MENU

Περίπου 430.000 νέοι έχουν αποκτήσει από το 2019 μέχρι τώρα για πρώτη φορά δικαίωμα ψήφου και όλοι οι πολιτικοί μονομάχοι επιδίδονται σε μια εκστρατεία προσέλκυσης τους.  

Στο γαλάζιο στρατόπεδο γνωρίζουν πως η προσπάθεια ανοίγματος στην Generation Z δεν είναι εύκολη υπόθεση και στο πλαίσιο αυτό ξεδιπλώνεται σε … δόσεις μια ατζέντα εστιασμένη στους 20ρηδες. Ένα πακέτο μέτρων- που απευθύνεται  αποκλειστικά στους νέους- μπαίνει σε εφαρμογή, με το βάρος να πέφτει στο πρόγραμμα «Σπίτι μου» (από αύριο ξεκινάνε οι αιτήσεις για τα στεγαστικά δάνεια με χαμηλό επιτόκιο). Παράλληλα μέτρα όπως η αύξηση του κατώτατου μισθού στα 780 ευρώ, που μπήκε απο χθες σε εφαρμογή, σε μεγάλο βαθμό αγγίζουν τις νεότερες ηλικίες. 

Ωστόσο στο κυβερνητικό στρατόπεδο αναγνωρίζουν πως η πρόσφατη τραγωδία στα Τέμπη, με θύματα κυρίως νέους ανθρώπους, «άγγιξε» ιδιαίτερα τους 20ρηδες και επομένως η προσπάθεια προσέγγισης τους είναι δύσκολη υπόθεση. Άλλωστε πρόκειται για ένα κοινό το οποίο εκτιμάται πως είναι πιο πιθανόν να στραφεί προς μια αντικυβερνητική ή και αντισυστημική ψήφο σε σχέση με τις μεγαλύτερες ηλικίες

Από το κυβερνών κόμμα επιχειρούν να «μιλήσουν» στη γλώσσα των νέων, μέσα από την αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Είναι χαρακτηριστικό πως χθες για μια ακόμα φορά ο πρωθυπουργός αξιοποίησε το TikTok (που είναι εξαιρετικά δημοφιλές στους νέους) για να αναφερθεί στα κυβερνητικά πεπραγμένα (και ειδικότερα στο θέμα του κατώτατου μισθού). 

Παράλληλα το τελευταίο διάστημα από τα μέσα  κοινωνικής δικτύωσης o Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσιάζει έναν εβδομαδιαίο απολογισμό του κυβερνητικού έργου, ενώ κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο και το Instagram (με φωτογραφίες και σύντομα βίντεο  από τις περιοδείες). Στόχος όλων αυτών των κινήσεων είναι να γίνει ένα άνοιγμα στους νέους, οι οποίοι δεν …εντυπωσιάζονται από παραδοσιακού τύπου προεκλογικές εκστρατείες.

Πάντως το μεγάλο ερώτημα στο δρόμο προς τις εκλογές της 21ης Μαΐου είναι αν θα υπάρξει μαζική συμμετοχή των 20ρηδων ή θα καταγραφεί στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα υψηλό ποσοστό αποχής. Και ακόμα δυσκολότερη είναι η απάντηση στο ερώτημα τι θα γίνει σε περίπτωση που ακολουθήσουν δεύτερες εκλογές (στις 2 Ιουλίου εκτός απροόπτου), καθώς αρκετοί νέοι θα δουλεύουν στον τουριστικό κλάδο και επομένως δεν θα είναι εύκολο να ψηφίσουν. 

Η αντιπολίτευση θέλει μαζική συμμετοχή των 20ρηδων, καθώς εκτιμά πως θα στραφούν σε μία αντικυβερνητική ψήφο, ωστόσο από το γαλάζιο στρατόπεδο συνεχίζουν την προσπάθεια προσέγγισης αυτού του κοινού. Θα είναι μία κρίσιμη  μάχη για το κυβερνών κόμμα, καθώς πρόκειται για ένα κοινό με το οποίο δεν διατηρεί στενούς δεσμούς (για παράδειγμα πρόσφατη δημοσκόπηση της MRB δείχνει προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ στις ηλικίες από 17 έως 34 ετών σε αντίθεση με τις μεγάλες ηλικίες που είναι πρώτη η Ν.Δ.)

Νέος κύκλος περιοδειών Μητσοτάκη 

Σε εξέλιξη είναι ένα μπαράζ περιοδειών του πρωθυπουργού, καθώς στόχος είναι να τονιστεί το διακύβευμα της επερχόμενης εκλογικής αναμέτρησης. Την προηγούμενη εβδομάδα ο πρωθυπουργός πραγματοποίησε περιοδείες σε Λαμία και Έβρο, ενώ επισκέφθηκε και δήμους της Αττικής. Επόμενος σταθμός θα είναι την Τετάρτη τα Ιωάννινα,  θα ακολουθήσει την Μεγάλη Εβδομάδα η Μυτιλήνη, ενώ αναμένεται να κλειδώσει και επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη. 

Ενα μπαράζ συσκέψεων είναι σε εξέλιξη στο κυβερνών κόμμα, ενώ θέμα ημερών είναι η ανακοίνωση των «γαλάζιων» ψηφοδελτίων. Αυτό που θα κλείσει τελευταίο είναι το ψηφοδέλτιο Επικρατείας, το οποίο αναμένεται να ανακοινωθεί το τελευταίο δεκαήμερο του μήνα. Από τα μέλη του υπουργικού συμβούλιο στο Επικρατείας αναμένεται να είναι ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θ. Σκυλακάκης, ενώ προκρίνεται και η συμμετοχή του υπουργού Πολιτικής Προστασίας  και Κλιματικής Κρίσης Χ. Στυλιανίδη.

Το επόμενο διάστημα θα μπαίνουν όλο και εντονότερα τα διλήμματα της εκλογικής αναμέτρησης, με την κυβέρνηση να σημειώνει πως η κάλπη της 21ης Μαΐου είναι κρίσιμη  για το πως θα διαμορφωθούν οι πολιτικές εξελίξεις. Στόχος  είναι μία καλή επίδοση που θα στέλνει μήνυμα πως είναι εφικτός ο στόχος της αυτοδυναμίας σε μία δεύτερη αναμέτρηση.

Στην προεκλογική περίοδο από την κυβερνητική πλευρά θα δίνεται έμφαση σε μια σειρά κινήσεων που έχουν γίνει από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι τώρα στο μεταναστευτικό, στην οικονομία, στην ψηφιοποίηση του κράτους κ.α. Παράλληλα μετά την τραγωδία στα Τέμπη γίνεται λόγος για μία μάχη με «βαθύ κράτος», ενώ σταδιακά ξεδιπλώνεται και το σχέδιο για τη επόμενη ημέρα. 

Πηγή: ethnos.gr

«Φλερτ» μέσω TikTok στους νέους: Η κυβέρνηση επιχειρεί να προσεγγίσει την Generation Z