MENU

Είναι για να μας προστατέψουν από τον ήλιο; Είναι για κάποιο άλλο λόγο που δεν μας περνάει από το μυαλό; Ήρθε η ώρα να σας λυθεί η απορία… σε περίπτωση που την είχατε.

Η συγκεκριμένη λωρίδα αποτελεί προϊόν από θερμοανακλαστική μεμβράνη. Ψήνοντας την κεραμική βαφή πάνω στο κρύσταλλο, δημιουργείται μία επιπλέον στρώση. Στόχος της μεμβράνης είναι να κρύψει και να προστατέψει την κόλλα που στερεώνει το παρμπρίζ στο αμάξωμα. 

Ο λόγος που χρειάζεται κάτι τέτοιο είναι διότι αν το όχημα εκτεθεί -όπως είναι πολύ πιθανό- κάποια στιγμή για μεγάλο χρονικό διάστημα στον ήλιο, από τις υψηλές θερμοκρασίες που μπορεί να αναπτυχθούν στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, υπάρχει η πιθανότητα να επηρεαστούν οι ιδιότητες της κόλλας. 

Επιπλέον, σε απότομη πτώση ή άνοδο της θερμοκρασίας, το παρμπρίζ χωρίς την θερμοανακλαστική μεμβράνη θα μπορούσε να παραμορφωθεί. Έτσι, η συγκεκριμένη μεμβράνη αποτελεί ένα φυσικό σύνορο, για τη διασφάλιση της ανθεκτικότητας της.

Να πούμε πως δεν αποτελεί προνόμιο μόνο των ΙΧ, αλλά συναντάτε και σε άλλου είδους οχήματα όπως λεωφορεία, τρένα και φορτηγά. Πάντα φυσικά για τον ίδιο λόγο και με την ίδια ιδιότητα.

Πολλοί έχουν την εντύπωση πως τα σημεία με τις συγκεκριμένες κουκίδες, συνήθως στο πάνω μέρος το παρμπρίζ, είναι για να τοποθετούν το e-pass των διοδίων. Αυτή η φήμη όχι μόνο δεν αληθεύει, αλλά ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Καλό θα ήταν να αποφεύγουμε να τοποθετήσουμε τον πομποδέκτη σε εκείνο το σημείο, καθώς είναι πολύ πιθανό να παρεμποδίζεται η σωστή λειτουργία του, με αποτέλεσμα όταν έρθει η ώρα να περάσετε από τα διόδια, η μπάρα να παραμείνει ερμητικά κλειστή.

Πηγή: gocar.gr

Γιατί υπάρχουν αυτές οι μαύρες βούλες στο κάτω μέρος του παρμπρίζ;