MENU

Σε δημόσια διαβούλευση θα τεθεί το επόμενο διάστημα ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ο οποίος πέρα από τον εξορθολογισμό των ποινών ώστε αυτές να είναι ανάλογες της σοβαρότητας των παραβάσεων, προβλέπει και τη μείωση του ορίου ταχύτητας εντός των πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, από τα 50 χλμ./ώρα σήμερα.

Την επικείμενη μείωση του ορίου ταχύτητας σχολίασε τη Δευτέρα 27 Μαΐου ο κ. Γιώργος Γιαννής, Καθηγητής και Διευθυντής του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΙ, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία που έχει αποδεδειγμένα θετικά αποτελέσματα σε επίπεδο οδικής ασφάλειας.

Όπως εξήγησε -αναφερόμενος στην Αθήνα- το όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα θα εφαρμοστεί σε όλη την πόλη, αλλά φυσικά θα εξαιρούνται κάποιοι βασικοί άξονες, όπως είναι η Λεωφ. Κηφισίας, όπου είναι αδύνατο να επιβληθεί στους οδηγούς να κινούνται τόσο με τόσο χαμηλές ταχύτητες.

Επιπροσθέτως, επικαλέστηκε τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας που αφορούσε 18 πόλεις και δημοσιεύθηκε σε επιστημονικό περιοδικό, τα οποία έδειξαν ότι με τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, θα μπορούσε να μειωθεί ο αριθμός των νεκρών σε τροχαία ατυχήματα κατά 37%.

Απαντώντας δε σε όσους διαφωνούν με τη μείωση του ορίου ταχύτητας, μιας και υποστηρίζουν ότι ένα τροχαίο ατύχημα με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα δεν προκαλεί θάνατο στους επιβάτες των οχημάτων, υποστήριξε ότι αν χτυπηθεί, όμως, με αυτή την ταχύτητα ένας πεζός, τότε αυτός θα χάσει τη ζωή του.

Ακόμα, διευκρίνισε ότι όταν επιβλήθηκε όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι, τις Βρυξέλλες, την Μπολόνια και την Ουαλία, υπήρχαν και εκεί πολλοί πολέμιοι, αλλά γρήγορα αντιλήφθηκαν ότι μείωση του ορίου οδήγησε σε λιγότερα τροχαία ατυχήματα. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε στην Ουαλία όπου μέσα στο πρώτο δίμηνο από τη μείωση του ορίου, τα τροχαία ατυχήματα συρρικνώθηκαν κατά 20%.

Ερωτηθείς δε για το πώς θα εντοπίζονται όσοι δεν τηρούν τα όρια ταχύτητας, ο κ. Γιαννής είπε ότι υπάρχει πρόβλεψη για την τοποθέτηση 4.000 καμερών σε όλη την Ελλάδα που θα εντοπίζουν 24/7 όσους βυθίζουν το πόδι τους στο γκάζι και θα τους θέτουν προ των ευθυνών τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση όσα έχουν γίνει γνωστά, η επιτήρηση βασικών οδικών αξόνων θα γίνεται μέσω drones.

Σήμερα, με τον υφιστάμενο ΚΟΚ, αυτός που υπερβαίνει το ανώτατο όριο ταχύτητας έως 20 χλμ/ώρα, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ.

Για υπέρβαση του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από 20 χλμ/ώρα, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ.

Για υπέρβαση του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από 30 χλμ/ώρα, καθώς και για κίνηση οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους με ταχύτητα πάνω από 150 χλμ/ώρα, στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα πάνω από 130 χλμ/ώρα και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο με ταχύτητα πάνω από 120 χλμ/ώρα, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 350 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης, από αυτόν που βεβαιώνει την παράβαση, για 60 ημέρες.

Πηγή: carandmotor.gr

Έρχονται νέες κάμερες στους δρόμους της Αθήνας - Πoιοι κινδυνεύουν με πρόστιμο