Στο σημερινό μας κείμενο, αναλύουμε την πραγματική ανάγκη που είχε ο Παναθηναϊκός στην συγκεκριμένη θέση, τα νούμερα του Τουμπά που δείχνουν Μάγκνουσον, όμως η εικόνα είναι... διαφορετική. Παρακάτω ένα διαφορετικό scouting report...
Πώς γίνονται οι μεταγραφές

Όταν μια ομάδα (τυχαία) έχει συγκεκριμένες ανάγκες, απευθύνεται σε γραφεία μάνατζερ. Στέλνει λοιπόν ένα μέιλ και γράφει ότι ζητούνται παίκτες στις συγκεκριμένες θέσεις, με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Όλα αυτά, αφού έχει γίνει η αξιολόγηση από την διοίκηση και τον προπονητή της ομάδας και έχουν εντοπιστεί τα στοιχεία που λείπουν.
Το κάθε γραφείο μάνατζερ, έχει συνεργασίες και με άλλα, η πληροφορία διαδίδετε και οι προτάσεις αρχίζουν να φτάνουν. Τα βιογραφικά που βλέπει ο εντολέας αξιολογούνται και αυτά με την σειρά τους, άλλα κόβονται και άλλα μπαίνουν σε μια λίστα για περεταίρω έρευνα.
Ο ρόλος του ατζέντη

Ο ατζέντης του κάθε ποδοσφαιριστή, είναι ο καλύτερος scouter. Γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα τον χαρακτήρα του. Έχει επικοινωνία μαζί του σε μόνιμη βάση, ξέρει το κίνητρό του, τα αδύναμά του σημεία, την οικογένειά του και μπορεί να προβλέψει την εξέλιξή του.
Ο scouter μιας ομάδας, όσο καλός και αν είναι δεν έχει πρόσβαση σε τέτοιες λεπτομέρειες. Όσα τηλέφωνα και να κάνει, όσους γνωστούς και αν έχει, το επίπεδο της πληροφορίας που μπορεί να αντλήσει είναι κατά πολύ μικρότερο από αυτό που διαθέτει ο ατζέντης.
Η εταιρεία μάνατζερ που εκπροσωπεί έναν ποδοσφαιριστή, μπορεί να διαθέτει μικρό ή μεγάλο εύρος πελατών - αθλητών. Κάποια ονόματα είναι η βιτρίνα τους, είναι οι αθλητές που έχουν μεγάλες πιθανότητες να φέρουν σε αυτούς καλό κέρδος. Κάποιοι άλλοι αθλητές είναι με μικρότερο potential και κάποιοι άλλοι υπάρχουν για ανακύκλωση.
Ο ρόλος της ομάδας
Σε μία ομάδα η οποία στο παρελθόν δεν έχει δείξει ικανότητα να εξελίσσει τους ποδοσφαιριστές, δεν πουλάει, ποια κατηγορία αθλητών λέτε να θέλουν να προωθήσουν οι ατζέντηδες;
Στον Παναθηναϊκό ποιος ποδοσφαιριστής έφυγε τα τελευταία χρόνια για να πάει κάπου καλύτερα; Ποιος πουλήθηκε; Πόσοι είναι αυτοί; Γιατί ένας μάνατζερ να επιλέξει για έναν πελάτη του που τον πιστεύει, να τον στείλει στον Παναθηναϊκός; Δεν θα κοιτάξει να τον στείλει σε ένα περιβάλλον, σε έναν οργανισμό που έχει δείξει πως ξέρει να τους αξιοποιεί, πως τους αυξάνει την τιμή και πουλάει ακριβά;
Ο ρόλος του τηλεφώνου

Η Πόρτο, ο Άγιαξ, η Μπενφίκα, η Ντόρτμουντ όλοι λένε πως έχουν εξαιρετικό τμήμα scouting και μπορεί να εντοπίζει παίκτες, να τους εξελίσσει και να τους πουλάει ακριβά. Αυτή είναι η μισή αλήθεια. Η άλλη μισή είναι πως έχει δείξει στην αγορά ότι έχει τον τρόπο να το κάνει, έτσι όλα είναι πιο εύκολα.
Το γραφείο μάνατζερ, όταν έχει έναν αθλητή που έχει προδιαγραφές θα κοιτάξει να τον στείλει εκεί, να τον προτείνει και να τον δώσει. Ξέρει πως οι οργανισμοί αυτοί έχουν την ικανότητα να πολλαπλασιάσουν την τιμή του πελάτη τους, άρα να τους φέρουν πίσω ένα πολύ μεγάλο κέρδος.
Το θέμα λοιπόν είναι να δημιουργήσεις τις συνθήκες, να χτυπά το τηλέφωνό σου και οι μάνατζερς να σου προτείνουν τους καλύτερούς τους πελάτες. Να ξέρουν ότι στον οργανισμό τον δικό σου δεν θα χαθεί ο πελάτης τους, θα τον αναδείξεις. Στον Παναθηναϊκό συμβαίνει αυτό;
Αχμέντ Τουμπά

Καλή τιμή, καλή ηλικία, μέτριες παραστάσεις, το βιογραφικό έχει μπει στην άκρη για περεταίρω έλεγχο. Η στόχευση είναι να αποκτηθεί ένας παίκτης με τα χαρακτηριστικά του Μάγκνουσον, να είναι λίγο πιο επιθετικός στα μαρκαρίσματα και ας υστερεί στο κομμάτι της δημιουργίας για λίγο. Πράγματι, τα νούμερά του είναι παρόμοια με αυτά του Μάγκνουσον.

Ο στόχος έχει εντοπιστεί, το προφίλ ταιριάζει, μένει και η εικόνα του αθλητή να είναι καλή για να προσχωρήσει η μεταγραφή...
Γιατί ήθελε έναν Μάγκνουσον ο Παναθηναϊκός;
Υπήρχε πρόβλημα στο build up, η μπάλα δε μπορούσε να προωθηθεί μπροστά. Το έβλεπαν στην ομάδα, ο κόσμος έξω, όλοι. “Ας πάρουμε έναν αριστεροπόδαρο stopper στυλ Μάγκνουσον λοιπόν”... Λες και όταν ο Παναθηναϊκός είχε τον Μάγκνουσον δεν είχε πρόβλημα στο build up, το έλυνε μόνος του.
To build up για να λειτουργήσει, πρέπει πρώτα απ’ όλα να διδαχθεί εξαιρετικά από τον προπονητή, ο οργανισμός να αποδεχθεί πως αυτό το στυλ θα περάσει στην ομάδα και θα το στηρίξει με οποιοδήποτε κόστος. Τότε, χρειάζεται εξαιρετικό ομαδικό πλάνο και στόχευση, αρκετός χρόνος και ποιότητα αθλητών.
Ο Ρουί Βιτόρια όμως δεν φαίνεται πως είναι διατεθειμένος να πάει σε τέτοιον τρόπο παιχνιδιού, δεν το έκανε πέρυσι, δεν το έκανε ποτέ στην καριέρα του. Ο Παναθηναϊκός λοιπόν αποφάσισε να βάλει στο ρόστερ του έναν αθλητή τον οποίο ουσιαστικά δεν έχει ιδιαίτερη ανάγκη, έκοψε όλους τους δεξιοπόδαρους και έβαλε σε προτεραιότητα την μεταβίβαση στα χαρακτηριστικά που έψαχνε.
Η πραγματική ανάγκη
Δεν μπορεί να αμυνθεί ψηλά στο γήπεδο, δυναμικά, δεν έχει ταχύτητα στους κεντρικούς του αμυντικούς, δεν είναι καλοί στο 1v1. Αυτά τα στοιχεία θα έπρεπε να έχει σε προτεραιότητα ο οργανισμός, να βρει ένα παιδί με επιθετικότητα στα μαρκαρίσματα και πολύ ικανό στο ψηλό παιχνίδι που να μπορεί να ανεβάσει ποιοτικά την αμυντική ικανότητα της ομάδας.
Αν είχε και αριστερό πόδι ακόμα καλύτερα, καθώς θα μπορούσε από την θέση του αριστερού stopper να προστατέψει καλύτερα την μπάλα με το σώμα, να κερδίσει το ένα δευτερόλεπτο που είναι πολύτιμο έχοντας εξωτερικά του την μπάλα και να έχει σαφώς καλύτερες γωνίες πάσας από έναν παίκτη που χρησιμοποιεί το δεξί του πόδι.
Όλα αυτά παραλήφθηκαν για να αγοράσουν έναν αθλητή heavy ball playing λες και ο οργανισμός μόνο αυτό ζητούσε για να κάνει build up και να σπάει το press του Μεντιλίμπαρ. Για να δούμε, τώρα θα κάνει build up ή η μπάλα θα απομακρύνεται στην πίεση;
Λίγα λόγια για τον Τουμπά

Ο Παναθηναϊκός λοιπόν προσθέτει έναν αθλητή ο οποίος συστήνεται με το καλό του στοιχείο να είναι η μεταφορά της μπάλας. Το επίπεδό του και οι επαφές του είναι χαμηλότερου επιπέδου από τον Μάγκνουσον, είναι καλύτερο όμως από τους υπόλοιπους κεντρικούς αμυντικούς που διαθέτει τώρα ο οργανισμός.
Αμυντικά έχει θέματα, δεν είναι καλύτερος από Ίνγκασον, Γέντβαϊ και Πάλμερ, αργός ειδικά στα πρώτα βήματα και σχετικά αδύναμος. Υποφέρει απέναντι σε δυνατούς αντιπάλους, οι τοποθετήσεις του είναι μέτριες, όμως ολόκληρο το scouting report μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω video με αρκετές φάσεις. Το ερώτημα είναι ένα:
Η μεταγραφή του Τουμπά είναι τελικά προϊόν scouting η πρόταση μάνατζερ που αξιολογήθηκε;