MENU

Έχει καταφέρει να χτίσει έναν «στρατό» από  followers σε όλους τους λογαριασμούς του στα social media. Έχει 27 εκατομμύρια κόσμο που τον ακολουθεί στο Instagram, δύο εκατομμύρια στο Youtube και άλλοι τόσοι στο Χ (πρώην Twitter).

Είναι ο ορισμός του αθλητικού… influencer, μία ανάρτηση του μπορεί να αλλάξει την τροχιά μιας διαπραγμάτευσης, μιας μεταγραφής που μπορεί να κοστίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Πόσο αθώο όμως είναι όλο αυτό;

Είναι αυτό που κάνει ο Φαμπρίτσιο Ρομάνο αληθινή δημοσιογραφία ή μήπως πουλάει εκδούλευση σε ομάδες, ατζέντηδες, παίκτες έναντι αδρής αμοιβής; Όπως λέει και το αγαπημένο του μότο… here we go!

Η ιστορία που φέρνει τον Ιταλό… δημοσιογράφο σε ρόλο κατηγορούμενου έχει ως κεντρικό πρωταγωνιστή το παιδί-θαύμα της Κοπεγχάγης, τον 18χρονο Ρούνι Μπάργκτζι, ο οποίος έχει ακουστεί για μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές ομάδες.

Από εκεί που στο πρώτο μισό της σεζόν, ο νεαρός μεσοεπιθετικός ήταν πρώτος σκόρερ της ομάδας του με 10 γκολ, από την στιγμή της επανέναρξης δεν έχει αγωνιστεί ούτε λεπτό, παρότι δεν προκύπτει κάποιο πρόβλημα τραυματισμού.

Στο ντέρμπι της Δευτέρας με την Νόρτζελαντ, οι οπαδοί της Κοπεγχάγης τραγουδούσαν ρυθμικά το όνομα του, ωστόσο ο αγαπημένος της εξέδρας δεν αγωνίστηκε λεπτό για ακόμα μία φορά…

Μερικές ημέρες νωρίτερα, ο Φαμπρίτσιο Ρομάνο «ενημέρωσε» το κοινό πως ο λόγος που ο Μπάργκτζι βρίσκεται παραγκωνισμένος είναι επειδή αρνείται να ανανεώσει το συμβόλαιο του με τους πρωταθλητές Δανίας: «Η περίεργη υπόθεση του Ρούνι Μπάργκντζι. Από εκεί που ήταν πρώτος σκόρερ της Κοπεγχάγης με 10 γκολ, στα… 0 λεπτά συμμετοχής στα πρώτα παιχνίδια του 2024. Ο λόγος είναι ότι ο Μπάργκντζι δεν έχει καμία πρόθεση να υπογράψει νέο πολυετές συμβόλαιο - από το καλοκαίρι και μετά θα μένουν μόλις 18 μήνες στο συμβόλαιο του, με αρκετές κορυφαίες ομάδες ήδη να τον βολιδοσκοπούν», ήταν η ανάρτηση του Ρομάνο.

Μόνο που η αλήθεια, φαίνεται πως δεν ήταν ακριβώς αυτή. Η Κοπεγχάγη αρνήθηκε κατηγορηματικά την «πληροφορία» που δημοσίευσε ο Ιταλός, ενώ η συγκεκριμένη ανάρτηση έκανε Δανούς δημοσιογράφους της εφημερίδας Tipsbladet να ψάξουν στα ενδότερα του Ρομάνο, της «δημοσιογραφικής ομάδας» του και των τακτικών που χρησιμοποιούν.

Η έρευνα έδειξε πως μία νορβηγική ομάδα, η Βαλερένγκα δέχθηκε κρούση από την εταιρία Memmo, που της έδωσε συγκεκριμένο τιμοκατάλογο, προκειμένου να εμφανιστεί στα social media του Ρομάνο. Ένα ποστ στα social media κοστολογείτο με 1100 δολάρια, ένα tag πήγαινε στα 196 δολάρια και ένα βίντεο στις 6.000 δολάρια.

Επιπλέον, οι Δανοί δημοσιογράφοι υποστηρίζουν ότι οι εκπρόσωποι του Μπάργκτζι ήταν αυτοί σχεδίασαν την όλη ιστορία και την διοχέτευσαν μέσω του Ρομάνο προς ίδιον όφελος. 

Τι λέει για όλα αυτά ο Τρόελς Μπάγερν Θόργκενσεν, ο Δανός δημοσιογράφος που ηγείται της έρευνας της Tipsbladdet; «Ξέρω ότι ο Φαμπρίτσιο Ρομάνο αντιμετωπίζεται περίπου ως… Θεός στον κόσμο των social media. Πρέπει να πω ότι πολύ συχνά  αντλεί τις πληροφορίες του από ατζέντηδες παικτών και ουσιαστικά γίνεται ο εκπρόσωπος της δικής τους προσωπικής ατζέντας. Για αυτή την πολύ συγκεκριμένη υπόθεση φαίνεται πως το περιβάλλον του παίκτη θέλει να στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα, ώστε να πιέσει την διοίκηση της Κοπεγχάγης. Αυτό όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί δημοσιογραφία.

Είναι μία… μπίζνα, όπου ομάδες και ατζέντηδες θέλουν να πληρώσουν για να αποκτήσουν δημοσιότητα. Αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί δημοσιογραφία.

Νομίζω ότι αυτό πρέπει να είναι το μάθημα εδώ. Αυτό που μπορεί να μοιάζει με δημοσιογραφία, στην πραγματικότητα καθοδηγείται από αγνό εμπορικό ενδιαφέρον για προσωπικό κέρδος».

* Η δανική εφημερίδα επικοινώνησε με τον Ρομάνο, ο οποίος αρνήθηκε να σχολιάσει το οτιδήποτε. 

Φαμπρίτσιο Ρομάνο: Η «δημοσιογραφική» φούσκα έσκασε…