MENU

Στη Σουρωτή, στον τάφο του Αγίου Παϊσίου, πηγαίνει διδακτική -όπως την χαρακτηρίζει- εκδρομή τα παιδιά εν έτει  2019, δημόσιο Γυμνάσιο της Θεσσαλονίκης. Το πώς και το γιατί, χρήζει διερεύνησης.

Πιθανόν να σχετίζεται με τις επιλογές του/ης διευθυντή/ντριας ή μιας ομάδας των διδασκόντων/ουσών. Ίσως να υπάρχουν και άλλες παράμετροι.

Είναι ξεκάθαρο, όμως, ότι σε αυτές τις περιπτώσεις το θέμα δεν έχει να κάνει με το τι επιθυμεί η διεύθυνση του σχολείου, αλλά με το τι προβλέπει η διαδικασία για τις σχολικές εκπαιδευτικές εκδρομές και τις θεματικές τους.

Κάποιοι θέλουν να κάνουν εκδρομή στον τάφο, άλλοι στο shopping mall για ψώνια, κάποιοι άλλοι θα μπορούσαν να επιλέξουν το γήπεδο κι έναν αγώνα ποδοσφαίρου. Έχουν, όμως, οι παραπάνω επιλογές εκπαιδευτικό χαρακτήρα και ποιος το αποφασίζει; Η κάθε διεύθυνση σχολείου αυθαίρετα;

Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση του Υπουργού Παιδείας, έτσι όπως δημοσιεύεται στο ΦΕΚ 681/2017 και συγκεκριμένα τα όσα προβλέπει το άρθρο 2 του κεφ. Α’ “οι εκπαιδευτικές εκδρομές αποτελούν αναγκαίο συμπλήρωμα της αγωγής των μαθητών και μαθητριών, γιατί τους δίνουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τόπους που έχουν ιδιαίτερη μορφωτική αξία, να γνωρίσουν τα επιτεύγματα του ανθρώπου μέσα στη μακροχρόνια πορεία του πολιτισμού και να καλλιεργήσουν την κοινωνικότητά τους. Για το σκοπό αυτό επιλέγονται περιοχές με ιδιαίτερη εκπαιδευτική αξία (πολιτιστική, αρχαιολογική, ιστορική, οικολογική)…”.

Όταν, λοιπόν, μια επιλογή δεν εμπίπτει στα όσα αναφέρει η σχετική υπουργική απόφαση, τι συμβαίνει; Δεν οφείλει η αντίστοιχη διεύθυνση να παρέμβει ή αυτό αφήνεται στην κρίση των γονέων, πολλοί εκ των οποίων θα διστάσουν να διαμαρτυρηθούν απο φόβο “αντίποινα” στο παιδί τους;

Το σχολείο δεν είναι ούτε κατηχητικό, ούτε χώρος δημιουργικής απασχόλησης, αλλά ούτε και φροντιστήριο. Καλείται να είναι πάνω απ’ όλα όαση δημιουργίας, πηγή ερεθισμάτων και προβληματισμού και θα εκπαιδεύσει τους πολίτες για την κοινωνία του μέλλοντος.

Πηγή: lifo.gr 


 

Γυμνάσιο κάνει «εκπαιδευτική εκδρομή» στον τάφο του Παϊσίου…
EVENTS