MENU
ΑΝΑΛΥΣΗ LIVE LIVE

Το κάγκελο. Ξέρετε, δα, ποιο. Μη μας αναγκάσετε να το γράψουμε και να έχουμε θέματα με το... ΕΣΡ. Πάντως συνεννοηθήκαμε, έτσι; Στην Μελβούρνη, στον 3ο αγώνα του 2023, έγινε ένας αδιανόητο grand prix, με τρομερή εκκίνηση, κοιλιά και νύστα, ελέω και ώρας, ν' αναλαμβάνουν τα ηνία στην συνέχεια, έπειτα κόκκινες σημαίες, εγκαταλείψεις, ποινές, επανεκκινήσεις, 200 παλμοί και...

Και, όπως συμβαίνει σχεδόν πάντα, ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη νίκη, ακόμα και μετά από τέτοιο αγωνιστικό (και όχι μόνο) χάος. 

Ας προσπαθήσουμε να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: με το που έσβησαν, για πρώτη φορά, τα κόκκινα φώτα στο Albert Park ο poleman Φερστάπεν είδε τις δύο, παντελώς απροσδόκητα, ανταγωνιστικές Μερσέντες να τον προσπερνούν, με τον Ράσελ στην πρωτοπορία του αγώνα και τον Χάμιλτον ν' ακολουθεί. 

Πίσω, το κάκιστο 2023 συνεχίστηκε για τον Σαρλ Λεκλέρκ, ο οποίος είδε τον Στρολ να τον «βρίσκει» και- σε ένα καθαρά αγωνιστικό συμβάν όπως παραδέχτηκε και στις δηλώσεις του ο Μονεγάσκος- να τον πετάει εκτός, με αποτέλεσμα ο πιλότος της Φεράρι να εγκαταλείψει. 

Πάνω που ο Μαξ είχε εξαπολύσει λυσσαλέα επίθεση στον δεύτερο Χάμιλτον, ο 6ος σ' εκείνο το σημείο Άλμπον αποφάσισε πως έχει να κάνει και καλύτερα πράγματα κυριακάτικα και εγκατέλειψε, αφήνοντας ένα κάρο... πραγματάκια στην πίστα, με αποτέλεσμα να βγει η πρώτη κόκκινη σημαία. 

Ο Ράσελ, που είχε μπει στα πιτ υπό το καθεστώς του Αυτοκινήτου Ασφαλείας που είχε βγει στην πίστα πριν αποφασιστεί η κόκκινη σημαία, ήταν ο μεγάλος χαμένος, καθώς η αλλαγή ελαστικών τον έφερε 7ο. Μπροστά ο Χάμιλτον οδηγούσε τον αγώνα, έχοντας πίσω του τον Φερστάπεν και τον Αλόνσο σταθερά τρίτο. 

Αυτό το «έχοντας πίσω του τον Φερστάπεν» μην το δέσετε και κόμπο: με το που ζεστάθηκε ελαφρώς η σκληρή γόμα του παγκόσμιου πρωταθλητή ο Μαξ άναψε το... τούρμπο της Ρεντ Μπουλ, κατάπιε αμάσητο τον Βρετανό και εν ριπή οφθαλμού έφτιαξε μια διαφορά 10+ δευτερολέπτων, πηγαίνοντας ξέγνοιαστος για τη νίκη (ακόμα και μέσα από το χορτάρι, όπου και βγήκε προφανώς από τη βαρεμάρα του). 

Το «δράμα» του Ράσελ μετά το άτυχο pit stop θα ολοκληρωνόταν στον 18ο γύρο: σε μία σπάνια εικόνα ο κινητήρας της Μερσέντες παρέδωσε πνεύμα βγάζοντας φωτιές και αναγκάζοντας τον ταλαντούχο πιλότο να γνωρίσει τις χαρές του DNF. 

Πάνω που όλα έδειχναν πως θα πηγαίναμε σε ένα αδιάφορο φινάλε, όμως, ήρθε ο Κέβιν Μάγκνουσεν να ντυθεί Λατίφι: με μια περήφανη στούκα διέλυσε την Χάας του, γέμισε θραύσματα την πίστα και μόλις 4 γύρους πριν το φινάλε είχαμε αρχικά SC κι εν συνεχεία δεύτερη κόκκινη σημαία. 

Στην τρίτη εκκίνηση στον αγώνα, με 2 γύρους ν' απομένουν για την καρό σημαία πια, ο Φερστάπεν με τον Χάμιλτον έφυγαν χωρίς προβλήματα μπροστά, όμως πίσω ο 4ος Σάινθ βρήκε τον 3ο Αλόνσο και τον έθεσε εκτός μάχης, την στιγμή που Γκασλί και Οκόν τα έκαναν μεγαλοπρεπώς, και ταυτοχρόνως, μαντάρα, βρίσκοντας στον τοίχο. 

Αποτέλεσμα; Χάος. 

Η 3η κόκκινη σημαία σηματοδότησε την 3η επανεκκίνηση- πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας αυτή τη φορά, για έναν τερματισμό που είχε τις καλύτερες των σχέσεων με την παρωδία. 

Οι κριτές έκριναν (κυρίως γιατί αυτό κάνουν οι κριτές: κρίνουν...) πως θα πρέπει, και ορθώς, να γυρίσουν έναν γύρο πίσω την κατάταξη. Έτσι, κρίθηκαν ως μη γενόμενα τα γεγονότα μετά τη δεύτερη καρό σημαία, κάτι που μεταφράστηκε σε επαναφορά του Αλόνσο στην 3η θέση. 

Κάπου εκεί, όμως, δόθηκε μία μάλλον άδικη ποινή στον Σάινθ για την επαφή με τον συμπατριώτη του στην Άστον Μάρτιν, την στιγμή που όσα μονοθέσια εγκατέλειψαν (όπως οι δύο Αλπίν) έμειναν εκτός αγώνα. 

Κάπως έτσι, με έναν νερόβραστο τρόπο, μετά από σχεδόν 3 ώρες που είχαν τα πάντα, ο Μαξ Φερστάπεν πήρε την πρώτη του νίκη στην Αυστραλία (και την πρώτη της Ρεντ Μπουλ εκεί από το 2011!), συνεχίζοντας τον καλπασμό του για το τρίτο σερί πρωτάθλημα. 

Ο Λιούις Χάμιλτον της θεαματικά βελτιωμένης (μα μένει να φανεί αν θα συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό) Μερσέντες ήρθε δεύτερος, με τον Φερνάντο Αλόνσο να τερματίζει ξανά 3ος, κάνοντας το 3/3 στις τρίτες θέσεις- ένα αριθμητικό κλείσιμο του ματιού του Nando σε όσους τον θεωρούσαν ξοφλημένο, στους οποίους είπε ξεκάθαρα να πάρουν τα τρία (βάθρα) του.

Μετά την ποινή του Σάινθ που έπεσε εκτός βαθμών, ο Στρολ ήταν 4ος συμπληρώνοντας το ιδεατό ΣΚ της Άστον Μάρτιν, με τους Πέρεζ (απο τελευταίος...), Νόρις, Χούλκενμπεργκ, Πιάστρι, Ζου και Τσουνόντα να συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη δεκάδα. 

Και ξανά μανά, έπειτα από έναν πραγματικά ανεπανάληπτο, όπως εξελίχθηκε, αγώνα, ο Μαξ Φερστάπεν επικράτησε του ανταγωνισμού.

Εύκολα, ευκολότερα, με μία υποτυπώδη δυσκολία- σχεδόν πάντα και παντού, ο Ολλανδός επικρατεί

Το κάγκελο που αναφέραμε στην αρχή βάζει τα δυνατά του, όμως ο ανυπέρβλητος παγκόσμιος πρωταθλητής δεν καταλαβαίνει από αυτά. 

«Την πουτ@ν@ μου», θα μπορούσε να πει ο, διψασμένος για μάχες τίτλου, κάποιος... 

Βαθμολογία οδηγών 

1) Φερστάπεν 69

2) Πέρεζ 54

3) Αλόνσο 45

4) Χάμιλτον 38

5) Σάινθ 20

6) Στρολ 20

7) Ράσελ 18

8) Νόρις 8

9) Χούλκενμπεργκ 6

10) Λεκλέρκ 6

11) Μπότας 4

12) Οκόν 4

13) Πιάστρι 4

14) Γκασλί 4

15) Ζου 2

16) Τσουνόντα 1

17) Μάγκνουσεν 1

18) Άλμπον 1

19) Σάρτζεντ 0

20) Ντε Βρις 0

Βαθμολογία κατασκευαστών 

1) Ρεντ Μπουλ 123

2) Άστον Μάρτιν 65

3) Μερσέντες 56

4) Φεράρι 26

5) ΜακΛάρεν 12

6) Αλπίν 8

7) Χάας 17

8) Άλφα Ρομέο 6

9) Άλφα Τάουρι 1

10) Ουίλιαμς 1

Grand Prix Αυστραλίας: Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη νίκη