MENU

Πριν από κάποιους μήνες υπήρχε το πρόβλημα πώς, αν έκανε ένα στραβό αποτέλεσμα η ΑΕΚ, το σκεφτόσουν να γράψεις τις επόμενες ημέρες κάποια εξέλιξη για το γήπεδο, γιατί όλο και κάποιοι θα βρίσκονταν να σε κατηγορήσουν ότι «κάθε φορά που χάνει η ομάδα θυμάστε το γήπεδο για να μοιράσετε... σανό». Τώρα δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα. Η ΑΕΚ έχασε στην Τρίπολη και τη Δευτέρα στη Φιλαδέλφεια δούλευαν οι μπουλντόζες στο φουλ.

Όπως και την Τρίτη, και σήμερα, και το επόμενο διάστημα, με το έργο να προχωράει κανονικά και την ίδια στιγμή τους ανθρώπους της Δικέφαλος 1924 να ασχολούνται με τα υπόλοιπα σοβαρά κομμάτια του πρότζεκτ, τα οποία θα πρέπει να προχωρήσουν στα επόμενα βήματα. Μεταξύ αυτών και η υπογειοποίηση, για την οποία γίνονται καθημερινά κινήσεις, έστω και εν αναμονή της γνωμοδότησης (και) του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας, που προχωρά σε δικούς του ρυθμούς.

Η διαβούλευση ξεκίνησε στα τέλη Ιουλίου και η δημοτική αρχή ξεσηκώθηκε, αφού δεν μπορούσε μέσα στον Αύγουστο να προχωρήσει τις διαδικασίες, καθώς είναι... μήνας διακοπών. Αποδείχθηκε τελικά ότι στον Δήμο της Νέας Φιλαδέλφειας στις διακοπές είναι ιδιαίτερα... λαρτζ, αφού πέρασε και ο Σεπτέμβριος και η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης συνεδρίασε μόλις προχθές, ενώ το δημοτικό συμβούλιο για το συγκεκριμένο θέμα ορίστηκε στις 11 Οκτωβρίου!

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης έγινε σαφές ότι σε αυτό το δημοτικό συμβούλιο θα παρουσιαστεί αρνητική γνωμοδότηση για την υπογειοποίηση, όπως είχε γίνει και αρνητική εισήγηση για τη ΜΠΕ του ίδιου του γηπέδου. Όμως, δεν έπεσε και κανένας από τα σύννεφα. Μάλιστα, κατά την αρχική του τοποθέτηση ο Άρης Βασιλόπουλος επεσήμανε ότι η ΜΠΕ της υπογειοποίησης: «Έρχεται και αλλάζει εκ βάθρων την κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου».

Η αλήθεια είναι ότι κυκλοφοριολόγος δεν είμαι για να διαβάσω τη μελέτη και να καταθέσω άποψη αν έχει δίκιο ή άδικο. Όμως, θυμήθηκα την άποψη που είχε εκφράσει επί του θέματος ένας ειδικός. Και όχι οποιοσδήποτε ειδικός, αλλά ο εκπρόσωπος της ομάδας που έφτιαξε την κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου, την οποία επικαλέστηκε ο Δήμαρχος.

Τον Μάρτιο του 2016, όταν εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο Νέας Φιλαδέλφειας η υλοποίηση της νέας κυκλοφοριακής μελέτης, είχε τεθεί από συμβούλους το ερώτημα αν θα δημιουργηθεί πρόβλημα με την κατασκευή του γηπέδου της ΑΕΚ και την υπογειοποίηση. Ο εκπρόσωπος της μελετητικής ομάδας που είχε επιλέξει ο Δήμος, είχε πάρει τον λόγο τότε και είχε πει τα εξής: «Όταν μας ανατέθηκε η μελέτη προφανώς δεν υπήρχε το γήπεδο, ξέραμε όμως ότι κάποια στιγμή θα γίνει.

Δηλαδή, ο χώρος του γηπέδου ήταν γνωστός εκ των προτέρων. Η λύση που δώσαμε τείνει στην απλοποίηση της κυκλοφορίας και όχι στο να την καθιστά πιο σύνθετη. Αυτή η απλοποίηση της κυκλοφορίας σημαίνει πολύ απλά στην συγκοινωνιακή τεχνική ότι μπορούν να έρθουν εύκολα λύσεις να κουμπώσουν επάνω της.

Και όντως τα σχέδια που είδαμε την τελευταία φορά που καλεστήκαμε στο Δημαρχείο κουμπώνουν αρκετά καλά. Δεν υπάρχουν ασυμβατότητες της μελέτης. Βέβαια, οφείλω να πω για να είστε ήσυχοι ότι ο μελετητής του γηπέδου είναι ένας έμπειρος μελετητής, επομένως είμαστε σίγουροι ότι θα δοθούν εν τέλει οι κατάλληλες λύσεις.

Δεν έχει τα τελικά σχέδια μας, αλλά δεν αλλάζει τίποτα. Άλλωστε, οι τροποποιήσεις που κάνουν στην Φωκών αφορούν το τελευταίο της κομμάτι. Η υπογειοποίηση μπορεί να γίνει στο ανατολικό μέρος χωρίς μεγάλα προβλήματα και δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος ανησυχίας».

Προκύπτει, λοιπόν, το ερώτημα πώς γίνεται στις 16 Μαρτίου 2016 η κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου να «κουμπώνει» με αυτή του γηπέδου, σύμφωνα με τον άνθρωπο που την έφτιαξε, και τον Οκτώβριο του 2017 «να την αλλάξει εκ βάθρων»; Τι άλλαξε ξαφνικά και από εκεί που ο ειδικός έλεγε πως «δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας», τώρα η υπογοιοποίηση... είναι κακή;

Τα ερωτήματα μάλλον είναι ρητορικά. Είναι προφανές ότι, όπως και σε όλα τα προηγούμενα βήματα αυτής της υπόθεσης, ο Δήμος προσπαθεί να δημιουργήσει θέμα, όχι απλά εκεί που δεν υπάρχει, αλλά εκεί που δεν μπορεί καν να δημιουργήσει (καθώς δεν αποφασίζει, αλλά απλά γνωμοδοτεί). Ακόμη και σε αυτό το τόσο απλό θέμα, όπως είναι η υπογειοποίηση.

Ένα έργο που γίνεται για δύο απλούς -απλούστατους- λόγους: ο πρώτος σχετίζεται με το ύψος του γηπέδου. Ο Δήμος... λύσσαξε όλα αυτά τα χρόνια η «Αγιά Σοφιά» να «μείνει» όσο πιο χαμηλά γίνεται και πράγματι η ΑΕΚ έκανε το καλύτερο δυνατό, κόβοντας ακόμη και δύο επιπλέον μέτρα στη φάση εξέτασης του έργου από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Για να συμβεί αυτό, μέρος του γηπέδου έγινε υπόγειο και είναι αυτονόητο ότι σε αυτό το υπόγειο θα πρέπει να υπάρχει μια πρόσβαση, που θα έρθει μέσω της υπογειοποίησης του δρόμου.

Ο δεύτερος είναι ακόμη πιο προφανής. Να μην χρειάζεται πριν από την έναρξη και μετά τη λήξη κάθε αγώνα να σταματά η κυκλοφορία, λόγω της προσέλευσης – αποχώρησης των φιλάθλων. Να μπορεί και ο κόσμος να μπαίνει με ασφάλεια στο γήπεδο, και τα αυτοκίνητα να κινούνται κανονικά.

Πρόκειται, λοιπόν, για ένα έργο το οποίο ο Δήμος θα έπρεπε να στηρίζει και μάλιστα με θέρμη. Όμως, για ακόμη μια φορά αποδεικνύει ότι στην πραγματικότητα το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να βρίσκει κάθε φορά, σε κάθε επόμενο βήμα, κάτι για να κοντράρει το έργο, έστω και αν δεν πρόκειται να παίξει αυτό κανένα ρόλο. Το κακό για εκείνους είναι πως μπορεί να μη βαρέθηκαν αυτοί, όμως άρχισαν να βαριούνται όλοι οι υπόλοιποι...

SDNA Google news
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ SDNA logo ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Μια μελέτη που «κούμπωνε» και τώρα είναι... ξεκούμπωτη
EVENTS