MENU

Η προηγούμενη χρονιά ήταν αναμφισβήτητα αποτυχημένη για τον ΠΑΟΚ. Για πολλούς και διάφορους λόγους που έχουν (υπέρ)αναλυθεί, ο «Δικέφαλος» δεν κατάφερε να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των τελευταίων ετών.

Το ερώτημα εδώ είναι απλό: πόσες ομάδες στην Ελλάδα (και στην Ευρώπη εδώ που τα λέμε) θα έκαναν ντοκιμαντέρ αυτήν την αποτυχία; Νομίζω καμία. Ο ΠΑΟΚ το έκανε. Παρακολουθώντας στο PAOK – TV το πρώτο επεισόδιο της σειράς “Toumba Uncensored” (αφιερωμένο στα φετινά ντέρμπι που έδωσε ο ΠΑΟΚ, τα περισσότερα εκ των οποίων δεν ήταν νικηφόρα) έπιασα το εαυτό μου να σκέφτεται ότι τελικά κάτι θετικό έμεινε και φέτος. Κάτι πολύ θετικό για την ακρίβεια.

Το PAOK - TV το γέννησε η ανάγκη. Για την ακρίβεια, το μεγάλωμα του PAOK – TV γεννήθηκε από την ανάγκη. Μια σκέψη που έτσι κι αλλιώς υπήρχε στα στελέχη του επικοινωνιακού τμήματος του ΠΑΟΚ εξελίχθηκε σε μονόδρομο πέρυσι το καλοκαίρι, όταν οι προσφορές για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του πρωταθλητή δεν ήταν ανάλογες της εμπορικότητάς του (ή έτσι έκριναν οι αρμόδιοι). Ο «Δικέφαλος» θα μπορούσε να τις έχει αποδεχτεί. Τα εγγυημένα τηλεοπτικά έσοδα θα μείωναν κάπως τον βραχνά του FFP, μετά και τον αποκλεισμό από την Ευρώπη. Αποφάσισε να ρισκάρει.

Δεν γνωρίζω ακριβώς τα οικονομικά δεδομένα της υπόθεσης. Πλην όμως τα κέρδη του ΠΑΟΚ από το συγκεκριμένο εγχείρημα είναι έτσι κι αλλιώς πολλαπλάσια. Πέρα από το προφανές, το γεγονός δηλαδή ότι ξεκινά κάθε διαπραγμάτευση πλέον από μια σχετική θέση ισχύος (τα κανάλια και οι συνδρομητικές πλατφόρμες, τον έχουν περισσότερο ανάγκη από όση τους έχει), υπάρχει και κάτι ακόμα σημαντικότερο: η διείσδυση με τον πιο θετικό τρόπο στις συζητήσεις της ποδοσφαιρικής Ευρώπης.

Είναι απολύτως εξακριβωμένο ότι το PAOK – TV και ο τρόπος που στήθηκε αρχικά, μεγάλωσε στη συνέχεια καθώς και ο τρόπος που αναβαθμίζεται το φετινό καλοκαίρι (συνεργασία με Amazon, νέες εφαρμογές και για κινητές συσκευές και Smart τηλεοράσεις) έχει συζητηθεί και συζητείται στα επικοινωνιακά επιτελεία πολλών μεγάλων συλλόγων και πρωταθλημάτων. Ο ΠΑΟΚ πρωτοπορεί και τούτο ποτέ δεν περνά απαρατήρητο στην Ευρώπη. Το στάτους ενός συλλόγου χτίζεται με πολλούς τρόπους. Παρότι πάντα ο καθρέφτης είναι το γήπεδο, η επικοινωνιακή εξέλιξη του ΠΑΟΚ στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι εδώ κάτι καλό γίνεται.

Επιπλέον το ίδιο το περιεχόμενο του PAOK – TV βοηθά πάρα πολύ τόσο στην ανάδειξη της διαφορετικότητας του συλλόγου, σε σχέση με τα συνήθη δεδομένα που επικρατούν στην Ελλάδα, όσο και στην εκπαίδευση του κοινού της ομάδας.

Την ώρα που η αντικειμενική -υποτίθεται- πλατφόρμα του ΟΤΕ απέλυσε και άλλαξε τέσσερις – πέντε σπίκερ, μέχρι να καταλήξει σε εκείνον που εγκρίνει ο Ολυμπιακός (τον Γιώργο Θαναηλάκη, ο οποίος αναμενόμενα τα βλέπει όλα «κόκκινα») και στην Nova δεν σχολιάζουν τις επίμαχες φάσεις για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο, το PAOK TV επέλεξε ως σπίκερ τον Αλέξη Σπυρόπουλο. Τον Αλέξη Σπυρόπουλο ο οποίος καθ’ όλη την χρονιά περιέγραφε όσα ακριβώς έβλεπε. Και παρά την μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλλαν οι ρεπόρτερ άλλων ομάδων να στιγματίσουν ως υποκειμενικές και μονόπλευρες τις μεταδόσεις του PAOK – TV, η συντριπτική πλειονότητα των φάσεων και μεταδόθηκε και σχολιάστηκε απολύτως αντικειμενικά και με πλήρη κάλυψη όσον αφορά στο VAR (οι ελάχιστες εξαιρέσεις που προέκυψαν από τεχνικές αδυναμίες μάλλον, απλώς επιβεβαιώνουν τον κανόνα).

Προσθέστε στα παραπάνω και το ντοκιμαντέρ «Toumba Uncensored» και θα έχετε την μεγάλη εικόνα: ο ΠΑΟΚ επιχειρεί μέσα από την δική του τηλεοπτική πλατφόρμα να συνηθίσει το κοινό του στην όσο το δυνατόν περισσότερο αντικειμενική θεώρηση των πραγμάτων, καθώς και στο γεγονός ότι στο ποδόσφαιρο υπάρχουν οι επιτυχίες αλλά υπάρχουν και οι αποτυχίες που πρέπει να αντιμετωπίζονται ψύχραιμα.

Δύσκολο θα μου πείτε. Σωστά. Πλην όμως δείτε τι έγινε φέτος: σε καθοριστικά εντός έδρας παιχνίδια με τον Ολυμπιακό για πρωτάθλημα και κύπελλο, ο ΠΑΟΚ είχε εις βάρος του όλες τις οριακές διαιτητικές αποφάσεις (κάποιες σωστές, κάποιες λανθασμένες). Ουδείς ΠΑΟΚτσής ή τέλος πάντων ελάχιστοι, μίλησαν για τη διαιτησία. Οι περισσότεροι στάθηκαν στα λάθη και τις κακές εμφανίσεις της ομάδας τους ενώ αρκετοί , έστω και με βαριά καρδιά, παραδέχθηκαν την φετινή ανωτερότητα του Ολυμπιακού.

Κατά την γνώμη μου δεν συνέβη τυχαία. Το PAOK – TV έπαιξε θετικό ρόλο προς την συγκεκριμένη κατεύθυνση (και ισορρόπησε κάποια άλλα επικοινωνιακά λάθη που έγιναν, πάλι κατά την γνώμη μου, όσον αφορά στην σχέση του ΠΑΟΚ με τους δημοσιογράφους).

Για τα παραπάνω -και κάμποσα ακόμα- θεωρώ λοιπόν ότι το PAOK - TV αποτελεί ένα από τα καλύτερα πρότζεκτ που έχει στηθεί τα τελευταία χρόνια στον ΠΑΟΚ και αξίζουν συγχαρητήρια και σε όσους το «τρέχουν» και σε όσους εργάζονται σε αυτό (επειδή κάποιοι είναι φίλοι εδώ και πολλά χρόνια, δεν θα πω ονόματα, δεν χρειάζονται την δική μου «διαφήμιση» άλλωστε).

Όπως αξίζει και την στήριξη όλων μας.


 

PAOK – TV, το κέρδος του ΠΑΟΚ από την περασμένη χρονιά