MENU

Η διαμαρτυρία αφορούσε το άρθρο 39.6 των αθλητικών κανονισμών της Formula 1, το οποίο ορίζει ότι «σε οποιονδήποτε οδηγό, του οποίου το μονοθέσιο σταματάει στην πίστα στη διάρκεια της περιόδου των δοκιμαστικών ή των δοκιμαστικών του σπριντ, δεν θα επιτρέπεται να πάρει άλλο μέρος σε αυτήν την περίοδο».

Ο Σάινθ σταμάτησε για περίπου 70 δευτερόλεπτα στην διάρκεια του δεύτερου μέρους των επίσημων δοκιμαστικών (Q2), καθώς πήρε λίγο ανοιχτά την τελευταία στροφή, με αποτέλεσμα να «ακουμπήσει» το πάνω μέρος του κερμπ και να «χάσει» το πίσω μέρος της Ferrari, η οποία έκανε στροφή 180 μοιρών, πριν γλιστρίσει και καταλήξει στις μπαριέρες που βρίσκονται στην απέναντι μεριά.

Όμως, ο Ισπανός κατάφερε να... ξεκολλήσει από το γρασίδι χωρίς βοήθεια από το προσωπικό της πίστας, να φτάσει στα πιτ χωρίς εμπρός πτέρυγα και, αφού άλλαξε λάστιχα και εμπρός πτέρυγα, συνέχισε στα δοκιμαστικά και κατετάγη έβδομος, πίσω από τον Μονεγάσκο «ομόσταυλό» του, Σαρλ Λεκλέρκ.

Στην ετυμηγορία που εκδόθηκε περισσότερες από τρεις ώρες μετά την υποβολή της διαμαρτυρίας, οι αγωνοδίκες τονίζουν ότι βρήκαν «πολλά παραδείγματα, όπου μονοθέσια είχαν σταματήσει για διαφορετικά χρονικά διαστήματα και τους επετράπη να επανεκκινήσουν και να συνεχίσουν να μετέχουν στην εν λόγω περίοδο».

«Υπήρχε επομένως ένα σαφές μοτίβο παλαιότερης πρακτικής στο άθλημα, σύμφωνα με το οποίο αυτός ο κανόνας ερμηνεύθηκε για να επιτρέψει σε ένα μονοθέσιο να επανεκκινήσει και να συνεχίσει, εφόσον δεν έλαβε εξωτερική βοήθεια για να το κάνει» συνεχίζει η ετυμηγορία των αγωνοδίκων, για να καταλήξει:

«Η απόφαση που πάρθηκε από τη διεύθυνση αγώνα δεν ήταν ασυμβίβαστη με την προηγούμενη πρακτική ούτε παραβίαζε το άρθρο 39.6. Θεωρήσαμε ότι, ακόμα κι αν η απλή διατύπωση του άρθρου 39.6 δικαιολογούσε ένα πιο αυστηρό συμπέρασμα, η συνεπής πρακτική στο άθλημα μέχρι σήμερα δεν δικαιολογούσε την παραίτηση της διακριτικής ευχέρειας που ασκείται από τη διεύθυνση αγώνα από εμάς ως αγωνοδίκες».

Απορρίφθηκε η διαμαρτυρία της Aston Martin για τις κατατακτήριες της Σανγκάης