MENU

Ο Μπράνσον ήταν μεταξύ των επιβατών, όπως και ο υπουργός Μεταφορών της Μεγάλης Βρετανίας, Μαρκ Χάρπερ, αλλά και ο διευθύνων σύμβουλος της Virgin Atlantic Σάι Βάις.

Ουδείς εξ όσων άλλων επιβιβάστηκαν δεν πλήρωσε ναύλο.

Η πιο σύνθετη θέλει το Virgin Atlantic Boeing 787 Dreamliner να έκανε το πρώτο μεγάλο επιβατικό αεροσκάφος που πέρασε στην άλλη ακτή του Ατλαντικού, χρησιμοποιώντας καθαρά βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα.

Είχε αεροπορική εταιρεία είχε λάβει 1.5 εκατομμύρια ευρώ από τη βρετανική κυβέρνηση το Δεκέμβριο του 2022, προκειμένου να σχεδιάσει και να εκτελέσει την πτήση για να αποδείξει την αποτελεσματικότητα των Saff (sustainable aviation fuel).

Πριν την απογείωση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας εξέτασε διάφορες πτυχές της πτήσης αυτής, προκειμένου να δώσει την άδεια της. Μεταξύ άλλων έκανε ανάλυση δοκιμών εδάφους με κινητήρα που λειτουργεί με 100% Saf.

Τι είναι τα Saf

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που παρέχει παγκόσμιος κολοσσός καυσίμων τα καθαρά βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα παράγονται από βιώσιμες πρώτες ύλες. Η χημεία τους παραπέμπει στα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα αεριωθουμένων.

Παρ’ όλα αυτά, τα Saf οδηγούν σε μείωση των εκπομπών άνθρακα, σε σύγκριση με το παραδοσιακό καύσιμο αεριωθουμένων που αντικαθιστά κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του καυσίμου.

Πώς προέκυψε η σύγκριση με το μαγειρικό λάδι

Ορισμένες τυπικές πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στα Saf είναι το μαγειρικό λάδι, μαζί με άλλα μη φοινικέλαια και απόβλητα λίπους από ζώα ή φυτά.

Εκμεταλλεύσιμα γίνονται και στερεά απόβλητα από σπίτια και επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, συσκευασίες, χαρτί, υφάσματα και υπολείμματα τροφίμων. Πράγματα που θα κατέληγαν σε χώρους υγειονομικής ταφής ή αποτέφρωσης.

Άλλες πιθανές πηγές περιλαμβάνουν δασικά απόβλητα, όπως τα άχρηστα ξύλα, και ενεργειακές καλλιέργειες -συμπεριλαμβανομένων των ταχέως αναπτυσσόμενων φυτών και φυκιών.

Τα Saf που χρησιμοποιήθηκαν στην πτήση της Virgin κατασκευάστηκαν από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και ζωικά υπολείμματα λίπους.

Tι κερδίζει το περιβάλλον 

Μια πτήση μετ’ επιστροφής μεταξύ Λονδίνου και Σαν Φρανσίσκο έχει αποτύπωμα άνθρακα ανά οικονομικό εισιτήριο σχεδόν 1 τόνου CO2e.

Καθώς ο κλάδος των αερομεταφορών αναμένεται να διπλασιαστεί σε πάνω από 8 δισεκατομμύρια επιβάτες έως το 2050, είναι σημαντικό να γίνει κάτι για να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα της αεροπορίας.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κινητήρες τζετ σε μέγιστο βαθμό ανάμειξης 50% με κηροζίνη χωρίς να χρειάζεται καμία τροποποίηση.

Τα Saf προσφέρουν μείωση έως και 80%, κατά τη διάρκεια κύκλου ζωής του καυσίμου συγκριτικά με ό,τι χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα. Και φυσικά ανάλογα με τη βιώσιμη πρώτη ύλη, τη μέθοδο παραγωγής και την αλυσίδα εφοδιασμού προς το αεροδρόμιο.

Προς το παρόν, το κόστος των Saf είναι πιο μεγάλο από τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα αεριωθουμένων.

Αυτό οφείλεται σε συνδυασμό της τρέχουσας διαθεσιμότητας βιώσιμων πρώτων υλών και της συνεχούς ανάπτυξης νέων τεχνολογιών παραγωγής.

Όπως όμως, εξελίσσεται η τεχνολογία αναμένεται να γίνουν λιγότερο δαπανηρά.

Πηγή: news247.gr

Eπιβατικό αεροπλάνο πέταξε Λονδίνο-Νέα Υόρκη με χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι για καύσιμo