Τα πρώτα δρομολόγια των 18 υπερσύγχρονων συρμών ξεκίνησαν πριν από λίγη ώρα, με τον κόσμο να επιβιβάζεται με μεγάλη χαρά στο Μετρό Θεσσαλονίκης και να εξερευνά τους εντυπωσιακούς σταθμούς.
Να σημειωθεί, πως από σήμερα μέχρι και την Τρίτη (3/12) τα δρομολόγια είναι δωρεάν για τους πολίτες.
Σύμβολο προόδου για τη Μακεδονία και ολόκληρη την Ελλάδα χαρακτήρισε το Μετρό Θεσσαλονίκης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στην τελετή έναρξης λειτουργίας και δεσμεύτηκε προσωπικά ότι στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί η επέκταση στην Καλαμαριά και θα ακολουθήσει η επέκταση και προς τη δυτική Θεσσαλονίκη.
«Αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν πιστεύω ότι προσφέρεται για πολλά λόγια. Σήμερα, άλλωστε, μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο. Το ίδιο το Μετρό το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη. Και ένα έργο χειροπιαστό το οποίο έως και τη τελευταία στιγμή, είμαι σίγουρος, ότι πολλοί στην πόλη δεν πίστευαν ότι θα γίνει. Να, όμως, που έγινε. Για να το πω διαφορετικά. Το είπαμε και το κάναμε. Ενα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας», είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Αναφερόμενος στο «νέο σύγχρονο απόκτημα της πόλης», είπε ότι δείχνει το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για όλη τη Βόρεια Ελλάδα και την ισόρροπη ανάπτυξη σε όλη τη χώρα. Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο νέο συγκοινωνιακό τοπίο που δημιουργεί η λειτουργία του μετρό σε συνδυασμό με τα πολλά νέα λεωφορεία και τις συνδέσεις της Εγναντίας.
Eπίσης ο Κ. Μητσοτάκης δήλωσε πως έχουμε ένα χειροπιαστό γεγονός και το μετρό και τα αρχαία και δήλωσε υπερήφανος γιατί «λίγο πριν την ψήφιση του προϋπολογισμού του 2025 παραδίδω ένα έργο που για πρώτη φορά είχε εντάξει στον προϋπολογισμό του 1976 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής».
Εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι οι Θεσσαλονικείς θα αγαπήσουν και θα προστατεύσουν το νέο τους απόκτημα.
Παράλληλα έκανε λόγο για την επέκταση της γραμμής 4 του μετρό στην Αθήνα και τα νέα λεωφορεία στην πρωτεύουσα.
Στην τελετή παράδοσης του Μετρό έλαβαν το λόγο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AKTOR Αλέξανδρος Εξάρχου, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών και μέχρι πρόσφατα περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, και τους αρμόδιους υπουργούς μετέβη στο κέντρο ελέγχου και πάτησε συμβολικά το κουμπί που σηματοδοτεί έναρξη λειτουργίας του μετρό.
Με το πάτημα του κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό.
Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό κι έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη του μετρό.
Μετά την ολοκλήρωση της τελετής οι πύλες του Μετρό άνοιξαν για το κοινό και μέχρι και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου οι μετακινήσεις των επιβατών θα είναι δωρεάν. Από την Τετάρτη 4/12 θα ισχύει εισιτήριο 0,60 ευρώ, το ίδιο για το Μετρό και τα αστικά λεωφορεία, το οποίο είναι μειωμένο κατά 30 λεπτά από τα 0,90 ευρώ που στοιχίζει σήμερα στα αστικά. Το κόστος της μηνιαίας κάρτας διαδρομών θα ανέρχεται σε 16 ευρώ.
Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, που παραδίδεται σήμερα, έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων, από τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 13 σταθμούς και ολόκληρη η διαδρομή διαρκεί 17 λεπτά. H εκτίμηση είναι ότι θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίως.
Διαθέτει 18 υπερ - αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό, και αυτόματες θύρες.
Στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί σε χρήση η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, με επιπλέον 5 σταθμούς, ενώ στους σχεδιασμούς είναι και η επέκταση προς τις δυτικές και βόρειες συνοικίες της Θεσσαλονίκης.
Το βασικό δίκτυο περιλαμβάνει 13 σταθμούς:
- Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός
- Δημοκρατίας
- Βενιζέλου
- Αγίας Σοφίας
- Σιντριβάνι
- Πανεπιστήμιο
- Παπάφη
- Ευκλείδης
- Φλέμινγκ
- Ανάληψη
- 25ης Μαρτίου
- Βούλγαρη
- Νέα Ελβετία
Το επόμενο μεγάλο ορόσημο του έργου θα είναι η παράδοση της επέκτασης προς την Καλαμαριά στα τέλη του 2025, με την προσθήκη πέντε επιπλέον σταθμών. Παράλληλα, έχουν ήδη ξεκινήσει οι σχεδιασμοί για επεκτάσεις προς τις δυτικές και βόρειες συνοικίες της Θεσσαλονίκης, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα σε ολόκληρη την πόλη.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα έργο-ορόσημο για τη συμπρωτεύουσα, που αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων, να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των επισκεπτών της και να αναδείξει την πόλη σε κόμβο σύγχρονων υποδομών.
Πηγή: ethnos.gr