MENU

Οι τελευταίες αλλαγές που ανακοινώθηκαν την Πέμπτη (03/10) προαναγγέλλουν το επόμενο βήμα σε μια ανανέωση με βάση την Τεχνητή Νοημοσύνη που ξεκίνησε η Google στα μέσα Μαΐου, όταν άρχισε να απαντά σε ορισμένα ερωτήματα με περιλήψεις γραμμένες από την τεχνολογία στην κορυφή της σημαίνουσας σελίδας αποτελεσμάτων της.

Αυτές οι περιλήψεις, που ονομάστηκαν «AI Overviews», προκάλεσαν φόβους μεταξύ των publishers ότι λιγότεροι άνθρωποι θα έκαναν κλικ στους συνδέσμους αναζήτησης προς τις ιστοσελίδες τους και θα υπονόμευαν την επισκεψιμότητα που απαιτείται για την πώληση ψηφιακών διαφημίσεων που συμβάλλουν στη χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων τους.

Η Google αντιμετωπίζει ορισμένες από αυτές τις συνεχιζόμενες ανησυχίες εισάγοντας ακόμη περισσότερους συνδέσμους προς άλλους ιστότοπους μέσα στις AI Overviews, οι οποίοι έχουν ήδη μειώσει τις επισκέψεις σε εκδότες γενικών ειδήσεων όπως οι New York Times και σε ειδικούς σε θέματα τεχνολογικής ανασκόπησης όπως το TomsGuide.com, σύμφωνα με μια ανάλυση που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα από την BrightEdge, ειδικό στην επισκεψιμότητα αναζήτησης.

Η ίδια μελέτη διαπίστωσε ότι οι αναφορές στις AI Overviews οδηγούν μεγαλύτερη επισκεψιμότητα σε εξαιρετικά εξειδικευμένους ιστότοπους όπως το Bloomberg.com και το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας.

Η απόφαση της Google να διοχετεύσει ακόμη περισσότερη Τεχνητή Νοημοσύνη στη μηχανή αναζήτησης που παραμένει το κόσμημα του στέμματος της αυτοκρατορίας της αξίας 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων δεν αφήνει αμφιβολίες ότι η εταιρεία του Mountain View, στην Καλιφόρνια, συνδέει το μέλλον της με μια τεχνολογία που προωθεί τη μεγαλύτερη αλλαγή στον κλάδο από τότε που η Apple παρουσίασε το πρώτο iPhone πριν από 17 χρόνια.

Η επόμενη φάση της εξέλιξης της Τεχνητής Νοημοσύνης της Google βασίζεται στην επταετή λειτουργία Lens που επεξεργάζεται ερωτήματα σχετικά με αντικείμενα σε μια εικόνα. Η επιλογή Lens παράγει πλέον περισσότερα από 20 δισεκατομμύρια ερωτήματα το μήνα και είναι ιδιαίτερα δημοφιλής μεταξύ των χρηστών ηλικίας 18 έως 24 ετών. Αυτή είναι μια νεότερη δημογραφική ομάδα που η Google προσπαθεί να καλλιεργήσει καθώς αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό από εναλλακτικές λύσεις AI που τροφοδοτούνται από τις ChatGPT και Perplexity και οι οποίες αυτοπροσδιορίζονται ως μηχανές απαντήσεων.

Τώρα, οι άνθρωποι θα μπορούν να χρησιμοποιούν το Lens για να κάνουν μια ερώτηση στα αγγλικά σχετικά με κάτι που βλέπουν μέσω ενός φακού κάμερας – σαν να μιλούσαν γι’ αυτό με έναν φίλο τους – και να λαμβάνουν αποτελέσματα αναζήτησης. Οι χρήστες που έχουν εγγραφεί για δοκιμές των νέων λειτουργιών αναζήτησης με φωνητική ενεργοποίηση στα Google Labs θα μπορούν επίσης να τραβήξουν βίντεο με κινούμενα αντικείμενα, όπως ψάρια που κολυμπούν σε ενυδρείο, ενώ παράλληλα θα θέτουν μια ερώτηση συνομιλίας και θα τους παρουσιάζεται μια απάντηση μέσω μιας επισκόπησης AI.

«Ο όλος στόχος είναι να μπορέσουμε να κάνουμε την αναζήτηση πιο απλή στη χρήση για τους ανθρώπους, πιο εύκολη στη χρήση και να την κάνουμε πιο διαθέσιμη, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να κάνουν αναζήτηση με οποιονδήποτε τρόπο, οπουδήποτε βρίσκονται», δήλωσε ο Rajan Patel, αντιπρόεδρος της Google για τη μηχανική αναζήτησης και συνιδρυτής της λειτουργίας Lens.

Παρόλο που οι εξελίξεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη προσφέρουν τη δυνατότητα να κάνουν την αναζήτηση πιο εύκολη, η τεχνολογία επίσης μερικές φορές εκτοξεύει κακές πληροφορίες – ένας κίνδυνος που απειλεί να βλάψει την αξιοπιστία της μηχανής αναζήτησης της Google, αν οι ανακρίβειες γίνουν πολύ συχνές. 

Η Google είχε ήδη μερικά ενοχλητικά επεισόδια με τις AI Overviews της, μεταξύ άλλων συμβουλεύοντας τους ανθρώπους να βάζουν κόλλα στην πίτσα και να τρώνε πέτρες. Η εταιρεία απέδωσε αυτά τα λάθη σε κενά δεδομένων και σε διαδικτυακούς ταραξίες που προσπαθούσαν σκόπιμα να κατευθύνουν την τεχνολογία AI της σε λάθος κατεύθυνση.

Η Google είναι πλέον τόσο σίγουρη ότι έχει διορθώσει ορισμένα από τα τυφλά σημεία της Τεχνητής Νοημοσύνης της, ώστε θα βασίζεται στην τεχνολογία για να αποφασίζει ποιοι τύποι πληροφοριών θα εμφανίζονται στη σελίδα αποτελεσμάτων. 

Παρά τις προηγούμενες κακές γαστρονομικές συμβουλές της για την πίτσα και τις πέτρες, η AI θα χρησιμοποιηθεί αρχικά για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων για ερωτήματα στα αγγλικά σχετικά με συνταγές και ιδέες για γεύματα που εισάγονται σε κινητές συσκευές. Τα αποτελέσματα που οργανώνονται από την Τεχνητή Νοημοσύνη υποτίθεται ότι θα αναλύονται σε διάφορες ομάδες συστάδων που θα αποτελούνται από φωτογραφίες, βίντεο και άρθρα σχετικά με το θέμα.

Πηγή: pride.gr
 

Ποια θα είναι η νέα προσθήκη της Google και τι αλλάζει στον τρόπο που θα γκουγκλάρεις