Η άνοδος αυτή αποδίδεται στις αυξανόμενες συμφωνίες μετάδοσης, στα πιο σταθερά έσοδα από χορηγίες και στην αισιοδοξία μετά την πανδημία Covid-19.
Σύμφωνα με την έρευνα της Brand Finance, τα δικαιώματα μετάδοσης αναδείχθηκαν ως ο μεγαλύτερος μοχλός αύξησης της αξίας, αναφέροντας για παράδειγμα τη συμφωνία 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που εξασφάλισε η ΔΟΕ με την Warner Bros Discovery για δικαιώματα μετάδοσης των παιχνιδιών από το 2018 έως το 2024, η οποία τώρα ανανεώθηκε έως το 2032 και επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει την Ευρωπαϊκή Ένωση Ραδιοτηλεόρασης.
Τα στοιχεία της Brand Finance αποκάλυψαν επίσης ότι τα έσοδα από χορηγίες ήταν ο δεύτερος σημαντικός παράγοντας στην Ολυμπιακή «επωνυμία», αξίας 4,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ακολουθούμενα από τα έσοδα από τα εισιτήρια στα 200 εκατομμύρια δολάρια.
Η σχετικά μικρότερη συμβολή των εσόδων από τα εισιτήρια στη συνολική αξία του «brand» των Ολυμπιακών Αγώνων αποδίδεται στην Ολυμπιακή πεποίθηση ότι η στρατηγική έκδοσης εισιτηρίων των Αγώνων θα πρέπει να είναι προσβάσιμη και όχι κερδοφόρα, για την προώθηση της παγκόσμιας συμμετοχής.
Έτσι το «brand name» των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024, ξεπέρασε στην σχετική κατάταξη την αγγλική Premier League (9,9 δισεκατομμύρια δολάρια) και το NBA (8,9 δισεκατομμύρια δολάρια) και βρίσκεται πίσω μόνο από το NFL (αμερικάνικο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου) που...κοστολογείται στα 24 δισεκατομμύρια δολάρια.
«Αν και θεωρείται παγκόσμιο brand, οι Ολυμπιακοί Αγώνες προέρχονται από την Ελλάδα. Η αξία της επωνυμίας των Ολυμπιακών Αγώνων είναι σχεδόν 5,5 φορές πιο πολύτιμη από τα 10 πιο πολύτιμα brand από την Ελλάδα μαζί», αναφέρεται στην έκθεση και συνεχίζει:
«Το brand των Ολυμπιακών Αγώνων είναι απίστευτα εντυπωσιακό. Σε αντίθεση με άλλα μεγάλα αθλητικά πρωταθλήματα που λειτουργούν για αρκετούς μήνες το χρόνο, οι Ολυμπιακοί Αγώνες πραγματοποιούνται για λίγο περισσότερο από δύο εβδομάδες κάθε τέσσερα χρόνια - ή κάθε δύο, αν συμπεριλάβετε τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες - ωστόσο έχουν τη δύναμη να διατηρήσουν μια αξία επωνυμίας που ανταγωνίζεται πρωταθλήματα όλο το χρόνο. Με την επιτυχία του Παρισιού 2024 να δημιουργεί ένα ισχυρό προηγούμενο, οι επερχόμενοι αγώνες του Λος Άντζελες 2028 είναι σε θέση να σπάσουν ακόμη περισσότερα ρεκόρ».
Να σημειωθεί επίσης ότι σε σχετική έκθεση του Brand Finance τον Αύγουστο του 2012, η μόνη εταιρία με μεγαλύτερη αξία «brand name» από τους Ολυμπιακούς Αγώνες ήταν η Apple, ενώ τότε το brand name των Ολυμπιακών Αγώνων, άξιζε παραπάνω απ’ όσο όλοι οι επίσημοι χορηγοί των Αγώνων, συμπεριλαμβανομένου της Samsung και της Coca-Cola.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ