MENU

Όμως αυτό είναι το δέντρο. Διότι το δάσος το έχουμε χάσει προ πολλού. Παρότι ο νόμος Κοντονή είχε ένα ιδιαίτερο θετικό χαρακτηριστικό με την επιστροφή των τακτικών δικαστών στην ποδοσφαιρική δικαιοσύνη, έκανε 4 μεγάλα σφάλματα.

1. Στο όνομα του ασύδοτου αυτοδιοίκητου της ΕΠΟ, επέτρεψε στη γενική συνέλευση της Ομοσπονδίας να επιλέγει τους τακτικούς δικαστές.Το Πρωτοδικείο συντάσσει έναν κατάλογο με ονόματα τακτικών δικαστών, τον στέλνει στην ΕΠΟ και η γενική συνέλευση της Ομοσπονδίας κάνει την επιλογή. Δηλαδή οι ελεγχόμενοι διαλέγουν τους ελεγκτές τους!

2. Οι αθλητικοί δικαστές δεν αμείβονται από το κράτος, αλλά από την ΕΠΟ. Δηλαδή ο νόμος Κοντονή τους μετέτρεψε σε υπαλλήλους των ποδοσφαιρικών παραγόντων, τους οποίους υποτίθεται ότι πρέπει να ελέγχουν και να δικάζουν.

3. Η ποδοσφαιρική δικαιοσύνη απονέμεται εντός των κτιρίων της ΕΠΟ, της Super League και της Football League. Οι αθλητικοί δικαστές έπρεπε να βρίσκονται στους φυσικούς χώρους απονομής δικαιοσύνης, στα Πρωτοδικεία και στα Εφετεία.

4. Εύστοχα παρατήρησε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εφέσεων της ΕΠΟ Δημήτρης Σκουτέρης ότι ο Πειθαρχικός Κώδικας της Ομοσπονδίας είναι αστείος. Πράγματι πρόκειται για ένα κακογραμμένο, αστοιχείωτο και κακομεταφρασμένο Κώδικα, ο οποίος δημιουργεί σοβαρά ζητήματα απονομής δικαιοσύνης. Βεβαίως, ο κ. Σκουτέρης δεν μας είπε γιατί δέχεται να δικάζει επί 2,5 χρόνια με βάση αυτόν τον αστείο Κώδικα.

Αυτές οι 4 παθογένειες της ποδοσφαιρικής δικαιοσύνης δημιουργούν και τα εκφυλιστικά συμπτώματα. Αντί να πάμε μπροστά, γυρίσαμε πίσω. Στον αθλητικό νόμο του 2006 αυτά τα ζητήματα είχαν επιλυθεί. Στον αθλητικό νόμο του 2015 ενώ η αρχική ιδέα ήταν σωστή (επιστροφή τακτικών δικαστών), δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη ώστε να αντιμετωπιστούν ζητήματα κοινής λογικής.

Όσο η Πολιτεία δεν δίνει τα αυτονόητα εργαλεία στους δικαστές, άλλο τόσο θα υπάρχουν γενικευμένες αμφισβητήσεις για τις αποφάσεις των αθλητικών δικαστηρίων.

Τα 4 οφσάιντ των αθλητικών δικαστηρίων