MENU

«Το περιστατικό αυτό είναι σοβαρό στη θεωρία, Στην πράξη δεν υπήρξε κανένας κίνδυνος για κανέναν», είπε ο Βασίλης Οικονόμου στον ΣΚΑΙ και αναφέρθηκε στο παλιό σύστημα, αναφερόμενες στις δικλείδες ασφαλείας που έχει το σύστημα το οποίο υφίσταται σε κατ εξαίρεση σημεία.

«Δεν μπήκε στη μονή το τρένο», είπε χαρακτηριστικά, «ένας από τους τέσσερις παράγοντες επέδειξε αμέλεια»

 

Το χρονικό και οι εξελίξεις

Υπενθυμίζεται ότι εντολή για διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας έδωσε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών Αντώνης Ελευθεριάνος με αφορμή την παρολίγον σύγκρουση τρένων κοντά στο σταθμό των Αγίων Αναργύρων.

Στο πλαίσιο της έρευνας θα εξεταστεί το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς, θα ζητηθούν πορίσματα του ΟΣΕ, θα ληφθούν καταθέσεις και θα ζητηθούν τα ηχητικά ντοκουμέντα για την πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης.

Η διενέργεια της προκαταρκτικής θα γίνει από τη ΓΑΔΑ υπό την εποπτεία της Εισαγγελέως πρωτοδικών Αγγελικής Τριανταφύλλου.

 

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ για την παραλίγο σύγκρουση τρένων

Aνακοίνωση εξέδωσε ο ΟΣΕ σχετικά με το περιστατικό που καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, για παραλίγο σύγκρουση τρένων του προαστιακού μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων. Ο ΟΣΕ αναφέρει στην ανακοίνωσή του πως ο σταθμάρχης τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό.

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ για την παραλίγο σύγκρουση τρένων

«Αναφορικά με περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα 13 Σεπτεμβρίου 2024, στο τμήμα μονής γραμμής μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων, ο ΟΣΕ τονίζει τα εξής:

Περί τις 09:13 η αμαξοστοιχία 1210, με προορισμό το Αεροδρόμιο, έλαβε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών. Ενόσω η αμαξοστοιχία 1210 είχε αρχίσει να κινείται προς τον ΣΣ Αγίων Αναργύρων, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση προς ΣΣ Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο.

Ο Σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, επικοινώνησε ο πρώτος μέσω GSM-R με το ΣΚΑ, όπου και δόθηκε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης της αμαξοστοιχίας 1307 προς ΣΣ Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα και ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε μέσω VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε ότι ήδη κινείται προς ΣΣ Αγίων Αναργύρων.

Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. ΠΡOTOY εισέλθει στην μονή γραμμή.

Κατόπιν ενημέρωσης της διοίκησης του ΟΣΕ για το περιστατικό έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:
• Δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό.
• Τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του 1307.
• Συγκεντρώθηκε το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF.
• Ενημερώθηκε η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το περιστατικό.
Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι, η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Η Διοίκηση του ΟΣΕ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να αποτρέπονται μεμονωμένα λάθη. Στόχος παραμένει η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επιβατών
».

 

Πηγή: newsbomb.gr
Υφυπουργός Μεταφορών για το συμβάν με τα τρένα: Σοβαρό στη θεωρία, δεν υπήρξε κίνδυνος