MENU

Από την άνοιξη του 2020 θα ξεκινήσει η χιλιομετρική χρέωση διοδίων στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα της Ολυμπίας Οδού, υποστήριξε το Σαββατοκύριακο ο διευθύνων σύμβουλος της τελευταίας Παν. Παπανικόλας. Με το «υβριδικό σύστημα» χρέωσης διοδίων, ο οδηγός θα χρεώνεται, κατά την είσοδό του, το πλήρες αντίτιμο για μια χιλιομετρική ζώνη της εθνικής οδού Κορίνθου - Πατρών. Ομως στην περίπτωση που βγει νωρίτερα από το εθνικό δίκτυο, τότε το σύστημα το «αναγνωρίζει» και επιστρέφει τη διαφορά στον οδηγό. Προϋπόθεση, βέβαια, είναι να έχουν εξοπλιστεί όλοι οι οδηγοί με τον ειδικό πομποδέκτη.

Η λειτουργία του συγκεκριμένου συστήματος, έστω με καθυστέρηση, ώστε να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των απαραίτητων τεχνολογικών συστημάτων, απειλεί τον σχεδιασμό της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών για την εγκατάσταση και λειτουργία ενός πανάκριβου συστήματος δορυφορικών διοδίων, συνολικού κόστους περί τα 400 εκατ. ευρώ, στις εθνικές οδούς. Μάλιστα για το συγκεκριμένο έργο έχει επιλεγεί και προσωρινός ανάδοχος, μια κοινοπραξία της ιταλικής Autostrade με την ΑΚΤΩΡ και την Ιntrakat. Μέχρι στιγμής, τουλάχιστον επισήμως, η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών δεν έχει ξεκαθαρίσει τη στάση της για την τύχη του συγκεκριμένου διαγωνισμού.

Ο κ. Παπανικόλας, που κατέχει και τη θέση του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ, που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου, μίλησε και για τα σχέδια του γαλλικού ομίλου Vinci.

Η Vinci είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος τόσο της ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ όσο και της Ολυμπία Οδός, και κατά πληροφορίες ενδιαφέρεται για το 30% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) που πωλεί το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Ο επικεφαλής της ΓΕΦΥΡΑ απέφυγε, πάντως, να επιβεβαιώσει τις σχετικές πληροφορίες, επισημαίνοντας πως η Vinci είναι πλέον ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές αεροδρομίων διεθνώς. Σημειώνεται πως ο γαλλικός όμιλος επικράτησε πέρυσι στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του αεροδρομίου «Νίκολα Τέσλα» στο Βελιγράδι, ενώ τα έργα αναβάθμισης θα υλοποιηθούν από την ΤΕΡΝΑ.

Οι Γάλλοι ενδιαφέρονται και για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, με τον κ. Παπανικόλα να υποστηρίζει πως το κόστος βαριάς συντήρησης και αναβάθμισης ορισμένων τμημάτων ξεπερνά το ένα δισ. ευρώ. Ωστόσο οι αριθμοί που έδωσε ο επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού και της ΓΕΦΥΡΑ βρίσκονται πολύ μακριά από τις υπερβολές για κόστος συντήρησης έξι δισ. ευρώ που είχε διαρρεύσει κάποια στιγμή από το ΤΑΙΠΕΔ.

Πηγή: euro2day.gr

Με το χιλιόμετρο τα διόδια στην Ολυμπία Οδό από το 2020
EVENTS