MENU

Ως αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Volvo EX30 έχει μηδενικές εκπομπές στην εξάτμιση, κάτι το οποίο δεν συνεισφέρει απλώς σε ένα χαμηλότερο αποτύπωμα CO2, αλλά έχει σημαντικά θετικό αντίκτυπο και στην ποιότητα του αέρα: για παράδειγμα, σύμφωνα με νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφορνίας, ακόμη και μία μικρή αύξηση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μία περιοχή έχει άμεσο θετικό αποτέλεσμα στον αριθμό των επισκέψεων στις εντατικές μονάδες εξαιτίας του άσθματος.

Ωστόσο, για να μειωθεί το συνολικό αποτύπωμα ενός αυτοκινήτου, η ηλεκτροκίνηση δεν είναι αρκετή. Ένα αυτοκίνητο δεν οδηγείται μόνο, αλλά σχεδιάζεται, εξελίσσεται, κατασκευάζεται και μεταφέρεται επίσης. Όλα αυτά τα στάδια προσφέρουν ευκαιρίες για την περαιτέρω μείωση των αερίων του θερμοκηπίου.
 
«Το νέο μας EX30 είναι ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση προκειμένου να πετύχουμε τους στόχους μας για τη βιωσιμότητα», λέει ο Επικεφαλής Βιωσιμότητας, Anders Kärrberg (Άντερς Κέρμπεργκ).

«Έως το 2025, στοχεύουμε να ελαττώσουμε τις συνολικές μας εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 40% σε σχέση με τα επίπεδα του 2018, μέσω μείωσης 50% στις συνολικές εκπομπές ρύπων στην εξάτμιση και 25% στις εκπομπές από τις λειτουργίες μας, την προμήθεια πρώτων υλών και την εφοδιαστική αλυσίδα, στην πορεία προς την εξέλιξή μας σε μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία μέχρι το 2040.»

 
Ακόμη ένα βήμα προς την κλιματική ουδετερότητα

Ένα άλλο κρίσιμο πεδίο για τη μείωση των εκπομπών είναι η διαδικασία της παραγωγής και η εφοδιαστική αλυσίδα, για παράδειγμα η χρήση καθαρής ενέργειας. Το Volvo EX30 θα κατασκευάζεται σε εργοστάσιο που τροφοδοτείται σε μεγάλο βαθμό από κλιματικά ουδέτερη ενέργεια, συμπεριλαμβανομένης 100% κλιματικά ουδέτερης ηλεκτρικής ενέργειας.

Όσον αφορά την αλυσίδα εφοδιασμού, το 95% των κύριων προμηθευτών για το αυτοκίνητο δεσμεύτηκε για τη χρήση 100% ανανεώσιμης ενέργειας στην παραγωγή τους έως το 2025 – και πολλοί εξ αυτών έχουν ήδη πετύχει τον στόχο. 

Η διαδικασία παραγωγής για το Volvo EX30 έχει επίσης γίνει πιο αποτελεσματική σε πολλά επίπεδα. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο αντιπροσωπεύει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά όσον αφορά την αξιοποίηση υλικού σε πρεσαριστά τμήματα αμαξώματος κατά τη διάρκεια της παραγωγής.


Πιο έξυπνα και πιο βιώσιμα υλικά

Στο εσωτερικό χρησιμοποιήθηκαν μια ευρεία σειρά από ανακυκλωμένα και ανανεώσιμα υλικά, για τα καθίσματα, το ταμπλό και τις πόρτες, συμπεριλαμβανομένων υλικών όπως το τζιν, το λινάρι και ένα μείγμα μαλλιού που περιέχει περίπου 70% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Το τζιν, ιδιαίτερα, είναι ένα καλό παράδειγμα των πιο έξυπνων και βιώσιμων τρόπων χρήσης των υλικών.
 
Για τη δημιουργία του εσωτερικού διάκοσμου Denim, χρησιμοποιήθηκαν ίνες που κανονικά θα συμπεριλαμβάνονταν στα απορρίμματα της διαδικασίας ανακύκλωσης του τζιν. Όταν τα τζιν ανακυκλώνονται, οι ίνες τους τυλίγονται σε ένα νήμα, με τις μακριές ίνες να συνδέονται η μία με την άλλη. Ωστόσο, οι ίνες μικρού μήκους συνήθως αποβάλλονται ως απορρίμματα. Αυτές οι ίνες χρησιμοποιήθηκαν στον εσωτερικό διάκοσμο Denim.

Μειώνοντας το μέγεθος χωρίς συμβιβασμούς

Όλα τα παραπάνω συνεισφέρουν σε ένα αυτοκίνητο του οποίου ο αποκαλούμενος «cradle-to-gate» αντίκτυπος CO2 εκτιμάται σε 18 τόνους. Ο όρος «cradle-to-gate» αναφέρεται στην επίπτωση CO2 από την εξόρυξη πρώτων υλών έως το ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που φθάνει στην έκθεση – δηλαδή πριν αρχίσει να χρησιμοποιείται. Το EX30 είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε στο τέλος της ζωής του να ανακτάται κατά 95%, μέσω ανακύκλωσης των υλικών και ανάκτησης ενέργειας από ό,τι δεν μπορεί να ανακτηθεί.

Εν συντομία, το Volvo EX30 παρέχει στους πελάτες, τη δυνατότητα να επιλέξουν το μικρότερο μέγεθος και να μειώσουν τον προσωπικό τους αντίκτυπο CO2, χωρίς να πρέπει να συμβιβαστούν στην ασφάλεια, την οδηγική άνεση ή την πρακτικότητα. Και αυτό είναι καλό για τους οδηγούς και λιγότερο επιβλαβές για το περιβάλλον.

Εντυπωσιάζει το αμιγώς ηλεκτρικό και φιλικό προς το περιβάλον SUV Volvo EX30