MENU

Τα πρόσωπα που ενεπλάκησαν με το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Νοοr1, προσπάθησε να ξεκαθαρίσει το δικαστήριο και συγκεκριμένα ποιοι κατείχαν το πλοίο από τη στιγμή που άλλαξε την ελληνική σημαία και την ονομασία «Κύθνος» σε σημαία Τόνγκο και μετονομάστηκε «Noor1».

Στην κατάθεσή του ο Νικόλαος Αντωνίου είπε ότι ασχολήθηκε με το Νοοr1 τον Ιούλιο του 2012, όταν το όνομά του ήταν «Κύθνος». Ο μάρτυρας είπε ότι συνεργάστηκε με τον Μάκη Γιαννουσάκη κι ότι είχε συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν μαζί του για το πλοίο ονόματι «Κλικ».

«Μου τηλεφώνησε ο Γιαννουσάκης και μου είπε ότι ενδιαφερόταν για τη συνεργασία ενός πλοίου για την εταιρεία “Άxia” με ελληνική σημαία. Εγινε η συνάντηση τον Ιούλιο 2012 και ήταν οι Γιαννουσάκης, Φάρος κι ο T.Τ. Μου έδωσαν τα στοιχεία του πλοίου και τα πιστοποιητικά και ρωτήσαμε τι δέχονται το πλοίο», ανέφερε αρχικά. Πρόσθεσε ότι το πλοίο είχε όλες τις προϋποθέσεις να το δεχτούν πολλές σημαίες κι έτσι μπήκε σημαία Τόνγκο, αλλάζοντας παράλληλα ονομασία σε «Noor1».

Σε άλλο σημείο της κατάθεσής του, ανέφερε πως το πλοίο για την ηλικία του ήταν αξιόπλοο. Οπως είπε ο μάρτυρας, η εταιρία “Axia” ήταν η πλοιοκτήτρια εταιρία μέχρι το τέλος του '13. Ο Γιαννουσάκης δεν ανακατευόταν με τα ιδιοκτησιακά γιατί δεν ήταν ιδιοκτήτης. Επίσης σημείωσε ότι με τον Γιαννουσάκη οι σχέσεις του ήταν καθαρά επαγγελματικές. Ο κ.Αντωνίου σε ερωτήσεις της προέδρου, είπε ότι το πλοίο, μέχρι και το '13 που το είχε ελέγξει, μπορούσε να κάνει μεταφορά πετρελαίου.

«Είχαμε κάνει κάποιες παρατηρήσεις ότι το πλοίο έχριζε συντήρησης ως τον Φεβρουάριο του 2014».

-Πρόεδρος: Πόσο ήταν η αξία του πλοίου;

-Οταν το πρωτοείδα ήταν γύρω στις 400.000 δολάρια. Αλλά το '14 η αξία του έπεσε, δεν πρέπει να ήταν πάνω από 250.000 δολάρια.

Η πρόεδρος σε εκείνο το σημείο ρώτησε τον κατηγορούμενο ιδιοκτήτη του πλοίου, Παντελή Καλαφάτη: Πόσο αγοράσατε το πλοίο;

-350.000 δολάρια με δόσεις.

Η πρόεδρος στη συνέχεια ξαναρώτησε τον μάρτυρα (Αντωνίου): Μπορούσε να αξιοποιηθεί το πλοίο στην κατάσταση που βρισκόταν;

-Βεβαίως.

Εισαγγελέας: Αρχίσατε να ασχολείστε με το πλοίο τον Ιούνιο του '12, όταν ονομαζόταν “Κύθνος” κι ανήκε στην εταιρία “Τέρπανδρος¨”, Σωστά;

-Ναι.

-Ακολούθως μεταβιβάστηκε στην εταιρία “Axia”. Μεταβιβάστηκε εκτός από το πλοίο και η εταιρία “Τέρπανδρος”;

Στο σημείο αυτό παρενέβη ο συνήγορος του Φάρου, Τάκης Βασιλακόπουλος και είπε: Ο T.T. κι ο Φάρος αγόρασαν τις μετοχές της Τέρπανδρος αρχικά. Ως τυπικά πρόσωπα αγόρασαν τις μετοχές.

Εισαγγελέας: Τί εργασίες κάνατε στο πλοίο;

-Εφόσον είχε περιέλθει στην “Αxia”, εμείς κάναμε τη νηολόγηση του πλοίου και είχαμε διαμεσολαβητικό ρόλο.

-Τα πιστοποιητικά του πλοίου, από ποιους εκδίδονται τί αφορούν;

-Το ένα πιστοποιητικό εκδίδεται από τον νηολόγο της σημαίας.

-Να τα βάλουμε σε μία σειρά. Εχουμε το πλοίο που αγοράστηκε από τους Φάρο και T. ενώ είχε ελληνική σημαία κι ονομαζόταν “Κύθνος”.

-Συμφωνήθηκε η αλλαγή σημαίας από ελληνική σε σημαία Τόνγκο προκειμένου να ταξιδέψει στα Εμιράτα. Δόθηκαν όλα τα έγγραφα που χρειάζονταν για να γίνει η νηολόγηση. Επαιξε ρόλο ότι το πλοίο είχε όλα τα χαρτιά εντάξει μέχρι το 2014 κι ελληνική σημαία. Οποιαδήποτε σημαία θα το έπαιρνε το πλοίο αυτό.

-Πότε έγινε η αλλαγή σημαίας;

-Στις 6 Ιουλίου του 2012. Εκδόθηκαν πιστοποιητικά νηολόγησης.

-Πότε άλλαξε η ονομασία του;

-Οταν απέκτησε σημαία Τόνγκο, ονομάστηκε σε Noor1.

-Εγιναν επισκευές;

-Εγινε στη συγκεκριμένη περίπτωση μόνο συντήρηση.

-Πριν έχετε πει ότι δεν έγιναν επισκευές;

-Σε μεγάλη έκταση έγιναν επισκευές στα μηχανολογικά μέρη του πλοίου, στις σωληνώσεις, στο μηχανοστάσιο και στο αντλοστάσιο.

-Δηλαδή έγιναν εκτεταμένες επισκευές;

-Ναι.

Σε άλλο σημείο της κατάθεσής του ο κ.Αντωνίου είπε ότι από την Ελευσίνα το πλοίο έφυγε ως Νoor1, αφού είχε ήδη επιτευχθεί η συμφωνία Φάρου-Γιαννουσάκη.

Εισαγγελέας: Σας σύστησε κάποιος στον κ.Καλαφάτη;

-Ναι, τον γνώρισα μέσω του κ.Φάρου και του κ.Γιαννουσάκη.

Επειδή η διαδικασία ωστόσο «ξεχείλωσε» με ερωτήσεις σχετικές με ναυτιλιακά, η πρόεδρος παρατήρησε: Κυρία εισαγγελέα αν συνεχίσουμε με τα ναυτιλιακά...

-Εισαγγελέας: Πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε...

Στη συνέχεια η έδρα διέκοψε για την επόμενη Πέμπτη (12/11), καθώς οι συνήγοροι διαμαρτυρήθηκαν ότι τη Δευτέρα δεν θα μπορούσαν να παραστούν λόγω υποχρεώσεων. Βέβαια στις 12 Νοεμβρίου υπάρχει αποχή των δικηγόρων λόγω της πανελλαδικής απεργίας, ωστόσο όπως ανέφεραν θα ζητήσουν ειδική άδεια από τον δικηγορικό σύλλογο. Αξίζει να σημειωθεί ότι τότε πρόκειται να καταθέσει κι ο πλέον κρίσιμος μάρτυρας, ο αρχηγός της επιχείρησης που στήθηκε για την εξάρθρωση της υπόθεσης, ο λιμενικός Γιώργος Κατσούλης.

Noor1: Συνεχίζουν να ψάχνουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς