MENU

Ανήμερα της πρώτης επετείου του μεγαλοπρεπούς αγιασμού που έγινε στη Νέα Φιλαδέλφεια και μια μέρα πριν συμπληρωθεί ένας χρόνος έργων, η ΑΕΚ ανακοίνωσε ένα τεράστιο deal για το γήπεδο. Μια συμφωνία που δεν είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς το μέγεθός της, αν δεν είναι εξειδικευμένος ή αν δεν έχει μια σχετική γνώση του αντικειμένου. Και στην πραγματικότητα έγινε ίσως το σημαντικότερο βήμα σε ότι αφορά τη φάση κατασκευής -όχι την προεργασία και τη διαδικασία αδειοδότησης- του γηπέδου στη Νέα Φιλαδέλφεια.

Έχω σημειώσει σε προηγούμενα άρθρα ότι σε κάθε φάση κατασκευής του γηπέδου, η ΑΕΚ εμπιστεύτηκε τους κορυφαίους στο είδους τους. Για κάθε ξεχωριστή μελέτη, για κάθε κομμάτι του πρότζεκτ, χτύπησε την πόρτα των κορυφαίων. Δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση η κατασκευή του στεγάστρου, που είναι το πιο απαιτητικό, το πιο δύσκολο και το πιο σύνθετο.

Στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι των εταιριών με τις οποίες μίλησαν από την ΑΕΚ, έκαναν λόγο για την πιο δύσκολη μεταλλική κατασκευή που έχει γίνει στην Ελλάδα μετά το στέγαστρο Καλατράβα. Το οποίο επίσης ήταν πολύ απαιτητικό πρότζεκτ, καθώς θα «κούμπωνε» σε ένα στάδιο που ήδη υπήρχε. Και τελικά ήρθαν έτσι τα πράγματα, που θα το κατασκευάσει η ίδια εταιρεία που είχε υλοποιήσει και το έργο στο ΟΑΚΑ.

Στο κομμάτι της κατασκευής του στεγάστρου, η ΑΕΚ... επέμεινε ιταλικά. Θυμίζω ότι την σχεδίασή του έκανε και πάλι ένας κορυφαίος στο είδος του, ο Ιταλός πολιτικός μηχανικός (και καθηγητής του πανεπιστημίου της Μπολόνια) Μάσιμο Μαγιοβιέτσκι. Ο άνθρωπος που στο σχεδιαστήριό του «γεννήθηκε» το στέγαστρο του νέου γηπέδου της Γιουβέντους και έχει «υπογράψει» πολύ μεγάλα έργα σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με πληροφορίες, για την υλοποίηση του σχεδίου του Μαγιοβιέτσκι, η ΑΕΚ έκανε συζητήσεις με τρεις μεγάλες εταιρείες, όλες ιταλικές.

Ο λόγος που επιλέχθηκε η Cimolai είναι ο πιο απλός: γιατί είναι η κορυφαία στο είδος της. Πρόκειται για μια εταιρεία που έχει κατασκευάσει εκατοντάδες πολύ μεγάλα έργα στον τομέα των μεταλλικών κατασκευών, μεταξύ των οποίων πολλά στάδια (FNB Stadium στο Γιοχάνεσμπουργκ, National Stadium στην Μπραζίλια, National Stadium στη Βαρσοβία, Al Bayt Stadium, Millennium Stadium στο Κάρντιφ και τρία από τα γήπεδα του Μουντιάλ της Ρωσίας).

Διαθέτει εργοστάσιο 1.520 στρεμμάτων, απασχολεί 3.000 υπαλλήλους και έχει δικά της ντοκ σε δύο λιμάνια της Βενετίας για τη μεταφορά των κατασκευών της, καθώς αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη πρότζεκτ που έχει αναλάβει σε τριάντα χώρες του κόσμου! Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι στα 70 χρόνια ιστορίας της έχει αναπτύξει μια δική της -μοναδική- πατέντα για την επεξεργασία μετάλλων και λαμαρίνας, που έχει αναγνωριστεί παγκοσμίως.

Οι συζητήσεις με την εν λόγω εταιρεία βρίσκονταν σε εξέλιξη εδώ και μήνες (όπως και με τις δύο άλλες ιταλικές εταιρείες, που ανέφερα προηγουμένως). Και για να αντιληφθεί κανείς τον βαθμό του επαγγελματισμού της, κατά τη διάρκεια των συζητήσεων προχώρησε με δική της πρωτοβουλία σε πρόσθετες μελέτες, κατασκεύασε ομοίωμα του στεγάστρου και το υπέβαλε σε wind panel test, σε ειδικό τούνελ αεροπιέσεων, προκειμένου να γνωρίζει εκ των προτέρων κάθε πτυχή της άκρως απαιτητικής κατασκευής που συζητούσε -ακόμη εκείνη την περίοδο- να αναλάβει.

Τελικά, οι συζητήσεις οδήγησαν σε συμφωνία, με το deal να φτάνει σύμφωνα με πληροφορίες περίπου τα 10 εκατ. ευρώ. Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η ΑΕΚ αναφέρεται ότι η κατασκευή του στεγάστρου θα ξεκινήσει τον Απρίλιο, όμως στην πραγματικότητα η Cimolai πιάνει ουσιαστικά δουλειά από... αύριο. Ξεκινώντας από το στάδιο της παραγγελίας, αφού θα χρειαστεί να εξασφαλίσει από τους προμηθευτές της συνολικά περίπου 2.500 τόνους χάλυβα(!). Στη συνέχεια θα αρχίσει η κοπή και η επεξεργασία των υλικών και θα ακολουθήσει η μεταφορά τους από την Ιταλία στην Αθήνα. Για τη συγκεκριμένη διαδικασία αναμένεται να απαιτηθούν περίπου οκτώ με εννέα μήνες.

Τα κομμάτια για την συναρμολόγηση του στεγάστρου της «Αγιά Σοφιάς» θα έρθουν στην Ελλάδα έτοιμα και βαμμένα με ειδική βαφή, για την οποία δίνεται εγγύηση ότι για 20 χρόνια δεν θα έχει την παραμικρή αλλοίωση. Για την κατασκευή του στεγάστρου θα δημιουργηθούν ειδικές προσωρινές κατασκευές, καθώς θα γίνεται μια προσυναρμολόγηση των κομματιών στον αγωνιστικό χώρο του γηπέδου και η τελική συναρμολόγηση θα πραγματοποιείται επί της ουσίας στα 40 μέτρα ύψος! Η φάση της κατασκευής θα διαρκέσει έξι με επτά μήνες.

Το deal έχει οριστικοποιηθεί μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και είναι γεγονός ότι αυτή η εξέλιξη έχει φέρει μεγάλη ικανοποίηση στην πλευρά των ανθρώπων της ΑΕΚ. Καθώς, για αυτό το κρίσιμο βήμα κατασκευής του γηπέδου, για αυτή την τόσο δύσκολη κατασκευή (λόγω της έλλειψης χώρου, αλλά και των περιορισμών που υπήρχαν πολεοδομικά στη σχεδίαση του στεγάστρου) η ομάδα κατάφερε να... «ακουμπήσει» πάνω στους καλύτερους. Στη... Ferrari των μεταλλικών κατασκευών. Παρεμπιπτόντως, «Ferrari» ονομάζονται και οι μεμβράνες που θα τοποθετηθούν για να ντύσουν το στέγαστρο του νέου γηπέδου της ΑΕΚ...

Επέλεξε και πάλι... Ferrari!
EVENTS