MENU

Παράλληλα σημειώνουν ότι συχνά καλούνται να κάνουν τους πυροσβέστες όταν σε σημεία του δικτύου με έντονη βλάστηση πιάνει φωτιά, όπως συνέβη την περασμένη εβδομάδα, ενώ εξαιτίας της μη λειτουργίας τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης σε ορισμένες περιοχές, η κυκλοφορία εξακολουθεί να... διασφαλίζεται με τηλεγραφήματα που καλούν τους μηχανοδηγούς να περάσουν κόκκινα φωτόσημα.

«Η αδιαφορία των αρμοδίων για τις προδιαγραφές ασφαλείας, εγκυμονεί κινδύνους για νέο δυστύχημα. Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς εσάς για αποκατάσταση των εντεινόμενων προβλημάτων του τροχαίου υλικού, αλλά και της σιδηροδρομικής υποδομής, γινόμαστε καθημερινά μάρτυρες διαφόρων περιστατικών βλαβών, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα τόσο των επιβατών όσο και των συναδέλφων μηχανοδηγών», επισημαίνει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης στην εξώδικη διαμαρτυρία της.

Μόλις την περασμένη Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024, όπως αναφέρουν, σημειώθηκε νέα πυρκαγιά στην περιοχή του ΤΧ3, λόγω του ότι πέριξ της σιδηροδρομικής υποδομής, «η βλάστηση συνεχίζει να μην περικόπτεται από τους αρμοδίους, γεγονός το οποίο εγκυμονεί κινδύνους για την απώλεια ανθρώπινων ζωών, πόσο μάλλον τους θερινούς μήνες, και εν μέσω καύσωνα, με ιδιαίτερα αυξημένες θερμοκρασίες και ιδιαίτερα στην Βόρεια Ελλάδα που κινείται καθημερινά πλήθος εμπορικών συρμών».

Φωτιά πέριξ των γραμμών

Σύμφωνα με το εξώδικο, η φωτιά δεν εξαπλώθηκε λόγω της άμεσης παρέμβασης των μηχανοδηγών. Ωστόσο, αυτός δεν είναι ο μοναδικός κίνδυνος από τη βλάστηση: «Η έντονη βλάστηση που επικρατεί πέριξ της γραμμής, καλύπτει τις ενδείξεις σημάτων ή ακόμη χειρότερα κρύβει την θέση αυτών αυξάνοντας περαιτέρω τον κίνδυνο τραγικού συμβάντος», υπογραμμίζει η ΠΕΠΕ προσθέτοντας πως όλα αυτά «σας έχουν επισημανθεί πολλάκις αλλά εσείς συνεχίζετε και κωφεύετε άλλως αδιαφορείτε».

Εντονη βλάστηση στο δίκτυο

Υπενθυμίζουν ότι σε προηγούμενο εξώδικο από τον Μάιο του 2023, δηλαδή πάνω από ένα χρόνο πριν, η ΠΕΠΕ είχε επισημάνει ότι: «Πέραν όλων των άλλων, οι συνάδελφοι μηχανοδηγοί τελούν και χρέη «καθαρισμού» της σιδηροδρομικής γραμμής από δέντρα και κορμούς, για τα οποία η Διοίκηση του ΟΣΕ κωφεύει με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η σωματική ακεραιότητα ακόμη και η ζωή των συναδέλφων αλλά και των επιβατών των συρμών. Καθημερινά ερχόμαστε αντιμέτωποι με κλαδιά και κορμούς δέντρων που εμποδίζουν την ασφαλή μηχανόδηγηση και ανά πάσα στιγμή μπορούν να προκαλέσουν θανατηφόρο δυστύχημα εκ νέου!»

Ιδιαίτερη αναφορά μάλιστα κάνουν σε δημοσίευμα του «Εθνους» για το περιστατικό που είχε σημειωθεί στις 05.02.2023, λίγες εβδομάδες πριν από το εγκληματικό δυστύχημα στα Τέμπη, στην αμαξοστοιχία 51 μεταξύ Αγίου Στεφάνου και της Δεκελείας, όταν καμένος κορμός μπήκε σε εν κινήσει Λευκό Βέλος.

Προβλήματα και σε φωτοσήμανση και τηλεδιοίκηση

Οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν επίσης ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τα φωτοσήματα στην περιοχή του ΣΚΑ (Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών) με διαρκείς ξαφνικές εναλλαγές, οι οποίες αναγκάζουν τους μηχανοδηγούς να ενεργοποιούν την άμεση πέδη προκαλώντας ανησυχία στο επιβατικό κοινό.

Όσον αφορά την τηλεδιοίκηση μεταξύ Αθηνών – Θεσσαλονίκης αποκαλύπτουν ότι εκτός του τμήματος Αγ. Στέφανος – Λάρισα - Ευαγγελισμός, που βρισκόταν εκτός λειτουργίας, «πλέον δε λειτουργεί και στο τμήμα μεταξύ Λεπτοκαρυάς – Λιτοχώρου ενώ σε πλείστες περιπτώσεις μηχανοδηγοί καλούνται να υπερβούν ερυθρά φωτοσήματα με τηλεγραφήματα».

Η ΠΕΠΕ με το εξώδικο, το οποίο κοινοποιεί στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καλεί τους αρμόδιους να αποκαταστήσουν άμεσα τις ελλείψεις και παραλείψεις, σημειώνοντας πως σε διαφορετική περίπτωση επιφυλάσσονται για «ενέργειες και κινητοποιήσεις στις οποίες θα προβούμε, προκειμένου να μην έχουμε εκ νέου απώλειες ανθρώπινων ζωών».

Γνωστή η κατάσταση του δικτύου από το 2022

Οι μηχανοδηγοί με άλλο έγγραφο καλούν τον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή Λάρισα, ο οποίος διερευνά την τραγωδία των Τεμπών να ζητήσει βίντεο, στο οποίο έχει καταγραφεί με λεπτομέρειες η κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου ήδη από το φθινόπωρο του 2022, δηλαδή αρκετούς μήνες πριν το δυστύχημα.

Όπως επισημαίνουν, παρά τα συνεχή τους αιτήματα, η Hellenic Train αρνείται να δώσει το συγκεκριμένο βιντεοληπτικό υλικό στην ΠΕΠΕ. Κατά συνέπεια καλούν τον ανακριτή να το ζητήσει προκειμένου να το εντάξει στη δικογραφία.

Σημειώνεται ότι το εν λόγω βίντεο καταγράφηκε μέσα από την καμπίνα μηχανοδήγησης αμαξοστοιχίας που διένυε την διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, το φθινόπωρο του 2022, για λογαριασμό της Hellenic Train παρουσία στελέχους της ΗΤ- Μηχανικού και περιέγραφε επακριβώς τα προβλήματα.

«Η καταγραφή αυτή έγινε, προκειμένου να καταδείξει και να υποδείξει η Hellenic Train, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την τραγική κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει το δίκτυο υποδομών και το σιδηροδρομικό δίκτυο εν γένει. Όπως δυστυχώς διαπιστώθηκε με την προδιαγεγραμμένη επέλευση του τραγικό και εγκληματικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, αγνοήθηκε πλήρως από το τότε Υπουργείο όχι μόνον η καταγραφή των προβλημάτων αυτή, αλλά και οι δικές μας συνεχείς εξώδικες διαμαρτυρίες και εκκλήσεις προς αποκατάσταση τους, προκειμένου να μην θρηνήσουμε απώλειες ανθρώπινων ζωών», επισημαίνουν οι μηχανοδηγοί.

Πηγή: Ethnos.gr

 

Μηχανοδήγηση στα... τυφλά: «Καμπανάκι» μηχανοδηγών για νέο σοβαρό δυστύχημα - Γνωστή η κατάσταση από το 2022