Ένα χρόνο πριν λανσαριστεί στην αγορά, η διαδικασία εξέλιξης της BMW iX σε επίπεδο παραγωγής προχωρά σύμφωνα με το πρόγραμμα.
Μετά την παρουσίαση της οριστικής σχεδίασης της BMW iX στο #NEXTGen 2020 στο Μόναχο, πρωτότυπα της νέας τεχνολογικής ναυαρχίδας είναι τώρα έτοιμα για την τελική, χειμερινή δοκιμή στο βόρειο άκρο της Σκανδιναβικής χερσονήσου.
Στα πλαίσια του τεστ αντοχής, που διεξάγεται υπό ακραίες καιρικές συνθήκες πέρα από τον Αρκτικό Κύκλο, οι μηχανικοί πραγματοποιούν και τις τελικές ρυθμίσεις των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης.
Επιπλέον, οι ηλεκτροκινητήρες, το σύστημα τετρακίνησης καθώς και η τεχνολογία φόρτισης, οι μπαταρίες υψηλής τάσης και η διαχείριση θερμότητας, υποβάλλονται σε μία κρίσιμη δοκιμασία σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν.
Οι τελικές ρυθμίσεις και οι οδηγικές δοκιμές φέρνουν τα πρωτότυπα της BMW iX στο βορειότερο άκρο της Ευρώπης. Στους ερημικούς δρόμους της Φινλανδικής Λαπωνίας και στο Βόρειο Ακρωτήριο που βρίσκεται στη βόρεια ακτή του νησιού Mageroya στη Νορβηγία (γνωστό και ως Nordkapp), τόσο η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive όσο και τα συστήματα των αναρτήσεων θα πρέπει να αποδείξουν τη λειτουργικότητα και την αξιοπιστία τους σε εξαιρετικά απαιτητικές οδικές και καιρικές συνθήκες.
Στην πορεία, οι μηχανικοί δοκιμών αξιολογούν πάνω απ’ όλα την αλληλεπίδραση μεταξύ των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης σε οδικές επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής.
Ολισθηρά εδάφη, παγωμένοι δρόμοι και παγωμένες επιφάνειες ειδικά προετοιμασμένα για δοκιμαστική οδήγηση στην εσχατιά του Αρκτικού Κύκλου προσφέρουν τις ιδανικές θερμοκρασίες για τον ακριβή συντονισμό της τεχνολογίας των ηλεκτροκινητήρων, του συστήματος ηλεκτρικής τετρακίνησης και των συστημάτων ελέγχου ανάρτησης μέχρι τα όρια της διαμήκους και πλευρικής δυναμικής του οχήματος.
Η BMW iX είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε μία νέα, αρθρωτή και επεκτεινόμενη, μελλοντική αρχιτεκτονική του BMW Group. Σχεδιάστηκε εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, και με την πιο εξελιγμένη γενιά της Τεχνολογίας BMW eDrive, την ευφυή δομή ελαφρού βάρους και τα βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, θέτει νέα πρότυπα αποδοτικότητας στο ανταγωνιστικό περιβάλλον του πολυτελούς Sports Activity Vehicle (SAV).
Δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνολική μέγιστη ισχύ μεγαλύτερη των 370 kW/500 hp σύμφωνα με τους τρέχοντες υπολογισμούς. Αναπόσπαστο τμήμα της δοκιμασίας αντοχής στο Βόρειο Ακρωτήριο είναι και οι τελικές ρυθμίσεις/βελτιώσεις του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive και της συνεχούς προσαρμογής κλίσεων ξεχωριστά για κάθε άξονα ανάρτησης, που πλέον της ευστάθειας και της πρόσφυσης βελτιστοποιούν την αποδοτική λειτουργία της BMW iX.
Στόχος εξέλιξης είναι να επιτευχθεί μία εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, κάτω από 21 kWh ανά 100 km στον κύκλο δοκιμών WLTP και αυτονομία μεγαλύτερη των 600 km, επίσης σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, τιμές πρωτοφανείς για την κατηγορία.
Κατά τη διάρκεια της χειμερινής δοκιμής, τα εξαρτήματα της Τεχνολογίας BMW eDrive έχουν να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερες προκλήσεις. Οι μπαταρίες υψηλής τάσης και η τεχνολογία φόρτισης υποβάλλονται σε δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες για καθημερινή χρήση, σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, στην καρδιά του χειμώνα.
Παρομοίως, οι ενδείξεις για το επίπεδο φόρτισης, την αυτονομία και την κατάσταση λειτουργίας καθώς και το σύστημα διαχείρισης θερμότητας που διασφαλίζει τη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας του συστήματος κίνησης και των μπαταριών υψηλής τάσης, καταδεικνύουν την αντοχή τους σε εξαιρετικά παγερές θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν.
Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, το απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών θέτει στις πρωτότυπες BMW iX πολύ υψηλότερες προκλήσεις από αυτές που θα αντιμετωπίσουν τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους.
Η αξιολόγηση όλων των αποτελεσμάτων δοκιμών και οι επακόλουθες ρυθμίσεις των εξαρτημάτων κίνησης και ανάρτησης της BMW iX θα οδηγήσουν, τους προσεχείς μήνες, στο ξεκίνημα μιας νέας εποχής στην οδηγική απόλαυση.