MENU

Ερευνητικές ομάδες από διάφορες χώρες ψάχνουν τα ίχνη του αεροπλάνου, όμως θα χρειαστεί να περάσει ένας μήνας για να βρεθούν τα συντρίμμια. Παρότι προσωπικά είδη των επιβατών και κομμάτια του αεροπλάνου άρχισαν να ξεβράζονται μερικές ημέρες αργότερα, το αεροπλάνο βρέθηκε κάτω από το νερό τον Ιούνιο.

Το αρχικό σενάριο ήθελε την πτήση να έχει μπει στο στόχαστρο τρομοκρατών, καθώς η ομάδα των Αιγύπτιων ερευνητών ισχυρίστηκε ότι στα συντρίμμια βρέθηκαν εκρηκτικές ύλες.

Όμως, Γάλλοι ερευνητές κατέρριψαν τους ισχυρισμούς τους, λέγοντας ότι βρήκαν ενδείξεις πυρκαγιάς και διάλυσης του αεροπλάνου στον αέρα, αλλά όχι έκρηξης.

Σύμφωνα με τα όσα κατέγραψε το μαύρο κουτί, η πτήση απείχε περίπου 40 λεπτά από τον προορισμό της όταν τα συστήματα πυρασφάλειας εντόπισαν καπνό. Μόλις ένα λεπτό μετά, και άλλος καπνός εντοπίστηκε στα ηλεκτρονικά και τους υπολογιστές κάτω από το πιλοτήριο. Το αεροπλάνο μετά έκανε μία στροφή 90 μοιρών, έκανε κύκλους και βούτηξε, με αποτέλεσμα να διασπαστεί στον αέρα, πριν να πέσει στη θάλασσα.

Χρειάστηκε να περάσουν έξι χρόνια για  να λυθεί το μυστήριο της πτήσης 804.  Σύμφωνα με την επίσημη έκθεση για το δυστύχημα, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα μόλις το 2022, ένα τσιγάρο, το οποίο κάπνιζε ο πιλότος μέσα στο πιλοτήριο, είναι τελικά η αιτία για τη συντριβή της πτήσης και τον θάνατο 66 ατόμων.

Η έρευνα κατέληξε ότι το τσιγάρο που είχε ανάψει είτε ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης, σε συνδυασμό με τη διαρροή οξυγόνου από μία μάσκα, έγινε η αιτία για να ανάψει φωτιά στο πιλοτήριο.

Μάλιστα, όπως αναφέρει η έκθεση των 134 σελίδων, οι Αιγύπτιοι πιλότοι κάπνιζαν τακτικά στο πιλοτήριο, καθώς αυτό δεν απαγορευόταν από την EgyptAir την εποχή που συνέβη το  δυστύχημα.

Η μάσκα οξυγόνου είχε αλλαχθεί τρεις ημέρες νωρίτερα και είχε τεθεί σε κατάσταση «ανάγκης», κάτι που σημαίνει ότι από αυτήν έρρεε οξυγόνο σε σταθερή πίεση. Μάλιστα, μικρόφωνο μέσα στο πιλοτήριο κατέγραψε και τον ήχο που έκανε η διαρροή του οξυγόνου.

Κανονικά, οι πιλότοι τσεκάρουν τον εξοπλισμό οξυγόνου και τις μάσκες στο πιλοτήριο, στο πλαίσιο του ελέγχου ρουτίνας που κάνουν πριν από κάθε πτήση.

Η ένωση Αιγυπτίων πιλότων, πάντως, δήλωσε την πρόσθεσή της να κινηθεί νομικά, για να προστατεύσει τη φήμη των πληρωμάτων της χώρας. «Η φήμη των Αιγυπτίων πιλότων είναι μια κόκκινη γραμμή. Δεν θα επιτρέψουμε κακόβουλη ρητορική και ισχυρισμούς εναντίον τους», ανέφερε η ένωση σε ανακοίνωσή της.

Σε κάθε περίπτωση, το κάπνισμα απαγορεύεται σήμερα για τους πιλότους, σε όλες τις πτήσεις. Τα πράγματα δεν ήταν πάντα έτσι, όμως, καθώς κάποιες χώρες τηρούσαν διαφορετική πολιτική μέχρι και πολύ πρόσφατα. Η τελευταία χώρα του κόσμου που απαγόρευσε το κάπνισμα μέσα στο πιλοτήριο ήταν η Κίνα, μόλις το 2019.   

Πηγή: moneyreview.gr
 

Η μέρα που χάθηκαν 66 άνθρωποι ανοικτά της Κρήτης από το τσιγάρο που άναψε ένας πιλότος