Σήμερα, όμως, η πλατφόρμα τους δεν αποτελείται μόνο από το «γήπεδο». Οι παίκτες αγωνίζονται και στα feed των ακόλουθων τους. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι αθλητές επικοινωνούν, εκτίθενται, επηρεάζονται και τελικά, παίζουν.
Ο αθλητής του 2025 δεν είναι μόνο επαγγελματίας παίκτης, είναι και ένα brand. Μια ανάρτηση του στο Instagram ή στο Χ μπορεί να έχει μεγαλύτερη απήχηση από το να εμφανιστεί σε μια τηλεοπτική εκπομπή. Οι προσωπικές στιγμές, η άποψη για έναν αγώνα, ακόμη και μια διαφήμιση για ένα νέο ρούχο ή παπούτσι διαμορφώνουν την εικόνα ενός αθλητή στο κοινό και στις εταιρείες. Οι παίκτες όπως ο Κριστιάνο Ρονάλντο, ο Στεφ Κάρι ή η Αλεξία Πουτέγιας λειτουργούν ως κέντρα επιρροής στα ΜΜΕ, συγκεντρώνοντας εκατομμύρια εντυπώσεις καθημερινά.
Αλλά το τίμημα της συνεχούς προβολής είναι τεράστιο. Οι αθλητές πλέον δεν κρίνονται μόνο από την απόδοσή τους στο στοιχημα live σκορ, αλλά και από κάθε ανάρτηση ή αντίδραση τους. Μια λάθος φράση ή ένα απλό emoji μπορεί να πυροδοτήσει κύματα κριτικής, ρητορικές μίσους ή ακόμα και «ακύρωση» (cancel). Οι παίκτες εκτίθενται 24 ώρες το 24ωρο σε κοινό, δημοσιογράφους και φιλάθλους, και πολλές φορές δίχως καμία μορφή προστασίας.
Η ψυχολογική πίεση ανεβαίνει στα ύψη και δεν είναι λίγοι οι αθλητές που έχουν μιλήσει δημόσια για την ανάγκη αποτοξίνωσης από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή για την αρνητική επίδραση που έχουν στην απόδοσή τους στο γήπεδο. Η χρήση των κοινωνικών δικτύων πλέον θεωρείται σημαντικό κομμάτι της ψυχολογικής προετοιμασίας και διαχείρισης.
Ακόμη ένα ενδιαφέρον φαινόμενο είναι το πώς η ενίσχυση της ατομικής φωνής μέσω των μέσων κοινωνικών δικτύωσης μπορεί να επηρεάσει τη δυναμική μιας ομάδας. Παίκτες με εκατομμύρια ακόλουθους έχουν προσωπική επιρροή που, σε κάποιες περιπτώσεις, ξεπερνά αυτή των συλλόγων τους. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε συγκρούσεις, εντάσεις ή και αλλαγή ισορροπιών, ειδικά όταν τα κοινωνικά ζητήματα μπαίνουν στο προσκήνιο.
Δεν είναι όμως όλα αρνητικά. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν σε παίκτες που δεν έχουν μεγάλη δημοσιότητα την ευκαιρία να χτίσουν κοινό, να προσελκύσουν σπόνσορες, να διεκδικήσουν μεταγραφές ή ακόμη και να μιλήσουν για κοινωνικά θέματα που τους αγγίζουν. Από την προώθηση φιλανθρωπικών δράσεων μέχρι την έκφραση πολιτικών απόψεων, οι αθλητές διαθέτουν πλέον φωνή και κοινό.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει εντελώς το παιχνίδι στη NetBet.gr. Όχι μόνο στον τρόπο που το παρακολουθούμε, αλλά και στον τρόπο που το ζουν οι ίδιοι οι αθλητές. Η νέα γενιά παικτών καλείται να έχει εξαιρετική απόδοση όχι μόνο στον αγωνιστικό χώρο, αλλά και στον ψηφιακό. Και αυτό, είτε μας αρέσει, είτε όχι, είναι μέρος του σύγχρονου αθλητισμού.
21+ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΕΕΕΠ | ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΘΙΣΜΟΥ & ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ | ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΚΕΘΕΑ: 210 9237777 | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ