MENU

Το επεισόδιο που δημιουργήθηκε στο «Ελ. Βενιζέλος» καταγράφηκε από το κλειστό κύκλωμα του αεροδρομίου. Εκεί αποτυπώνονται όλες οι κινήσεις του Πάβελ Ρατσκόφσκι και των συνεργατών του, αλλά και των δύο εμπλεκόμενων επιβατών. Όπως επίσης έχουν καταγραφεί και όλες οι κινήσεις του (αρχικά) τέταρτου διαιτητή του αγώνα ΑΕΚ – Αρη Αριστοτέλη Διαμαντόπουλου.

Στην τηλεοπτική «Δίκη» ο υπεύθυνος Ανάπτυξης και Εκπαίδευσης της ΚΕΔ Σταύρος Μάνταλος αποκάλυψε τα όσα έγιναν στο αεροδρόμιο παρουσία του κ. Διαμαντόπουλου. Η μαρτυρία του, αλλά και το βιντεοσκοπημένο υλικό θα ωφελήσει ιδιαίτερα την έρευνα της Ευρωπαϊκής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας, η οποία δεν ανέχεται τέτοιες συμπεριφορές από διεθνείς διαιτητές.

Η εκτίμηση της στήλης είναι ότι η μοναδική δυνατότητα έρευνας πλέον έχει να κάνει με τον πειθαρχικό τομέα. Τα ποινικά ή αστικά ζητήματα φαίνεται ότι δεν θα απασχολήσουν τους εμπλεκόμενους. Αρα θα μάθουμε όλη την αλήθεια μέσα από την πειθαρχική έρευνα της UEFA και ενδεχομένως να αποδοθούν και οι ευθύνες.

Διατυπώθηκε η άποψη ότι ο Στιβ Μπένετ δεν είχε κανονιστικό πλαίσιο για να προχωρήσει σε ανάκληση των ορισμών. Είναι σωστή. Ούτε ο ΚΑΠ ούτε ο Κανονισμός Διαιτησίας προβλέπουν σε αυτές τις περιπτώσεις αλλαγή των διαιτητών. Κι ας υπάρχει γραπτή συναίνεση (όπως και υπήρξε) και των δύο διαγωνιζομένων ομάδων.

Στην αγγλοσαξωνική ποδοσφαιρική κουλτούρα κυριαρχεί αυτό που έχει κάνει ορισμένες φορές ο αρχιδιαιτητής της Premier League: Όταν υπάρχουν αρνητικά δημοσιεύματα λίγες ώρες πριν από έναν αγώνα, δικαιούται να αλλάξει τους διαιτητές. Στην Ελλάδα – όμως – δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο. Ο Μπένετ έκανε μια υπέρβαση για την οποία οφείλει να δώσει εξηγήσεις.

Από την άλλη πλευρά, ήταν αδύνατο να γίνει το ματς με τους Πολωνούς διαιτητές. Θα έπρεπε να αναβληθεί. Και μετά ψάξτε ημερομηνίες (καθώς έχουμε και τις βουλευτικές εκλογές) για να επανοριστεί.  Αρα μπορεί να πει κάποιος ότι ήταν μια ρεαλιστική και ενδεδειγμένη υπέρβαση του Αγγλου αρχιδιαιτητή.

Ως προς την ουσία της υπόθεσης, το αλκοτέστ που έκαναν οι Πολωνοί διαιτητές 24 ώρες μετά την πτήση και το παρουσίασαν ως αποδεικτικό υλικό είναι για γέλια. Δεν χρειάζεται να ρωτήσετε καθηγητή τοξικολογίας. Απλώς ρωτήστε έναν τροχονόμο.

Η ρεαλιστική υπέρβαση Μπένετ