MENU

Έως τα μέσα του 2025 αναμένεται ο μετροπόντικας «Αθηνά», ο οποίος ξεκίνησε από την Κατεχάκη να έχει ολοκληρώσει τη διάνοιξη της σήραγγας των 5 χιλιομέτρων, ενώ και το δεύτερο μηχάνημα η «Νίκη» εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρώσει το δικό του έργο των 7,1 χιλιομέτρων έως την άνοιξη του 2026. Αυτό επεσήμανε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία επισκέφτηκε τη Δευτέρα τα εργοτάξια της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, η οποία θα ενώσει το Αλσος Βείκου με το Γουδή.

Παρά το γεγονός ότι το έργο μετά ήδη περί τον 1,5 χρόνο καθυστερήσεων, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η νέα γραμμή, η οποία θα αποσυμφορήσει πυκνοκατοικημένα τμήματα της πρωτεύουσας, θα μπορέσει να παραδοθεί στους Αθηναίους στα τέλη της δεκαετίας.

Έως και σήμερα η «Αθηνά», πάντως, έχει σκάψει 840 μέτρα σήραγγας, ενώ μέχρι πριν ένα μήνα στην στην κοινοπραξία είχαν παραδοθεί εργοταξιακά μόνον οι πέντε από τους 15 σταθμούς που θα έχει η νέα γραμμή, εκ των οποίων οι δύο μερικώς. Συγκεκριμένα, πλήρως είχαν παραδοθεί οι σταθμοί Κολωνάκι, Δικαστήρια και Γαλάτσι και μερικώς οι σταθμοί Ακαδημία και Άλσος Βεΐκου.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταΐκούρας μαζί με τον κ. Ταχιάο και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Κωνσταντίνο Μαγουλά επισκέφτηκαν τα εργοτάξια Φρέαρ ΤΒΜ Κατεχάκη και Φρέαρ ΤΒΜ Βεΐκου της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας και ενημερώθηκαν για την πρόοδο του έργου και ειδικότερα για αυτή των δυο μηχανημάτων διάνοιξης σηράγγων (μετροπόντικες).

Γραμμη 4

Ήδη το πρώτο ΤΒΜ στο Φρέαρ Κατεχάκη έχει διανοίξει και κατασκευάσει 800 μέτρα σήραγγας και το δεύτερο ΤΒΜ στο Φρέαρ Βεΐκου έχει διανύσει τα πρώτα μέτρα. 

Μετά την επιθεώρηση των εργασιών, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Επιβλέψαμε σήμερα την πρόοδο εργασιών της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Ένα δύσκολο, απαιτητικό, αλλά εμβληματικό έργο. Ένα έργο μήκους 13 χλμ., με 15 σταθμούς, που αναμένεται να εξυπηρετεί, ημερησίως, 340.000 επιβάτες.

 

Στο Φρέαρ της Κατεχάκη και στο Φρέαρ της Βεΐκου είχαμε την ευκαιρία να δούμε τους δύο μετροπόντικες, την «Αθηνά» και τη «Νίκη».

 

Η «Αθηνά» ξεκίνησε από την Κατεχάκη προς τον Ευαγγελισμό και έχει ήδη σκάψει 840 μέτρα. Αναμένεται το επόμενο διάστημα να λειτουργήσει με ακόμη μεγαλύτερο ρυθμό, έτσι ώστε στα μέσα του 2025 να ολοκληρώσει τα περίπου 5 χιλιάδες μέτρα που έχει να διανοίξει.

 

Η «Νίκη» συναρμολογήθηκε στα μέσα Φεβρουαρίου και ξεκινά τη διάνοιξη από τη Βεΐκου, επίσης, προς τον Ευαγγελισμό. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, την άνοιξη του 2026 προβλέπεται να έχει ανοίξει το αντίστοιχο κομμάτι, μήκους περίπου 7,1 χιλιομέτρων. Το έργο προχωρά και επιδιώκουμε να επιταχυνθεί το επόμενο χρονικό διάστημα».

 

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος τόνισε: «Επισκεφτήκαμε σήμερα ένα εντυπωσιακό εργοτάξιο, το πιο μεγάλο έργο το οποίο εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Αττική και πιθανότατα το πιο μεγάλο δημόσιο έργο που εκτελείται σήμερα στην Ελλάδα. Υπάρχει μία εξαιρετική ανάπτυξη του εργοταξίου και διάθεση για μία ταχεία πρόοδο των εργασιών του “μετροπόντικα”, ο οποίος ελπίζουμε ότι έως τα μέσα της χρονιάς θα φτάσει στον σταθμό στο Γουδή.

 

Κρατάμε τη διαβεβαίωση της αναδόχου κοινοπραξίας ότι παραμένει δεσμευμένη στο χρονοδιάγραμμα με βάση το οποίο έχει συμβασιοποιηθεί το έργο. Νομίζω μία πολύ μεγάλη επιτυχία για την Κυβέρνηση είναι ότι η πρόοδος αυτού του έργου είναι ευθύγραμμη και ότι σε κάθε περίπτωση, στο τέλος αυτής της δεκαετίας οι Αθηναίοι θα μπορούν να έχουν ένα σύγχρονο και ασφαλές, υπεραυτόματο και χωρίς οδηγό μετρό που θα ενώνει το Γουδή με το Γαλάτσι».

 

«Πραγματικά πρόκειται για ένα εντυπωσιακό έργο και η φροντίδα και επιμέλεια όλων μας είναι να προχωρήσει σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματά του», τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Κωνσταντίνος Μαγουλάς. 

 

Την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συνόδευσαν ο Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Νικόλαος Κουρέτας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας AVAX, Κωνσταντίνος Μιτζάλης και ο Διευθυντής της κοινοπραξίας του έργου AVAX-GHELLA-ALSTOM, Νίκος Σπυριδωνάκος. 

 

 

Γραμμη 4

Γραμμη 4

Η γραμμή 4

 

Υπενθυμίζεται ότι το Τμήμα Α: «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας αποτελείται από 15 σύγχρονους σταθμούς και σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους 12,8 χιλιομέτρων.

 

Με τη λειτουργία του προβλέπεται να εξυπηρετήσει οικιστικές ζώνες στο πυκνοκατοικημένο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού, αλλά και σημαντικές υπηρεσίες, επιτρέποντας τη σύνδεση του Άλσους Βεΐκου με τα δικαστήρια σε διάστημα 5 λεπτών και με την Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από 20 καινούριους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας.

 

Το έργο προβλέπει ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων καθώς επίσης και το απαιτούμενο τροχαίο υλικό - αυτόματα τρένα χωρίς οδηγό καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής.

 

Με την έναρξη λειτουργίας του Τμήματος Α’ της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, η ημερήσια επιβατική κίνηση στο σύνολο του δικτύου Μετρό υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί κατά 340.000 επιβάτες, ενώ παράλληλα η χρήση αυτοκινήτου στην πρωτεύουσα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά περίπου 53.000 ΙΧ οχήματα, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 17.000 τόνους ανά έτος.

 

Η σύμβαση για την κατασκευή της Γραμμής 4 υπεγράφη στις 22.06.2021 και είναι συνολικής δαπάνης 1.158.600.000 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.), ενώ είχε συμβατική προθεσμία περαίωσης 2.920 ημερολογιακές ημέρες, δηλαδή έως τις 20.06.2029.

 

Οι 15 σταθμοί που θα προστεθούν στο δίκτυο είναι: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή. Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.

 

Το έργο υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021-2027. 

Πηγή: Ethnos.gr

Μετρό: Πότε θα είναι έτοιμη η Γραμμή 4 - Το χρονοδιάγραμμα