MENU

Σίγουρα ούτε ο ίδιος ο φωτογράφος, Μιχάλης Παππούς, θα φανταζόταν ότι ένα... κλικ την κατάλληλη στιγμή, θα έμενε χαραγμένο στη μνήμη όλων των φίλων του ποδοσφαίρου για πολλά χρόνια. Έγινε αφίσα, εξώφυλλο βιβλίων, μπήκε σε πολλές εφημερίδες και περιοδικά της εποχής και βέβαια σε όλα τα λευκώματα και αφιερώματα για τον ΠΑΟΚ και τον Κούδα.

Πρόκειται για τη φωτογραφία, στην οποία ο Γιώργος Κούδας ντριπλάρει τον Άνθιμο Καψή του Παναθηναϊκού, ο οποίος προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποτρέψει το γκολ από τον παλαίμαχο του ΠΑΟΚ.

Συγκεκριμένα, το ρολόι βρισκόταν στο 34ο λεπτό, όταν ο "Μεγαλέξανδρος" του Δικεφάλου, πήρε τη μπάλα στο χώρο του κέντρου, πραγματοποίησε δυο τρομερούς ελιγμούς, με αποτέλεσμα να βρεθεί σε κατά μέτωπο επίθεση και τον Άνθιμο Καψή να τον σταματάει τραβώντας τον από την μπλούζα.

Ο διαιτητής έδωσε το φάουλ, με τον Κούδα να αναλαμβάνει την εκτέλεση, στέλνοντας τη μπάλα στον Παρίδη που με γυριστό σουτ έστειλε τα δίχτυα στην εστία του Οικονομόπουλου, γράφοντας το 2-0 και παίρνοντας στη συνέχεια την πρόκριση για τα ημιτελικά του Κυπέλλου.

Ο Γιώργος Κούδας, είχε σχολιάσει εκείνη την ιστορική φωτογραφία που στην ουσία είχε επισκιάσει το παιχνίδι με τον Παναθηναϊκό, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι:

«Μια μονομαχία μου ωστόσο με έναν διεθνή αμυντικό του Παναθηναϊκού, τον Άνθιμο Καψή , έγινε αφορμή για να τραβηχτεί η πιο γνωστή φωτογραφία μου στους αγωνιστικούς χώρους. Μιλάω βέβαια για τη φωτογραφία που τράβηξε με το ταλέντο του και τη ταχύτητα στην αντίδραση που πάντα τον διέκρινε ο πολύπειρος Θεσσαλονικιός φωτογράφος Μιχάλης Παππούς, ο οποίος βρέθηκε με την μηχανή του στην Τούμπα σ΄ εκείνο το νυχτερινό ματς για το κύπελλο Ελλάδος τον Απρίλιο του 1973, ΠΑΟΚ –Παναθηναϊκός 2-0. Ο ΠΑΟΚ ήταν στη χρυσή του τετραετία (1972-76) και πολύ σπάνια έφευγε αντίπαλος από την Τούμπα με θετικό αποτέλεσμα. Θυμάμαι πως παρά την καλή εμφάνιση του Παναθηναϊκού σ΄ εκείνο το ματς, το τελικό 2-0 μάλλον εμάς αδικούσε καθώς χάσαμε σωρεία ευκαιριών.

Ήταν μια νύχτα εκπλήξεων αφού και τα γκολ σημειώθηκαν με τρόπο που δύσκολα θα επαναλαμβάνονταν: Δύο κεφαλιές του Μήτσου του Παρίδη ο οποίος όπως όλοι γνωρίζουν είναι μικρόσωμος. Δύο γκολ από σέντρες δικές μου. Το μαρκάρισμά μου είχε αναλάβει ο Άνθιμος Καψής , πατέρας του Μιχάλη Καψή που έγινε πρωταθλητής Ευρώπης τριάντα χρόνια αργότερα! Ο Άνθιμος δεν είχε ιδιαίτερη τεχνική κατάρτιση αλλά ήταν δυνατός, μοντέρνος μπακ, με πλούσια σωματικά προσόντα και γρήγορες αντιδράσεις. Στη φάση που απαθανάτισε ο Μιχάλης Πάππους, έκανα μια αστραπιαία αλλαγή κατεύθυνσης με μεγάλη ταχύτητα και με τη μπάλα στα πόδια, κατευθυνόμενος προς την εστία του Παναθηναϊκού. Ο Καψής δεν είχε άλλη επιλογή από το να με ανατρέψει. Σημασία όμως έχει το πώς. Προτίμησε να με πιάσει με τα χέρια παρά να με ανατρέψει με ένα δυνατό τάκλιν, από πίσω ρισκάροντας τον τραυματισμό μου. Η κίνηση αυτή μείωνε το ''πρεστίζ'' του διεθνούς σέντερ μπακ. Για μένα ήταν ένα παλικαρίσιο φάουλ που φαινομενικά εκθέτει τον αμυντικό, αλλά ουσιαστικά είναι ύμνος στο fair play. Γι αυτό και η Τούμπα χειροκρότησε και τους δύο, αυθόρμητα».

Ο Άνθιμος Καψής από την πλευρά του είχε δηλώσει ότι: «Τον Κούδα τον σέβεσαι για το θέαμα που προσφέρει, δεν τον ρίχνεις στο χορτάρι. Δεν θα μπορούσα ποτέ να γίνω αιτία τραυματισμού του Γιώργου»

Τέλος, ο Μιχάλης Παππούς που είχε βγάλει την ιστορική φωτογραφία, είχε σημειώσει πως: «Δεν ήταν θέμα τεχνικής του φωτογράφου, αλλά ετοιμότητας. Ο Κούδας εκείνη την εποχή έκανε τα ...τρελά του γεγονός που έκανε όλους τους φωτογράφους να τον παρακολουθούμε συνεχώς. Δεν ήξερες ποια στιγμή θα σου έδινε το ''θέμα'' με μια επινόηση με ένα σουτ, μια μαγική μπαλιά. Εκείνη τη στιγμή, θυμάμαι βρισκόμουν δίπλα στο δοκάρι από την πλευρά της εστίας του Παναθηναϊκού. Ένα κλικ την κατάλληλη στιγμή κι αυτό ήταν όλο. Δεν μπορούσα να φαντασθώ το τι θα συνέβαινε με αυτή τη φωτογραφία. Στη Θεσσαλονίκη τουλάχιστον , όλο γι αυτή μου μιλάνε ύστερα από τόσα χρόνια».

Δείτε το στιγμιότυπο και τη συνέχεια της φάσης, με τον παλαίμαχο του Παναθηναϊκού να κάνει πολύ όμορφη κίνηση και να σηκώνει τον ποδοσφαιριστή του ΠΑΟΚ:

Σαν σήμερα: Η ντρίπλα του Κούδα και η φωτογραφία του... αιώνα (pics)