MENU
Χρόνος ανάγνωσης 8’

Ιστορία μου, αμαρτία μου...

0

Η συμπληρωματική έκθεση για το ντέρμπι της Τούμπας, το πανό για την... ντροπή της πόλης και ένας διαιτητής που επιβιώνει με κάθε τρόπο. Ο Αλέξανδρος Αρετόπουλος "ξεδιπλώνει" τις... αρετές του και αποτελεί το χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας σκοτεινής εποχής του ελληνικού ποδοσφαίρου που αφήνει ακόμη και σήμερα τις "σκιές" του.

Με την συμπληρωματική έκθεση που ζητήθηκε από τον πρόεδρο του Πρωτοβάθμιου Δικαιοδοτικού Οργάνου της Super League και παραδόθηκε με υπογραφή Αρετόπουλου, ο ρέφερι από τα Τρίκαλα δημιούργησε εύλογες απορίες καθώς αν βάλει κανείς στο μικροσκόπιό του και το φύλλο αγώνα που συνέταξε το βράδυ της Κυριακής σε διάρκεια πέντε ωρών, διακρίνει βασικές διαφοροποιήσεις.

Για την ακρίβεια ο ίδιος άνθρωπος αντικρούει τα όσα γράφτηκαν στο φύλλο αγώνα, ένα επίσημο έγγραφο που έχει τη δική του ευθύνη, με τα όσα παρουσίασε μέσω της συμπληρωματικής στο πλαίσιο της εκδίκασης.

Διαφοροποιήσεις που έχουν να κάνουν με τον τραυματισμό του Όσκαρ Γκαρσία δεδομένου πως στο φύλλο αγώνα κάνει λόγο για πληροφόρηση και όχι προσωπική άποψη/ κρίση που είχε για το γεγονός από τους ανθρώπους του Ολυμπιακού ενώ στην συμπληρωματική σημειώνει ότι υπήρξε τραυματισμός του Ισπανού τεχνικού από ρίψη αντικειμένου (σ.σ. αποδεχόμενος ξαφνικά και απόλυτα τον ισχυρισμό του Ολυμπιακού) , κάτι για το οποίο τον διαβεβαίωσε -σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει ο ίδιος- και ο γιατρός του αγώνα.

Φυσικά, η παράξενη αλλαγή στάσης από έναν ρέφερι που έχει αφήσει το... στίγμα του στο ελληνικό ποδόσφαιρο, προκάλεσε την δικαιολογημένη "έκρηξη" των εκπροσώπων του ΠΑΟΚ που χαρακτήρισαν ύπουλη την συμπληρωματική έκθεση του Αρετόπουλου και δημιούργησε εύλογα την απορία τους «γιατί δεν τα έγραψε στο φύλλο αγώνα».

Ο Αρετόπουλος και ο... άλλος Αρετόπουλος

Ο... άλλος Αρετόπουλος της συμπληρωματικής έκθεσης ωστόσο δεν έμεινε εκεί καθώς φρόντισε να αλλάξει εντελώς ξαφνικά και πάλι την καταγεγραμμένη στο φύλλο αγώνα άποψή του αναφορικά με το θέμα της παρουσίας του προπονητή του Ολυμπιακού και αν και κατά πόσο αυτή ήταν νομότυπη.

Συγκεκριμένα, ο Αρετόπουλος κατέγραψε πως 15 λεπτά μετά την ώρα που είχαν παραδοθεί οι λίστες των ποδοσφαιριστών και των αξιωματούχων, ο παρατηρητής της διοργανώτριας αρχής του προσκόμισε μία λίστα με τις εξής αλλαγές: "Στη θέση του αρχικά δηλωθέντα προπονητή κ.Χρήστου Κόντη, τοποθετήθηκε ο κ.Όσκαρ Γκαρσία και στη θέση του αρχικά δηλωθέντα τεχνικού διευθυντή κ. Martinez Ruben τοποθετήθηκε ο κ. Χρήστος Κόντης".

Στη συμπληρωματική του έκθεση, ο 39χρονος διαιτητής υπογραμμίζει ότι ο ίδιος εντόπισε το λάθος και ζήτησε από τους παρατηρητές να προβούν στις απαραίτητες διορθώσεις, έχοντας αντιληφθεί τη γκέλα ολκής που είχαν υποπέσει οι "ερυθρόλευκοι". Ο κατάλληλος (;) άνθρωπος την κατάλληλη στιγμή για λογαριασμό του Ολυμπιακού.

Και η συμπληρωματική έκθεση μέσα από την οποία αυτοαναιρείται πανηγυρικά ο Αρετόπουλος είναι το κερασάκι στην τούρτα μιας σειράς πεπραγμένων που έχουν τη δική του υπογραφή σε μια "μαύρη" εποχή για το ελληνικό ποδόσφαιρο. Όταν το αυτί του δεν ίδρωνε ποτέ, δεδομένου πως πρόκειται για τo πρωτοπαλίκαρo της ΕΠΣ Τρικάλων του Θανάση Μπουτζιώλη που αποτελούσε... δύναμη στα χρόνια των διοικήσεων Σαρρή και Γκιρτζίκη. Χρόνια στα οποία... μεγαλούργησε διαιτητικά ο Αρετόπουλος.

Και δεν ίδρωσε ακόμη και όταν στην γενέτειρά του στα Τρίκαλα, αναρτήθηκε πανό στο οποίο είχε την τιμητική του, εκείνος και ο μέντοράς του: «Αλέξη, και Θανάση είστε της πόλης η ντροπή. Γ@... το βρώμικο ποδόσφαιρό σας».

Το «καμάρι» και οι... αρετές του

Σίγουρα στον ΠΑΟΚ, ξέρουν καλύτερα από τον καθένα τι εστί... Αρετόπουλος και δεν αναφέρονται βεβαίως στη φωτογραφία με "ερυθρόλευκο" φόντο, εκεί που ο Αρετόπουλος ποζάρει όλο καμάρι μπροστά από τις σημαίες του Ολυμπιακού. Άλλωστε άπαντες έχουν πρόσβαση στη συγκεκριμένη φωτογραφία, αν και ο ίδιος θα ευχόταν να είχε θαφτεί. Ή μήπως όχι;

Στον ΠΑΟΚ έχουν γίνει δύο φορές "μάρτυρες" των διαιτητικών του "αρετών" σε ντέρμπι με τον Ολυμπιακό στο... μοναστήρι του "Γ.Καραϊσκάκης". Η αρχή έγινε τη σεζόν 2014-15 και στο μεγάλο «διπλό» του ΠΑΟΚ στην έδρα του Ολυμπιακού με 2-1. Εκεί που ο Αρετόπουλος μάλλον βρέθηκε σε πολύ κακή ημέρα δεδομένου πως δεν... είδε ποτέ τη φωτοβολίδα που εκτοξεύτηκε και βρήκε τον Γλύκο στο ζέσταμα. Δεν είδε ποτέ την εισβολή μερίδας του κόσμου μετά τη λήξη του παιχνιδιού, αρνούμενοι να αποδεχθούν την ήττα τους από τον ΠΑΟΚ, την επίθεση ποδοσφαιριστή από οπαδούς, τα ιπτάμενα καρεκλάκια, το σχισμένο προστατευτικό δίχτυ. Μπορεί οι φωτογραφίες και τα βίντεο να αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα, αλλά τίποτα από αυτά δεν μεταφέρθηκε στο φύλλο αγώνα από τον Αρετόπουλο, γλιτώνοντας τον Ολυμπιακό από μεγάλες ποινές. Και μπορεί να μην είδε τα παραπάνω αλλά είδε 21-5 φάουλ υπέρ των γηπεδούχων και οφσάιντ στο πεντακάθαρο γκολ του Τζανδάρη στις καθυστερήσεις του αγώνα, πλήρως εναρμονισμένη απόφαση στην λάθος εκτίμηση του βοηθού διαιτητή, Γεωργαράκου. Μια κακή μέρα στη δουλειά...

Τι κι αν... το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού, ο Αρετόπουλος βρέθηκε ξανά σε πολύ κακή ημέρα και πάλι σε ντέρμπι στο "Γ.Καραϊσκάκης" και σε παιχνίδι Ολυμπιακού - ΠΑΟΚ τον Οκτώβριο του 2016 και άφησε και πάλι την υπογραφή του με "εγκληματικά" λάθη κατά του Δικεφάλου. Πολλά μικρά και μεγάλα σε φάουλ και όχι μόνο, όπως η αγκωνιά του Ιντέγιε στον Βαρέλα που δεν τιμωρήθηκε ποτέ, η καρατιά του Μποτία στον Ροντρίγκες, το εξόφθαλμο οφσάιντ του Ιντέγε, σε ένα παιχνίδι που διακόπηκε προσωρινά τέσσερις φορές λόγω καπνογόνων και ο Αρετόπουλος αρκέστηκε σε... υποσχέσεις για οριστική διακοπή που δεν πήραν ποτέ σάρκα και οστά.

Τα θύματα της ανικανότητας ενός διαιτητή

Και μπορεί ο Αρετόπουλος να βρίσκεται και πάλι στα φώτα της δημοσιότητας λόγω του ντέρμπι της Τούμπας, ωστόσο, ο ΠΑΟΚ δεν είναι η μόνη ομάδα που αποτέλεσε θύμα της... ανικανότητας του συγκεκριμένου ρέφερι. Οι περισσότερες ομάδες "πληγώθηκαν" από αποφάσεις και σφυρίγματα κατά το δοκούν.

Αναμφισβήτητα, απόλυτα ανεπιθύμητος είναι ο Αρετόπουλος και στις τάξεις του Παναθηναϊκού, με πρόσφατο παράδειγμα το ματς Κυπέλλου των "πρασίνων" στη Λαμία με την τοπική ομάδα. Τι κι αν το γήπεδο είχε θαφτεί από το χιόνι και η χιονόπτωση συνέχιζε με αμείωτο ρυθμό, ο 39χρονος ρέφερι με χαρακτηριστική ευκολία απαντούσε στους ανθρώπους του Παναθηναϊκού, ζητώντας να του βρουν ένα λόγο για να μην ξεκινήσει το συγκεκριμένο παιχνίδι που "έκρυβε" πολλούς κινδύνους για τους ποδοσφαιριστές.

Η εκτίμηση των καιρικών συνθηκών για την ομαλή διεξαγωγή ενός παιχνιδιού δεν ήταν ποτέ το φόρτε του Αρετόπουλου, αρκεί να θυμηθεί κανείς και το παιχνίδι του ΠΑΣ Γιάννενα με τον Παναθηναϊκό. Εκεί που η ομίχλη είχε σκεπάσει το γήπεδο των Ζωσιμάδων και έκανε αδύνατη τη διεξαγωγή αγώνα αλλά ο Αρετόπουλος επέμενε να ξεκινήσει κανονικά. Αυτό που διαδραματίστηκε στα Γιάννενα δεν είχε καμία σχέση με ποδόσφαιρο. Το παιχνίδι διεκόπη στο 15’ λόγω πυκνής ομίχλης και μετά από 45 λεπτά, ο διαιτητής Αρετόπουλος πήρε την απόφαση να αρχίσει ξανά τον αγώνα που εξελίχθηκε σε... παρωδία. Αφού παίχτηκαν λιγότερα από δέκα λεπτά ποδοσφαίρου, υπήρξε νέα διακοπή για περίπου έξι με επτά λεπτά. Όταν άρχισε ξανά το παιχνίδι για τρίτη φορά, μετά από πέντε λεπτά ο ρέφερι σφύριξε για την οριστική διακοπή.

Αυτό που σίγουρα είναι το φόρτε του είναι το... λευκό φύλλο αγώνα. Αυτή την φορά στο Φάληρο και σε ντέρμπι Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός, αυτό που έμεινε στην ιστορία ως το «ντέρμπι του Καλόπουλου» με κωδική ονομασία «κάλυπτα κι εγώ τον Κατσουράνη», με τον Αρετόπουλο να έχει το ρόλο του τέταρτου διαιτητή. Μετά το τέλος της αναμέτρησης, οι οπαδοί του Ολυμπιακού εισέβαλαν στον αγωνιστικό χώρο, προπηλακίζοντας όποιον φορούσε... πράσινα. Τι κι αν η εικόνα, με τους "ερυθρόλευκους" να πηγαίνουν... καροτσάκι τους φιλοξενούμενους ταξίδεψε μέσω του τηλεοπτικού δέκτη σε όλη την Ελλάδα, ο Αρετόπουλος που είχε επωμιστεί την ευθύνη του χώρου, δεν είδε τίποτα!

Το ρεσιτάλ στα Περιβόλια και το... αγαπημένο Καραϊσκάκη

Το... ρεσιτάλ για τους "πράσινους" από τον Αρετόπουλο ήρθε στο ματς του Πλατανιά με τον Παναθηναϊκό στην σεζόν 2012-13 καθώς φωνάζουν για το οφσάιντ του Τοτσέ που καλυπτόταν ξεκάθαρα όπως και για το πέναλτι που χρεώθηκε ο Βύντρα για μαρκάρισμα με τα... μάτια.

Και από τα Χανιά, πάλι πίσω στο "Γ.Καραϊσκάκης", δεδομένου πως υπάρχει σωρεία... φαλτσοσφυριγμάτων και έχουν όλα την ίδια υπογραφή, αυτή του Αλέξανδρου Αρετόπουλου. Αυτήν την φορά, το "καμπανάκι" ήχησε στα αυτιά του Πανιωνίου. 25 Ιανουαρίου του 2012 και ο Ολυμπιακός φιλοξενεί τον Πανιώνιο σε μονό προημιτελικό αγώνα για το Κύπελλο Ελλάδας. Και ενώ το σκορ είναι 0-0, ο Φινλανδός Κούτσι περνάει τον Αβραάμ Παπαδόπουλο και βγαίνει τετ-α-τετ με τον Μέγερι. Ο Αβράαμ τον ανατρέπει πεντακάθαρα εντός περιοχής αλλά ο Αρετόπουλος δεν βλέπει και δεν καταλογίζει το παραμικρό. Η "ζημιά" για τον Ολυμπιακό αποφεύχθηκε και στη συνέχεια οι "κυανέρυθροι" παραδόθηκαν στον αντίπαλο.

Παράπονα όμως από τον Αρετόπουλο είχαν και οι άνθρωποι της ΑΕΚ όταν βρήκαν μπροστά τους τον εν λόγω ρέφερι στην εκτός έδρας αναμέτρησης της ΑΕΚ με τον ΠΑΣ Γιάννενα, με τον υπεύθυνο του ποδοσφαιρικού τμήματος της Ένωσης, Βασίλη Δημητριάδη, να σημειώνει μετά τη λήξη του αγώνα με αποδέκτη τον Αρετόπουλο: «καλύτερα να μην μας ξαναπαίξει φέτος»...

Μαντάρα και στη Football League... κι όμως επιβίωσε!

Κι αν νομίζετε πως τα πήγε περίφημα και σε παιχνίδι της Football League, τότε καλύτερα να ρίξετε μια ματιά στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΟΦΗ, μέσω της οποίας επιτέθηκε στον διαιτητή του ντέρμπι με τον Άρη (σ.σ. Αρετόπουλος), σημειώνοντας χαρακτηριστικά: "Ο διαιτητής Αρετόπουλος, αποδείχθηκε πολύ μικρός, να σφυρίξει ένα ντέρμπι δυο μεγάλων ομάδων, οι οποίες συγκυριακά βρίσκονται στη Β' Εθνική. Δυστυχώς δικαίωσε εκείνους, που από την ημέρα του ορισμού του, είχαν προδιαγράψει το τι θα γίνει. Δεν σεβάστηκε την ιστορία του ΟΦΗ και την προσπάθεια των παικτών μας.Για μας είναι ανεπιθύμητος...".

Και η λίστα συνεχίζεται... αλλά παρ΄όλα αυτά "επιβίωσε", δείχνοντας προσωρινά -όπως αποδείχθηκε περίτρανα- συμμόρφωση και διάθεση προσαρμογής στη νέα σελίδα και στους κανόνες που προστάζει το ελληνικό ποδόσφαιρο. Η νέα μεγάλη ευκαιρία που του δόθηκε για να συνεχίσει τη διαιτητική του καριέρα θα μπορούσε να γραφτεί διαφορετικά αλλά εκείνος επέλεξε ένα ντέρμπι (που ενδεχομένως η εξέλιξη του να παίζει κομβικό ρόλο για το πρωτάθλημα) να κριθεί πιθανότατα μέσα από μια δικαστική απόφαση, προβληματίζοντας και ξαφνιάζοντας τα μέλη της ΚΕΔ, μετά την συμπληρωματική του έκθεση.

Ο κυριακάτικος αγώνας της ΑΕΚ με τον Πανιώνιο ίσως έχει πλέον ιδιαίτερη αξία για τον ίδιο. Στην ΚΕΔ θεωρούν πως ο Αρετόπουλος ξεπέρασε τα εσκαμμένα και έβαλε μπουρλότο στο πρωτάθλημα. Ο τρόπος που έχει συνταχθεί η συμπληρωματική έκθεση και παραπέμπει σε δικηγόρο κι όχι διαιτητή, έχει προκαλέσει συζητήσεις επί συζητήσεων στα ενδότερα της ΚΕΔ που γνωρίζοντας το κομπόδεμα το οποίο έκανε τον τελευταίο καιρό από τη διαιτησία (σφύριξε άλλωστε σε πάρα πολλά παιχνίδια) δεν αποκλείεται να τον αποτραβήξουν για λίγο από το προσκήνιο δίνοντας του χρόνο να ακούσει τη μουσική που αγαπά. Από Διονυσίου «Τα πήρες όλα κι έφυγες» μέχρι Ρίτα Σακελλαρίου και... ιστορία μου, αμαρτία μου!

Ιστορία μου, αμαρτία μου...