MENU

Για μία χώρα χωρίς ιδιαίτερη αυτοκινητιστική παράδοση, το να εκπροσωπείται στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού φαντάζει μάλλον ένα ουτοπικό όνειρο.

Ο Σταμάτης Κατσίμης, ο Έλληνας πρωταθλητής οδηγός αγώνων, μιλάει για τα πρώτα του βήματα, τις εμπειρίες του στη Formula 3, αλλά και την τωρινή κατάσταση του αθλήματος...

Το 2002, στη Formula Renault, αντιμετωπίσατε τον Robert Kubica. Πώς θα τον χαρακτηρίζατε σαν αντίπαλο και σαν χαρακτήρα;

Με αφορμή την επιστροφή του, πώς σας φαίνεται να τον βλέπετε ξανά στο grid της Formula 1;

Ο Kubica ήταν ένας οδηγός από αρκετούς πολύ καλούς οδηγούς που είχα σαν «αντιπάλους». Θα τον χαρακτήριζα πολύ γρήγορο οδηγό, με υψηλό βαθμό ελέγχου του μονοθεσίου σε κατάσταση υπερστροφής και καταπληκτικό στα σημεία φρεναρίσματος.

Στην ηλικία που τον γνώρισα, σαν χαρακτήρας θα έλεγα ότι ήταν ευδιάθετος, αλλά πολύ συγκεντρωμένος στο στόχο του.

Μετά το τρομακτικό ατύχημα που είχε, η δουλειά και η επιμονή του τον έφεραν πίσω εκεί που αξίζει να είναι, νιώθω πολύ περήφανος για εκείνον.

Τι ρόλο παίζει το καρτ στην καριέρα ενός επίδοξου οδηγού αγώνων; Γίνεται καλή δουλειά στην Ελλάδα;

Το καρτ είναι το νο1 σχολείο για τους οδηγούς αγώνων, όπου μαθαίνει το σώμα σου την αίσθηση της ταχύτητας και την συμπεριφορά του οχήματος. Στην Ελλάδα γίνεται καλή δουλειά με τις οποίες δυσκολίες αντιμετωπίζουμε σαν χώρα.

Είμαι νεαρός οδηγός καρτ. Ποια συμβουλή θα μου δίνατε και πώς θα με παροτρύνατε να ασχοληθώ με το άθλημα;

Θα σε συμβούλευα να διαλέξεις την ομάδα και τους συνεργάτες - τεχνικούς που θα σε υποστηρίζουν να είναι επαγγελματίες και πραγματικοί γνώστες του αθλήματος.

Η συμβουλή μου οδηγικά είναι να έχεις καθαρές γραμμές και σεβασμό στους αντιπάλους.

Εκπροσωπήσατε την Ελλάδα και τον Ολυμπιακό στην Σούπερλιγκ Formula. Πώς ήταν να οδηγείτε για την αγαπημένη σας ομάδα και μάλιστα σε υψηλό επίπεδο;

Ο συγκεκριμένος θεσμός ήταν το μέγιστο επίπεδο αγώνων που έχω βρεθεί μέχρι σήμερα στην καριέρα μου.

Σίγουρα, το συναίσθημα του να εκπροσωπείς την χώρα σου και την ομάδα σου είναι μοναδικό, όμως αυτό που ποτέ δεν αλλάζει είναι η προσπάθεια για το βέλτιστο αποτέλεσμα σε κάθε αγώνα και θεσμό.

Ποιόν θα μπορούσατε να χαρακτηρίσετε ως τον καλύτερο αγώνα της ζωής σας μέχρι στιγμής και γιατί;

Είναι αρκετοί στο μυαλό μου, θα έλεγα ένας αγώνας του ιταλικού πρωταθλήματος Formula 3 στο Μιζάνο, όπου κέρδισα και κατέκτησα τον τίτλο το 2001.

Πώς κρίνετε την δεκαετή απουσία της Ferrari από τους τίτλους;

Κατά την γνώμη μου, ο τρόπος λειτουργίας και διαχείρισης της ομάδας διοικητικά δεν αποδίδει τα μέγιστα αποτελέσματα.

Είναι πολύ διαφορετικοί παράγοντες που κρίνουν τους τίτλους και τα αποτελέσματα, ελπίζω να γυρίσουν το συντομότερο.

Τη νέα χρονιά στη Formula 1 θα έχουμε ένα πολύ νεανικό grid: Φερστάπεν, Λεκλέρκ, Νόρις…

Τι πιστεύετε ότι μπορεί να μας δώσει η νέα γενιά οδηγών;

Όπως μας έχουν δείξει μέχρι τώρα, τα νέα παιδιά δίνουν ενθουσιασμό και δυνατές μάxες στο πρωτάθλημα. Τα τελευταία χρόνια τα μονοθέσια είναι αρκετά περίπλοκα, όμως οι νέοι οδηγοί δείχνουν ότι προσαρμόζονται θαυμάσια. Φέτος, είδαμε τον Λούις Χάμιλτον να ισοφαρίζει τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, στους 5 παγκόσμιους τίτλους στην Formula 1.

Κατά καιρούς λέγεται πως ό,τι έχει καταφέρει είναι λόγω των ανταγωνιστικών μονοθεσίων που οδηγούσε. Πώς θα το σχολιάζατε;

Έχω παρακολουθήσει το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του Χάμιλτον, και όχι μόνο στην Formula 1. Είχε φυσικά την κατάλληλη υποστήριξη από ομάδες/μονοθέσια, όμως το ταλέντο του είναι αδιαμφισβήτητο.

Ο χαρακτήρας του κάποιες φορές δεν τον κάνει αρεστό στον κόσμο, αλλά αποτελεί έναν ολοκληρωμένο οδηγό στα περισσότερα επίπεδα.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ είναι ο κατάλληλος για να τον σταματήσει;

Ο Φέτελ, έχει αποδείξει την ταχύτητα του, αλλά όχι και ιδιαίτερη ψυχραιμία σε κρίσιμα σημεία διαφόρων αγώνων, χωρίς να αναφέρομαι μόνο σαν οδηγό στη Ferrari.

Πιστεύω ότι η επόμενη χρόνια θα είναι πολύ κρίσιμη για το υπόλοιπο της καριέρας του. Ο χρόνος θα δείξει.

Που μπορούμε να σας δούμε αγωνιστικά αυτή την περίοδο;

Τον τελευταίο καιρό έτρεχα με αυτοκίνητο Mitsubishi σε αγώνες ανάβασης στην Ελλάδα, όμως το 2019 πραγματικά δεν γνωρίζω ακόμα με ποιον ακριβώς θεσμό θα ασχοληθώ.

* Η συνέντευξη δόθηκε στον Μιχάλη Παπαδημητρίου, μαθητή της Αριάδνης Γερασιμίδου, του Κέντρου Αθλητικού Ρεπορτάζ.

Συνέντευξη - Σ. Κατσίμης: "Ο Kubica ήταν ένας οδηγός που είχα σαν «αντιπάλους»"