MENU

Το ΦΕΚ Δ' 396/08/06/2022 με το Προεδρικό Διάταγμα με τίτλο: «Έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) στην περιοχή Τούμπα της Θεσσαλονίκης και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης, περιβαλλοντική έγκριση του ΕΠΣ και έγκριση Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής (ΡΣΕ) αυτού», έχει ιστορική σημασία για τον Δικέφαλο, καθώς με τη δημοσίευσή του θα πάρει σάρκα και οστά το όραμα των ανθρώπων του Δικεφάλου.

Ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς, μίλησε για το ΦΕΚ που δημοσιεύτηκε και με το οποίο ο ΠΑΟΚ μπορεί να προχωρήσει στην κατασκευή του έργου, τονίζοντας ότι ο Δικέφαλος θα έχει πλέον ένα υπερσύγχρονο γήπεδο, ενώ και η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα πυρήνα αναφοράς:

«Με τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης του Προεδρικού Διατάγματος για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο, την περιβαλλοντική του έγκριση και το Ρυμοτομικό Σχέδιο Εφαρμογής, με θεσμοθετημένους πλέον κανόνες, ο ΠΑΟΚ αποκτά ένα νέο υπερσύγχρονο γήπεδο και συνολικά η Θεσσαλονίκη έναν υπερτοπικό πυρήνα αναφοράς, με συνοδές χρήσεις αναψυχής, πολιτισμού, εκδηλώσεων, εστίασης, υπαίθριων χρήσεων και αστικού πρασίνου. Έναν πόλο έλξης τουριστικού ενδιαφέροντος με επίκεντρο τον Αθλητισμό και τον Πολιτισμό, όπως αρμόζει και στην ιστορική ομάδα και στη Θεσσαλονίκη», όπως δήλωσε.

Ειδικότερα, οι επεμβάσεις που θεσμοθετούνται στο ΕΠΣ και το ΡΣΕ αφορούν στις εξής 2 χωρικές ενότητες:

- Ενότητα 1 - γηπέδου ΠΑΟΚ:

Νέο Οικοδομικό Τετράγωνο (ΟΤ) εγκαταστάσεων του νέου γηπέδου, νέο ΟΤ ως νότια πύλη εισόδου επισκεπτών και σύνδεση με το ΟΤ του γηπέδου μέσω υπόγειας & υπέργειας σύνδεσης με φύτευση, δημιουργία νηπιαγωγείου, συνοδών & βοηθητικών χρήσεων του γηπέδου, σε γειτονικά ΟΤ.

- Ενότητα 2 - Κοινοχρήστων και Κοινωφελών εγκαταστάσεων:

Δημιουργία, αναδιάταξη, λειτουργική αναβάθμιση, ενοποίηση κοινόχρηστων χώρων περιμετρικά του γηπέδου, διαπλάτυνση πεζόδρομου βόρεια του σχολείου, πεζοδρομήσεις τμημάτων οδών, μετατροπή πεζόδρομου σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης για τις ανάγκες υπόγειου χώρου στάθμευσης κ.α. Στην περιοχή επέμβασης πρόκειται να δημιουργηθούν νέοι υπόγειοι χώροι στάθμευσης για την εύρυθμη λειτουργία των αγωνιστικών δρώμενων.

-Οι ρυθμίσεις του οδικού δικτύου έχουν ως κεντρικό άξονα την υπογειοποίηση της οδού Κλεάνθους προκειμένου, αφενός να μην επιβαρυνθεί η κυκλοφορία στο όμορο οδικό δίκτυο από πλευράς διαμπερών κινήσεων και αφετέρου για να δημιουργηθεί επαρκής πεζοδρομημένος χώρος - πλατεία για την προσέλευση και αποχώρηση ή τις ανάγκες έκτακτης εκκένωσης του γηπέδου.

-Με τη θεσμοθέτηση του ΕΠΣ και του ΡΣΕ θα επιτευχθεί η σταδιακή μείωση χρήσης του Ι.Χ. -όσο οι υποδομές των δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης θα βελτιώνονται- έως τα όρια της Ζώνης Άμεσης Επιρροής της επέμβασης, που συνιστά μια περιοχή περίπου 500 μέτρων από το σημερινό γήπεδο. Ενθαρρύνονται οι ήπιοι τρόποι μετακίνησης, το περπάτημα, η χρήση ποδηλάτου, η μικροκινητικότητα.

Τέλος, σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, σημαντικό ρόλο θα παίξει ο σταθμός «Παπάφη» της πρώτης γραμμής -βασικό έργο- του Μετρό, που προβλέπεται να διακινεί τον μεγάλο όγκο των θεατών και επισκεπτών.

Ταγαράς: «Ο ΠΑΟΚ αποκτά ένα νέο υπερσύγχρονο γήπεδο και η Θεσσαλονίκη έναν πυρήνα αναφοράς»