MENU

Μία αιτία για το τεταμένο κλίμα της συνεδρίασης φαίνεται πως είναι ο ισχυρισμός του Βρετανικού Μουσείου πως τα περισσότερα από τα αγάλματα -που αφαιρέθηκαν από τον Έλγιν- εντοπίστηκαν «στα χαλάσματα» γύρω από το μνημείο, σύμφωνα με δημοσίευμα της Guardian. Στην επίμαχη δήλωση προχώρησε ο αναπληρωτής διευθυντής του μουσείου, δρ. Τζόναθαν Ουίλιαμς.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως τα αντικείμενα δεν αφαιρέθηκαν όλα από τον ναό, «όπως έχει υποστηριχτεί». Μάλιστα, ο Ουίλιαμς είπε και πως η επιθυμία της Ελλάδας να δει ολοκληρωμένο τον Παρθενώνα είναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί, «καθώς μεγάλο μέρος του είχε καταστραφεί πολύ πριν φτάσει ο Λόρδος Έλγιν στην Ελλάδα».

«Δεν θα υπάρξει ποτέ μία μαγική στιγμή επανένωσης, καθώς τα μισά γλυπτά του Παρθενώνα χάθηκαν για πάντα. Είχαν καταστραφεί από τα τέλη του 17ου αιώνα, πριν ο Έλγιν έρθει στην Αθήνα», δήλωσε συγκεκριμένα ο αναπληρωτής διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, ο οποίος ανέφερε ότι τώρα τα Γλυπτά είναι «πολύ καλά διατηρημένα».

Η απάντηση της Ελλάδας

Το ίδιο δημοσίευμα μεταδίδει και δήλωση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, η οποία κατηγορεί τον Λόρδο Έλγιν για κλοπή.

«Με την πάροδο των χρόνων, οι ελληνικές Αρχές και η διεθνής επιστημονική κοινότητα έχουν αποδείξει με ακλόνητα επιχειρήματα τα αληθινά γεγονότα γύρω από την αφαίρεση των Γλυπτών του Παρθενώνα» αναφέρει, προσθέτοντας πως «Ο Λόρδος Έλγιν χρησιμοποίησε παράνομα και άδικα μέσα για να κατασχέσει και να εξάγει τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς πραγματική νόμιμη άδεια για να το πράξει, σε μια κατάφωρη πράξη κλοπής κατά συρροή».

Η κα Μενδώνη επέμεινε, επίσης, πως η καμπάνια για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα θα συνεχιστεί ειδικά τώρα, σε μία διεθνή συγκυρία κατά την οποία διάφοροι θησαυροί και μνημεία επαναπατρίζονται στις χώρες τους.

Για την επερχόμενη συνάντηση που ζήτησε η βρετανική πλευρά με το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού, η Λίνα Μενδώνη είπε πως η Ελλάδα είναι έτοιμη να συμμετάσχει σε έναν ειλικρινή διάλογο με τη Βρετανία με βάση το νομικό και ηθικό πλαίσιο, καθώς και τις συστάσεις και τις αποφάσεις της UNESCO.

Σημειώνεται πως σε αλληλογραφία μεταξύ του Λόρδου Έλγιν και του Ιταλού ζωγράφου που είχε αναλάβει την τετραετή επιχείρηση αφαίρεσης των αρχαιοτήτων, Τζιοβάνι Μπατίστα Λουζιέρι, ο δεύτερος είχε ζητήσει από τον πρώτο να του στείλει πριόνια κατάλληλα για μάρμαρο και άλλα εργαλεία. Μάλιστα, ο Λουζιέρι έχει παραδεχθεί πως χρειάστηκε να γίνει «λίγο βάρβαρος» για την αφαίρεση μιας μετόπης, όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα.

Γλυπτά Παρθενώνα: Το Βρετανικό Μουσείο υποστηρίζει ότι ο Έλγιν βρήκε τα περισσότερα «στα χαλάσματα»
EVENTS