MENU

Και αυτό γιατί «όπως προκύπτει από τους σκοπούς και το περιεχόμενό τους, δεν αποβλέπουν στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των ορθόδοξων μαθητών, διότι τα μεν προγράμματα του Δημοτικού και του Γυμνασίου δεν περιέχουν ολοκληρωμένη -και διακριτή έναντι άλλων δογμάτων και θρησκειών- διδασκαλία των δογμάτων, ηθικών αξιών και παραδόσεων της ορθόδοξης εκκλησίας, το δε πρόγραμμα του Λυκείου είναι αποσυνδεδεμένο από τη διδασκαλία αυτή».

Κατά την κρίση των ανώτατων δικαστών, στα επίδικα προγράμματα δίνεται έμφαση στην προβολή στοιχείων κοινών με τη διδασκαλία άλλων δογμάτων και θρησκειών (Δημοτικό-Γυμνάσιο) είτε στη διδασκαλία διαφόρων ηθικών και κοινωνικών ζητημάτων, τα οποία όμως αποτελούν αντικείμενο άλλων μαθημάτων ή είναι άσχετα με την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία.

Σύμφωνα με την πλειοψηφία του ανωτάτου δικαστηρίου, σκοπός του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι η επιδίωξη της ανάπτυξης της Ορθόδοξης Χριστιανικής συνείδησης και απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές. Όσοι ανήκουν σε άλλο θρήσκευμα, ή είναι άθεοι, σύμφωνα με τους Συμβούλους της Επικρατείας έχουν το δικαίωμα να απαλλαγούν από το μάθημα, με μόνη επίκληση θρησκευτικών λόγων συνείδησης.

Ωστόσο, κατά την κρίση του δικαστηρίου, όταν ο αριθμός των μαθητών που δεν επιθυμούν να παρακολουθήσουν το μάθημα είναι μεγάλος, τότε η πολιτεία οφείλει να προβλέψει την διδασκαλία άλλου ισότιμου μαθήματος, για να αποφευχθεί η «ελεύθερη ώρα» όπου οι μαθητές δεν απασχολούνται με κάποιο μάθημα.

Πηγή: ethnos.gr

ΣτΕ: Κόντρα στο Σύνταγμα τα προγράμματα Γαβρόγλου για τα Θρησκευτικά
EVENTS