Τα σοβαρά προβλήματα εντοπίζονται στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό και αφορούν σε συνολικά 32 χιλιόμετρα σιδηροτροχιάς, με τη διοίκηση της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίας (ΣΤΑΣΥ) να έχει εφαρμόσει ήδη προληπτικές βραδυπορίες (ταχύτητες κίνησης των συρμών με 40 – 60 χλμ/ώρα) σε σημαντικό κομμάτι του δικτύου.
Ωστόσο, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζονται επιπλέον καθυστερήσεις στα δρομολόγια του Μετρό, δεδομένου ότι ήδη υπάρχει και έλλειψη συρμών.
Από την προκήρυξη του έργου για την αντικατάσταση στων σιδηροτροχιών (στις 30.10.24) προκύπτει ότι εδώ και τρία χρόνια εντοπίστηκαν σημαντικές αστοχίες και βλάβες, οι οποίες δεν έχουν ακόμη αντιμετωπιστεί, όπως αναφέρουν «ΤΑ ΝΕΑ».
Με βάση τα αποτελέσματα των ελέγχων που έγιναν στο δίκτυο προ τριετίας, περίπου 5,5 χιλιόμετρα σιδηροτροχιών χρειάζονται άμεση αντικατάσταση, ενώ υπολογίσιμες φθορές είχαν εντοπιστεί σε άλλα 22 χιλιόμετρα.
Με το έργο που προκήρυξε τώρα η ΣΤΑΣΗ θα αντικατασταθούν με καινούριες οι σιδηροτροχιές σε συνολικά 32 χιλιόμετρα του δικτύου και συγκεκριμένα, 21.582 μέτρα στη Γραμμή 2 και 10.494 στη Γραμμή 3.
Επίσης, θα συμπεριληφθεί η διενέργεια «Μη Καταστροφικών Ελέγχων» στις γραμμές του δικτύου της ΣΤΑΣΥ, με σκοπό την επιβεβαίωση και τον ακριβή προσδιορισμό των σημείων που θα χρειαστούν αντικατάσταση.
Με την υποβολή της σχετικής τεχνικής έκθεσης, θα προκύψει και το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης των εργασιών, σύμφωνα με «ΤΑ ΝΕΑ».