MENU

Η Ελληνίδα αθλήτρια της καλλιτεχνικής κολύμβησης που προσφάτως αναδείχθηκε δις «χάλκινη» στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Βουδαπέστης στα προγράμματα του ελευθέρου και του τεχνικού σόλο, έμεινε στην 4η θέση στα αντίστοιχα προγράμματα, στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, που φιλοξενείται αυτές τις ημέρες στη Ρώμη, με το γεγονός να την εξοργίζει. Αδικαιολόγητα...

Με μία οργίλη ανακοίνωση μέσω του προσωπικού της λογαριασμού στο instagram καταφέρθηκε εναντίον της κριτικής επιτροπής, δείχνοτας τρομερή αλαζονεία αλλά και ασέβεια πρωτίστως προς την Ελληνίδα πρώην συναθλήτρια της, Βασιλική Αλεξανδρή, η οποία αγωνίζεται για την Αυστρία και κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο, αλλά και τις προπονήτριες και τα μέλη της ελληνικής αποστολής που συνοδεύουν την ομάδα και είναι καθ' ύλην αρμόδια να διαμαρτυρηθούν εάν το κρίνουν απαραίτητο. 

Η δημοσίευση δεν κατέβηκε ποτέ για να υπενθυμίζει ότι το ευ αγωνίζεσθαι και η ευγενής άμιλλα δεν είναι έννοιες αόριστες. 

Γι αυτό λοιπόν, ας βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους. Η Ευαγγελία Πλατανιώτη βαθμολογήθηκε στα προκριματικά του ελευθέρου προγράμματος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος με 91.0667 β., καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση, ενώ σήμερα μετά το αδικαιολόγητο ξέσπασμα έμεινε τέταρτη με 90.600 β., αφού φρόντισε η ανάρτηση της να είναι στα αγγλικά, υπονομεύοντας έτσι όχι μόνο την ίδια αλλά και ολόκληρη την εθνική ομάδα της οποίας είναι μέλος. Είναι βέβαιο ότι στον μικρόκοσμο του αθλήματος η ανάρτηση μίας αθλήτριας της εμβέλειας, της Πλατανιώτη πρόλαβε και έκανε το γύρο εκεί ακριβώς που δεν έπρεπε.

Αλήθεια είναι ότι στο επίπεδο που βρίσκονται οι αθλήτριες των πρώτων πέντε θέσεων στις μεγάλες διοργανώσεις (με εξαίρεση την απούσα Ρωσία που είναι μία κλάση ανώτερη από τις υπόλοιπες) είναι μάλλον αδύνατον για κάποιον που δεν έχει κατάρτιση να διακρίνει αν όντως στις λεπτομέρειες υπερτέρησε η Αλεξανδρή. 
Κατά την ταπεινή μου άποψη, ενώ το πρόγραμμα της Πλατανιώτη ήταν πιο εντυπωσιακό, η εκτέλεση των τεχνικών στοιχείων της Αλεξανδρή ήταν πολύ πιο άρτια. Όμως, αυτό είπαμε είναι εντελώς υποκειμενικό και τελικά δεν έχει και απολύτως καμία σημασία. 
Σημασία έχει ότι όντως η βαθμολογία είναι υποκειμενική, σε ένα άθλημα που δεν υπάρχει χρονόμετρο ή μεζούρα και γι' αυτό ακριβώς και υπάρχουν πέντε κριτές, οι οποίες (συνήθως είναι γυναίκες) κρίνουν καθεμία τους χωριστά την εκτέλεση, την καλλιτεχνική εντύπωση και τη δυσκολία. 

Ακόμη και αν είχε αδικηθεί λοιπόν, η Ευαγγελία Πλατανιώτη, όφειλε να σιωπήσει και να μην μιλήσει για αδικία. Γιατί μία αδικία ήταν αυτή που την οδήγησε δύο φορές στο βάθρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Βουδαπέστης, μόλις πριν από ένα μήνα και δεν θυμάμαι να έκανε καμία αναφορά σε αυτή στις δηλώσεις της. Αναφέρομαι στην απουσία της ομάδας της Ρωσίας, η οποία μετρά έξι συναπτές νίκες από το 2009 έως και σήμερα με τις Νατάλια Ιτσένκο (τρις χρυσή), Σβετλάνα Ρομάσινα (δις) και Σβετλάνα Κολεσνιτσένκο (μία). Η ομάδα της κραταιάς στο άθλημα Ρωσίας (όπως και της Λευκορωσίας) αποκλείστηκε από τις διεθνείς διοργανώσεις, με αφορμή ένα ζήτημα καθαρά πολιτικό. Αν δεν είναι αυτό αδικία για τις αθλήτριες τότε αλήθεια τί είναι;

Το χάλκινο στο σόλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα πάντως, ούτως ή άλλως  ήρθε με βαθμολογία 91.7667, πολύ υψηλότερη από αυτή που συγκέντρωσε η Πλατανιώτη ακόμα και στα προκριματικά του Ευρωπαϊκού, όπου κατέλαβε την τρίτη θέση. Ακόμη κι αυτό να προσπεράσει κανείς δεν μπορεί να κάνει το ίδιο με την μικροπρεπή στάση που επέδειξε προς την Βασιλική Αλεξανδρή, μη αναγνωρίζοντας όχι μόνο την κατάκτηση του χάλκινου μεταλλίου, αλλά και το γεγονός ότι κάποτε υπήρξαν συναθλήτριες και η τελευταία χρειάστηκε να ξενιτευτεί για να κυνηγήσει το όνειρο της. 

Η Βασιλική Αλεξανδρή είναι μία από της τρίδυμες κόρες της Αρτέμιδας Αργυροπούλου, οι οποίες ασχολήθηκαν από μικρές με την καλλιτεχνική κολύμβηση και τις βλέπουμε να διακρίνονται πλέον υπό τη σημαία της Αυστρίας. Όταν το 2012 η μητέρα έκρινε ότι τα κορίτσια της παραμελούνταν και αδικούνταν, αφού δεν έπαιρναν αυτό που άξιζαν στην εθνική ομάδα, μάζεψε τα υπάρχοντα της και έφυγε για την Αυστρία. Εκεί χωρίς να γνωρίζουν καν τη γλώσσα, οι αδελφές είχαν την τύχη να βρεθούν σε ένα περιβάλλον απολύτως υποστηρικτικό το οποίο τελικά τους επέτρεψε να αρχίσουν να πραγματοποιούν όλα όσα είχαν ονειρευτεί. Σε αυτά τα κορίτσια λοιπόν, δεν απέδωσε τον δέοντα σεβασμό η Ευαγγελία Πλατανιώτη και τους οφείλει μία συγγνώμη. Λάθη κάνουμε όλοι, οφείλουμε όμως να τα αναγνωρίζουμε, ειδικά όταν αποτελούμε πρότυπα για χιλιάδες κορίτσια.

Καλύτερα να κολυμπάς παρά να μιλάς...