MENU

Ο αγαπημένος οδηγός του Έντσο Φεράρι, ο Ζιλ Βιλνέβ «έφυγε» σαν σήμερα, 8 Μαΐου του 1982, μετά από μια σφοδρή σύγκρουση που είχε με τον Γιόχεν Μας. Ο Καναδός οδηγός φημιζόταν για την επικίνδυνη οδήγησή του, καθώς κινούταν πάντα μεταξύ εντός και εκτός ορίων, κάτι που τρέλαινε τον Έντσο Φεράρι, που τον παρακολουθούσε. 

Η καριέρα του Ζιλ Βιλνέβ στην F1 ήταν αρκετά μικρή, καθώς ξεκίνησε το 1977 στο Βρετανικό Γκραν Πρι με Μακλάρεν και την ολοκλήρωσε το Μάιο του 1982 με δραματικό τρόπο στα δοκιμαστικά του Βελγικού Γκραν Πρι στο Ζόλντερ. Στο σύνολο ο Βιλνέβ αγωνίστηκε σε 68 Γκραν Πρι, κέρδισε τα 6, ενώ ανέβηκε στο βάθρο 13 φορές. 

Όλα έγιναν κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρονομετρημένων κατατακτήριων δοκιμών. Ο Ζιλ Βιλνέβ ήταν μόλις 0.1 δευτερόλεπτα πίσω από τον team-mate του στη Φεράρι Ντιντιέ Πιρονί. Μεταξύ των δύο είχε ξεσπάσει μια κόντρα, καθώς ο Καναδός πίστευε πως είναι καλύτερος, αλλά η ομάδα του στο προηγούμενο ακριβώς Γκραν Πρι του είχε δώσει εντολή να κάτσει στην 2η θέση, με τον Γάλλο να παίρνει την 1η και τη Φεράρι να κάνει 1-2. 

Έτσι, ο Βιλνέβ ήθελε να κάνει καλύτερο χρόνο από τον Πιρονί και συνέχιζε να προσπαθεί. Έμεναν ακόμη 8 λεπτά για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, οπότε είχε ακόμη χρόνο για να κάνει ταχύτερο γύρο. Περνώντας την γραμμή εκκίνησης/τερματισμού, μπροστά στον Βιλνέβ ήταν ο Γιόχεν Μας που οδηγούσε μία Μάρτς. Ο Γερμανός δεν πίεζε για κάποιο γύρο και απλά επέστρεφε με αργό ρυθμό στα πιτς. Σε μια στροφή λοιπόν, ο Βιλνέβ προσπάθησε να προσπεράσει τον Μας από την εξωτερική πλευρά. Ο Μας βλέποντας τον καθρέπτη κατάλαβε οτι ο Καναδός πήγαινε να τον περάσει και έτσι έκανε και αυτός δεξιά, ώστε ο Βιλνέβ να πάρει την αγωνιστική γραμμή και να τον προσπεράσει από τα αριστερά δηλαδή. 

Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε. Ο Βιλνέβ δεν πρόλαβε να κάνει κάτι και έτσι συγκρούστηκε ο μπροστινός αριστερός τροχός του σε μια βίαιη επαφή με τον πίσω δεξί τροχό του Μας, ενώ κινούνταν περίπου με ταχύτητα 220-250 Χλμ/ω. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μονοθέσιο του Βιλνέβ να απογειωθεί κατευθείαν, αρχίζοντας μια σειρά από απανωτά τουμπαρίσματα και περιστροφές στον αέρα. Η απόσταση που διέγραψε ήταν περίπου 200 μέτρα, ενώ μετά από ένα δυνατό χτύπημα, το κάθισμα του Βιλνέβ έφυγε από το μονοθέσιο και ο Καναδός που ήταν δεμένος πάνω του προσγειώθηκε στην άκρη της πίστας σε κάτι προστατευτικούς φράχτες. 

Ο πρώτος γιατρός έφτασε στο σημείο του ατυχήματος 35 δευτερόλεπτα αργότερα, διαπιστώνοντας ότι ο Βιλνέβ διατηρούσε τον σφυγμό του, αλλά δεν ανέπνεε. Επιτόπου οι γιατροί τον διασωλήνωσαν και του χορηγήσαν οξυγόνο, πριν τον μεταφέρουν στο νοσηλευτικό κέντρο της πίστας. Από εκεί μεταφέρθηκε στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο του Αγίου Ραφαήλ, στην πόλη Λέουβεν του Βελγίου, ωστόσο ήταν πλέον κλινικά νεκρός, με τους γιατρούς να τον κρατάνε στη ζωή με μηχανική υποστήριξη, μέχρι να φτάσει εκεί η γυναίκα του. Όταν έφτασε στο νοσοκομείο η σύζυγός του έγιναν κάποιες ύστατες προσπάθειες να τον επαναφέρουν, αλλά μάταια. Πλέον, έμενε μόνο η συγκατάθεση της γυναίκας του για να τον βγάλουν από τα μηχανήματα. Έπειτα από λίγη ώρα, γιατροί και φίλοι την έπεισαν να προχωρήσει στην απόφασή της. 

Έτσι, ο Ζιλ Βιλνέβ πέρασε στην αιωνιότητα εκείνο το βράδυ στις 9:12 τοπική ώρα. Ήταν Σάββατο 8 Μαΐου 1982.

Μετά τον θάνατο του Βιλνέβ, το βελγικό Γκραν Πρι μεταφέρθηκε στη πίστα Σπα, ενώ στο Ζόλντερ ξαναέγινε έναν χρόνο αργότερα (1984) για τελευταία φορά. Σε εκείνο το Γκραν Πρι ο οδηγός της Φεράρι, Μικέλε Αλμπορέτο, τερμάτισε στην 1η θέση, έχοντας τον αριθμό 27, που είχε και ο Βιλνέβ, στο μονοθέσιό του. 

Ο Βιλνέβ είχε ένα όνειρο όσο αγωνιζόταν. Να γίνει μια μέρα πρωταθλητής, κάτι που δεν κατάφερε ποτέ. Ωστόσο, το όνειρο του Ζιλ Βιλνέβ πραγματοποίησε το 1997 ο γιος του, Ζακ, οδηγώντας με τη Γουίλιαμς. 

 

H μέρα που ο Ζιλ Βιλνέβ «έσβησε» στο Grand Prix του Βελγίου (pics & vid)