατή εμπειρία.
 
Είναι γνωστό πως μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα υπάρξουν οι αλλαγές στα φώτα και τον ήχο για να είναι next level ειδικά για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Ακόμη κι έτσι πάντως, η τελική εικόνα και μορφή των εγκαταστάσεων του Παναθηναϊκού στο ΟΑΚΑ, δεν μπορεί να προβλεφθεί αυτή τη στιγμή. Με όσους γνωρίζουν να μιλούν για κάτι που θα αφήσει τους πάντες με ανοιχτό το στόμα, σε επίπεδο συνολικής εμπειρίας και παροχών προς τον φίλαθλο.
 
Από μόνο του το ΟΑΚΑ λοιπόν, είναι μια πηγή δυναμικής για τον Παναθηναϊκό της επόμενης μέρας. Αυτό ακολουθούμενο από την ομάδα που «χτίστηκε» σε επίπεδο ονομάτων έχει… ξυπνήσει για τα καλά το brand name που ποτέ δε χάθηκε. Έτσι δόθηκε η δυνατότητα για επένδυση σε χορηγούς που πλέον δεν είναι υπερβολή να αναφερθεί πως δεν αναζητούνται από την ΚΑΕ Παναθηναϊκός, αλλά αναζητούν αυτοί την ευκαιρία να έχουν το όνομά τους δίπλα ή κοντά σε αυτό των Πράσινων. Ακριβώς γιατί η δυναμική και το «διάβασμα» της επόμενης μέρας από τα κορυφαία στελέχη και τους τεχνοκράτες των διάφορων κορυφαίων εταιρειών, οδηγεί προς τα εκεί.
 
Παραμένει η μεγάλη συμφωνία για τη φανέλα. Προστέθηκε μεγάλη και σημαντική χορηγία δίπλα στο όνομα των Παναθηναϊκού με τον «Άκτωρα». Μην ξεχνάμε πως ακόμη υπάρχει και η χορηγία του γηπέδου που επίσης θα προσφέρει σημαντικό έσοδο για τους Πράσινους.
 
Ουσιαστικός και τελικός στόχος της κοσμογονίας που συντελείται στον Παναθηναϊκό, είναι ένα διαφορετικό τρίπτυχο:
 
1.Ομάδα αγωνιστικά ικανότητα που διαρκώς θα διεκδικεί στόχους πανευρωπαϊκά.
2.Εμπειρία που θα προσφέρεται στον φίλαθλο και θα αποτελεί κάτι πρωτόγνωρο για τα ευρωπαϊκά κι όχι μόνο τα ελληνικά δεδομένα.
3.Ικανότητα της ΚΑΕ να μπορεί να είναι σε σημαντικό βαθμό αυτάρκης οικονομικά, παρά τα δεδομένα πολλά και μεγάλα έξοδα που υπάρχουν και θα υπάρχουν στο συγκεκριμένο πρότζεκτ.
 
Η επιτυχία του συγκεκριμένου εγχειρήματος, ουσιαστικά… αλλάζει οριστικά πίστα τον Παναθηναϊκό. Μεταφέροντας τον με ασφάλεια στο αύριο και τις απαιτήσεις του, χωρίς να χρειάζεται να ζει διαρκώς στο ρομαντικό μεν αλλά απλησίαστο παρελθόν με τον ιδιοκτήτη να πρέπει να ξοδεύει μια περιουσία λεφτά κάθε καλοκαίρι για να είναι απλά ανταγωνιστικό το Τριφύλλι. Οι Πράσινοι έχουν έξι ευρωπαϊκούς τίτλους και πλέον πάνε να πετύχουν κάτι εξίσου σημαντικό, το να πλησιάσουν και να ξεπεράσουν σε κάποια επίπεδα τα ευρωπαϊκά δεδομένα της νέας εποχής του αθλήματος.
 
Πραγματικό επίτευγμα και κοσμογονία, καθώς όσο μεγάλο brand name κι αν είναι ο Παναθηναϊκός για το ευρωπαϊκό μπάσκετ, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως προέρχεται από μία απ’ τις φτωχότερες και χειρότερες αγορές της ηπείρου μας. Άρα η δική του άνοδος στα στάνταρ που κυνηγά ρεαλιστικά κι όχι ουτοπικά, ίσως μπορέσει να τραβήξει προς τα πάνω και το ελληνικό μπασκετικό προϊόν.

Δεν είναι επιστροφή, συντελείται κοσμογονία