MENU

Θρίαμβος! Πήγαμε, το σηκώσαμε και επιστρέφουμε. Δηλαδή, δε σηκώσαμε ακριβώς εκείνο που επιθυμούσαμε, αλλά εντάξει, δεν περάσαμε και απαρατήρητοι. Μέσα στις πολλές ομορφιές των πρώτων μηνών του κάθε έτους, είναι και αυτή. Η απονομή των βραβείων Όσκαρ, η βραδιά που ταυτίζεσαι με τους νικητές αν τους υποστήριζες ή γίνεσαι χούλιγκαν του καναπέ και ξημερώματα δίνεις δικαιώματα. Στην πολυκατοικία, που αναρωτιέται γιατί στις 5 το πρωί μπορεί ένας ένοικος να βρίζει λες και βλέπει ντέρμπι ποδοσφαίρου με στημένη διαιτησία. Ντέρμπι είπαμε; Ποδόσφαιρο είπαμε; Διαιτησία είπαμε; Ιδανικό τρίπτυχο – και συνήθως ακλόνητο – προκειμένου να περάσουμε στην ουσία του ζητήματος και να παρουσιάσουμε τα δικά μας ποδοσφαιρικά Όσκαρ.

Και σαν γνήσιοι λάτρεις των απονομών, θα ξεκινήσουμε σιγά-σιγά και θα φτάσουμε στην κορύφωση.

ΟΣΚΑΡ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Free Solo/ Free Var.

Το ντοκιμαντέρ, το οποίο κατόρθωσε να αποσπάσει στο Χρυσό Αγαλματίδιο καταπιάνεται με την προετοιμασία ενός ορειβάτη να ανέβει το γνωστό ως «El Capitan» χωρίς καθόλου εξοπλισμό. Πολύ ενδιαφέρον πραγματικά, αλλά ωχριά μπροστά στην προσπάθεια ενός πρωταθλήματος να αποκτήσει τεχνολογία. Το Var ακόμα το περιμένουμε, οι διαιτητές υποτίθεται ότι ακόμα εκπαιδεύονται σε συνθήκες αγώνα, τα λάθη συνεχίζουν να καθορίζουν αποτελέσματα και τη βαθμολογία, τη στιγμή που στην Ευρώπη οι συνθήκες χάρη στη χρήση του βίντεο βελτιώνονται διαρκώς και η αξιοπιστία μεγαλώνει.

ΟΣΚΑΡ ΟΠΤΙΚΩΝ ΕΦΕ

First man / Last man standing!

Επιστημονική φαντασία. Πάντα η επιστημονική φαντασία έχει τον πρώτο λόγο σε αυτή την κατηγορία, η οποία φέτος έδωσε το αγαλματίδιο στην ταινία που βασίζεται στο βιβλίο για τη ζωή του Νιλ Άρμστρονγκ. Ο πρώτος άνθρωπος που πάτησε στη σελήνη σε μια βιογραφική ταινία, κυρίως γύρω από τα χρόνια που προηγήθηκαν της αποστολής του Απόλλων 11. Για το τι προηγήθηκε πριν η ΑΕΚ κατακτήσει πέρυσι το πρωτάθλημα, ανατρέξτε στα περυσινά Όσκαρ. Σίγουρα, πάντως, ο Μαρίνος Ουζουνίδης παίρνει το Όσκαρ των οπτικών εφέ για τη μεταμόρφωση της Ένωσης από το καλοκαίρι και μετά. Μην αδικούμε, όμως, τον Έλληνα τεχνικό. Μαζί του και η διοίκηση και οι αλλεπάλληλοι λανθασμένοι χειρισμοί που έχουν φέρει την περυσινή πρωταθλήτρια, 15 βαθμούς μακριά από την κορυφή.

ΟΣΚΑΡ ΜΟΝΤΑΖ

Bohemian Rhapsody / Bohemian parody

Μια ακόμα βιογραφική ταινία για μια εμβληματική φιγούρα της παγκόσμιας μουσικής. Ο Φρέντι Μέρκιουρι δε θα μπορούσε σε τίποτα να μοιάζει με τον Πέδρο Μάρτινς, ωστόσο το Όσκαρ για το καλύτερο μοντάζ πάει στον Πορτογάλο τεχνικό. Πρέπει να του πιστωθεί ότι κατάφερε να αλλάξει την τραγική, περυσινή εικόνα του Ολυμπιακού, κατάφερε να φτιάξει μια ομάδα με αρχή, μέση, τέλος και τα απαραίτητα ενδιάμεσα, ωστόσο έτσι όπως πάει η χρονιά αντί για ραψωδία, κινδυνεύει να μείνει με μια παρωδία στα χέρια! Γιατί ναι μεν ο Ολυμπιακός είναι 100% βελτιωμένος, όμως είναι ανεπίτρεπτα ασταθής, έχει μεγάλα αμυντικά προβλήματα και χαρακτηριστική αδυναμία στην τελική προσπάθεια, ενώ ελλοχεύει – κι αυτό είναι το κυριότερο – να μείνει χωρίς τίτλο. Φτάνει μια δεύτερη θέση για να σωθεί η χρονιά; Η λογική των ερυθρολεύκων λέει όχι. Οπότε η δουλειά του Πέδρο Μάρτινς πιθανότατα κρίνεται από το κύπελλο.

ΟΣΚΑΡ ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

BlacKkKlansman / Black & Linesmen

Προκατάληψη. Ας σταθούμε μόνο σε αυτή τη λέξη, καθότι δεν υπάρχουν πολλά περισσότερα κοινά σε μια βιογραφική ταινία για τη ζωή του Ρον Στάλγουορθ και της ελληνικής διαιτησίας. Όση προκατάληψη, όμως, και να έχουμε τόσο τείνει να δικαιωθεί από τα πεπραγμένα στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Η διαιτησία οριακά κερδίζει το Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου αντί εκείνου της καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας κι όχι λόγω «Ρόμα», αλλά λόγω Τούμπας. Το λάθος που έγινε χθες το βράδυ έγειρε την πλάστιγγα και φάνηκε ότι το πρόβλημα δεν είναι η εθνικότητα. Η διαιτησία για ακόμα μια χρονιά δεν είναι στο ύψος των περιστάσεων και το έργο επαναλαμβάνεται με διαφορετικό κάθε φορά σενάριο.

ΟΣΚΑΡ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

Green Book / Green Book

Δεν χρειάζεται να αλλάξουμε ούτε κόμμα. Το «Πράσινο Βιβλίο» πήρε το Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου, το «Πράσινο Βιβλίο» το παίρνει και εδώ. Μόνο που αντί για οδηγός εξυπηρέτησης έγχρωμων ανθρώπων στις νότιες πολιτείες της Αμερικής τη δεκαετία του ‘60, το μικρό βιβλίο του Γιώργου Δώνη μοιάζει ως οδηγός επιβίωσης στα χρόνια του Γιάννη Αλαφούζου. Ο Παναθηναϊκός είναι το πιο πρωτότυπο σενάριο της χρονιάς! Εκπληκτικός και πέρα από κάθε φαντασία μέχρι τα Χριστούγεννα και υπό κατάρρευση στο 2019. Διαιτητικά λάθη, κακή νοοτροπία, χείριστη αγωνιστική απόδοση και συνολικά ένα δράμα, όμοιο με τις έντονες και ταξιδιάρικες μελωδίες του Ντον Σίρλεϊ. Διόλου όμοιο με το τηγανητό κοτόπουλο που έτρωγε στο πίσω κάθισμα!

ΟΣΚΑΡ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ

Μαρχεσαλά Αλί / Αλί Αλί και τρισαλί

Ο σπουδαίος ηθοποιός, ο οποίος άλλαξε επίπεδο παίζοντας στο «House of Cards» και έφτασε να έχει κερδίσει δύο σπουδαία Όσκαρ μέσα σε τρία χρόνια έχει το ιδανικό όνομα για όσα περνάει φέτος ο Κώστας Φορτούνης. Γκολ εγώ, γκέλα εσείς. Ασίστ εγώ, αυτογκόλ εσείς! Ο Έλληνας άσος πραγματοποιεί μια εξαιρετική σεζόν σε Ελλάδα και Ευρώπη, ωστόσο χάνεται από τα λάθη που κάνει η άμυνα του Ολυμπιακού ή την αδυναμία των συμπαικτών του και κυρίως των επιθετικών να τελειώσουν σωστά τις φάσεις. Έντονος ήταν ο συναγωνισμός για το αγαλματάκι με τον Έκι Πόνσε, ο οποίος πιθανότατα θα είναι ό,τι θα αξίζει να κρατήσει η ΑΕΚ από τη φετινή, καταστροφική σεζόν. Αμφότεροι ψάχνουν λύτρωση στο κύπελλο.

ΟΣΚΑΡ ΠΡΩΤΟΥ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ

Ράμι Μάλεκ / Αλεκσάνταρ Πρίγιοβιτς

«Ε, ναι… Συγγνώμη. Ο κύριος Πρίγιοβιτς δεν κατάφερε λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων να βρίσκεται απόψε μαζί μας και το αγαλματάκι θα το πάει εκ μέρους του, ο μάνατζέρ του».

Κάπως έτσι θα πήγαινε. Ο Αλεκσάνταρ Πρίγιοβιτς έφυγε για οικονομικούς λόγους από τον ΠΑΟΚ, βρίσκεται χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τη Θεσσαλονίκη και παρότι η απόδοση και τα αποτελέσματα του δικεφάλου βοηθούν να ξεχαστεί η απουσία, δε γίνεται να ξεχαστεί η προσφορά του. Σαν μια καλή ταινία που βγαίνει νωρίς στη σεζόν (το «Bohemian Rhapsody έκανε πρεμιέρα στις 23 Οκτωβρίου), αλλά δε σημαίνει ότι επειδή μεσολάβησαν άλλες δε θα ληφθεί υπόψη για τα βραβεία. Ο Σέρβος επιθετικός άφησε μια παρακαταθήκη εννέα γκολ, δύο κερδισμένων πέναλτι στον ΠΑΟΚ και υπήρξε καταλυτικός στην πορεία της ομάδας της Θεσσαλονίκης ως τον Ιανουάριο. Τα προαναφερθέντα νούμερα, είναι σε 13 ματς πρωταθλήματος. Συνολικά στο πρώτο μισό της σεζόν, είχε 18 γκολ σε 27 παιχνίδια.

ΟΣΚΑΡ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ

Ρόμα / ΠΑΟΚ

Λίγο κακόγουστο και κρύο – ειδικά για αυτές τις καιρικές συνθήκες – το αστείο. Δεν πρόκειται για τη Ρόμα που γνωρίζουμε, αλλά για την ταινία του Αλφόνσο Κόμαρόν για τη γειτονιά που μεγάλωσε στο Μεξικό. Το Όσκαρ σκηνοθεσίας φέτος πηγαίνει ασυζητητί στον Ραζβάν Λουτσέσκου, ο οποίος έχει κατορθώσει να φτιάξει μια ομάδα που μόνο με έγκλημα/θαύμα/μαζική αυτοκτονία μπορεί να χάσει πλέον το πρωτάθλημα και έχει κατορθώσει και να το υποστηρίξει στον τομέα του μάρκετινγκ. Ο Λουτσέσκου είχε πάντα τη ρητορική, τώρα πρόσθεσε και την εμφάνιση με το περίφημο σκουφάκι του. Δεν είναι κακό… Ίσα-ίσα!

Υ.Γ. Μην το ξεχάσουμε, αφού είμαστε στην κατηγορία του Λάνθιμου: Ουουουουουουου!

ΟΣΚΑΡ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Green book / Black&White book

Αν υπήρχε ασπρόμαυρο βιβλίο, ίσως θα έπρεπε να είναι ο Μάικλ Τζάκσον πρωταγωνιστής. Ακόμα ένα κρύο αστείο, σημείο των καιρών και της Ωκεανίς. Τα σπουδαιότερα Όσκαρ απονέμονται στον ΠΑΟΚ και πώς να γίνει αλλιώς; Ο δικέφαλος διανύει μια εκπληκτική χρονιά, όπως όλα δείχνουν θα φτάσει στην κατάκτηση του τίτλου μετά από τρεις δεκαετίες. Αν, δε, το τοποθετήσουμε σε επίπεδο αγαλματιδίων, τότε σίγουρα είναι η Μέριλ Στριπ των Όσκαρ ποδοσφαίρου. Πήρε το βραβείο το 1979, το ξανασήκωσε το 1982 και μετά έφτασε ξανά 2011 για να δει χαρά, παρά τις δεκάδες υποψηφιότητες! Ο ΠΑΟΚ για πολλούς λόγους είναι η καλύτερη ταινία του 2019 και αξίζει να ανέβει να παραλάβει το βραβείο του.

Εδώ τα καλύτερα Όσκαρ!
EVENTS