MENU

Η επέλαση της πανδημίας δεν θα μπορούσε ασφαλώς να μην αφήσει έντονα τα…αποτυπωμάτά της (και) στον χάρτη του ελληνικού ποδοσφαίρου.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ομάδων της χώρας μας είδαν τα έσοδά τους να συρρικνώνονται δραματικά και να «σπάνε» κάθε προηγούμενο αρνητικό ρεκόρ.   

Μπορεί η επερχόμενη επιστροφή του κόσμου στα γήπεδα εν όψει της νέας σεζόν να αποτελεί προάγγελο για μια οικονομική «ανάσα», ωστόσο η βασική εισροή εσόδων ήταν και παραμένουν τα τηλεοπτικά συμβόλαια για τις περισσότερες ΠΑΕ της Super League.

Εκεί βρίσκεται το «ζουμί» και για αυτό άλλωστε δημιουργείται κι ο όλος αυτός ο θόρυβος των τελευταίων ημερών.

Ιδιαίτερα μετά το γερό μπάσιμο της Cosmote TV όπως αποκάλυψε το SDNA – και το χαλί εκατομμυρίων που στρώνει για να βάλει κάτω από την τηλεοπτική στέγη της 8 από τις 14 ομάδες της «μεγάλης» κατηγορίας του ελληνικού πρωταθλήματος.

Ο ένας εκ των δύο μεγάλων παικτών της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, έβαλε στο «σημάδι» τα τηλεοπτικά δικαιώματα της ΑΕΚ και του Παναθηναϊκού κι άλλων έξι ΠΑΕ (ΟΦΗ, Λαμία, Βόλος, Παναιτωλικός, Απόλλων Σμύρνης, Ιωνικός).

Κι έτσι και καταφέρει να κλείσει και τα 8 deals, τότε αυτομάτως η Cosmote TV θα μετατραπεί στην κυρίαρχη ομάδα του τηλεοπτικού…γηπέδου της Super League, από την στιγμή που θα παίζουν με την φανέλα της 8 εκ των 14 ομάδων (57%) του ελληνικού πρωταθλήματος και δύο κλαμπ (ΑΕΚ, Παναθηναϊκός) της «Big 5».

Οι δεσμευμένοι, οι...ελεύθεροι και τα (περυσινά) λεφτά της NOVA

Να θυμίσουμε πως Άρης, ΠΑΣ Γιάννινα και Ατρόμητος έχουν συμβόλαια με τη NOVA που «τρέχουν» και για την επόμενη σεζόν, ενώ Ολυμπιακός, ΠΑΟΚ και Αστέρας Τρίπολης είναι τηλεοπτικά…ελεύθεροι.

Κι όλα αυτά την στιγμή που η ΝΟVA για την τηλεοπτική κάλυψη των περυσινών όλων των αγώνων της Super League έδωσε συνολικά 55 εκατομμύρια ευρώ.  

Σύμφωνα με πληροφορίες (καθώς τα έσοδα από τηλεοπτικά συμβόλαια των ομάδων δεν δημοσιοποιούνται) ο Ολυμπιακός έλαβε 11 εκατ. ευρώ, 8 εκατ. ο ΠΑΟΚ, 7 εκατ. ο Παναθηναϊκός, 6,5 εκατ. η ΑΕΚ, 4,5 εκατ. ο Άρης, 1,8 εκατ. ο Ατρόμητος, 1,6 εκατ. ο Αστέρας Τρίπολης , 1,4 εκατ. ο ΠΑΣ Γιάννινα και οι υπόλοιπες ομάδες μεταξύ 1,2 και 1,4 εκατ. ευρώ.

Οι προτάσεις της Cosmote TV και τα «θέλω» των ομάδων

To…μπάσιμο της Cosmote TV έφερε πρόταση άνω των 10 εκατ. ευρώ για τον Παναθηναϊκό, ενώ η συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές θα επεκταθεί και το συνδρομητικό θα έχει δικαίωμα να μεταδίδει όλες τις εκδηλώσεις του συλλόγου

Άνω των 6,5 εκατ. ευρώ που εξασφάλιζε πέρυσι (από τη NOVA) προβλέπεται να είναι και η τελική προσφορά της ίδιας συνδρομητικής πλατφόρμας προς την ΑΕΚ.

Πλην του ΟΦΗ που θεωρείται πιο «εμπορικό» μέγεθος και επιδιώκει κλείσει συμφωνία κοντά στα 2 εκατ. ευρώ οι υπόλοιποι πέντε «μικροί» (Λαμία, Βόλος, Παναιτωλικός, Απόλλων Σμύρνης, Ιωνικός) θα είναι ευχαριστημένοι έτσι και υπογράψουν με ένα ποσό της τάξης του 1,5 εκατ. ευρώ έκαστος.   

Πότε και πως…πέφτει το τηλεοπτικό χρήμα

Τα χρήματα των τηλεοπτικών συμβολαίων «σπάνε» συνήθως σε τριμηνιαίες δόσεις για τα μικρά συμβόλαια και σε τετραμηνιαίες ή πενταμηνιαίες για τα μεγάλα, με τις πρώτες δόσεις να ξεκινούν να μπαίνουν στους λογαριασμούς των ομάδων τον Οκτώβριο.

Η κεντρική διαχείριση και η...μοιρασιά της πίτας

Οι «μεγάλες» ομάδες του πρωταθλήματος δεν θα ήταν αντίθετες στην κεντρική διαχείριση από την στιγμή που το συνολικό ποσό που θα ερχόταν στην Super League θα τους εξασφάλιζε το λιγότερο τα τηλεοπτικά έσοδα που είχαν την περυσινή σεζόν.

Αν και τα παλιά χρόνια της κεντρικής διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, λαμβάνοντας υπόψιν διάφοροι παράμετροι σχετικά με τα χρήματα που εξασφάλιζε κάθε ΠΑΕ της Super League.

Ποιοι ήταν οι κανόνες που μοίραζαν την τηλεοπτική πίτα για τους «μεγάλους» και τους «μικρούς»;

- Το 50% δινόταν βάσει της εμπορικής αξίας

- Το 25% δινόταν βάσει της βαθμολογικής συγκομιδής

- Το 23.5% πήγαινε ισομερώς

- Το 1% πήγαινε στον πρωταθλητή

- Το 0.5% στην ομάδα που θα τερματίσει ψηλότερα (αποκλείονταν Ολυμπιακός, ΑΕΚ, ΠΑΟΚ και Παναθηναϊκός)

 

Η εμπορική αξία των ομάδων

Οι ομάδες χωρίζονταν σε κατηγορίες. Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός και ΠΑΟΚ ήταν αυτές με το μεγαλύτερο ποσοστό επί του 50%. Ακολουθούσαν οι υπόλοιπες με το ποσοστό τους να μειώνεται σταδιακά.

Η εμπορική αξία υπολογιζόταν βάσει τηλεθέασης, εισιτηρίων, πορείας και άλλων παραμέτρων που κανόνιζαν Super League και NOVA.

Να θυμίσουμε πως την σεζόν 2016-17 η ΑΕΚ με εξώδικο που έστειλε στη NOVA διαμαρτυρήθηκε ζητώντας περισσότερα έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα για να φτάσει τα χρήματα που παίρνουν ο Παναθηναϊκός και ο ΠΑΟΚ.

Συγκεκριμένα η Ένωση ζητούσε να πάρει το 1.45 εκατ. ευρώ που αφαιρέθηκε από την κεντρική διαχείριση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων όταν υποβιβάστηκε το καλοκαίρι του 2013 και να προστεθεί για να φτάσει στα επίπεδα του ΠΑΟΚ και του Παναθηναϊκού.

SDNA Google news
ΜΑΘΕΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ - ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ SDNA logo ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Μάχη» Cosmote-Nova για την Superleague: Σαν το τηλεοπτικό συμβόλαιο... δεν έχει!
EVENTS