MENU

Η περίληψη ολόκληρης της αναμέτρησης στη Μασσαλία, είναι η φάση της ισοφάρισης. Ο Τοβέν, μολονότι η συνδυαστική προσπάθεια με τους συμπαίκτες του στον στενό χώρο είναι πράγματι αξιόλογη, επί της ουσίας "δεν πηγαίνει πουθενά". Ολη η ΟΜ εκείνη τη στιγμή, αγκομαχώντας με το 0-1 στην πλάτη, επί της ουσίας δεν πηγαίνει πουθενά. Ο Ολυμπιακός την περίμενε στημένος στη γραμμή της περιοχής του, ο Τοβέν θα κατέληγε σ' ένα τράκο με τον Χολέβα, και θα τελείωνε εκεί. 

Η ΟΜ θα είχε αποκλειστεί, ως προς το Γιουρόπα Λιγκ, ήδη. Ο Ολυμπιακός, ενδεχομένως, θα έπαιρνε για πρώτη φορά εδώ και 5+ χρόνια "κάτι" από ένα ταξίδι του στο Τσάμπιονς Λιγκ. Θα είχε ασφαλίσει την τρίτη θέση στο γκρουπ. Τα πάντα συνέβησαν διότι ο Σισέ έκανε στον Τοβέν, μπροστά στο προφανές αδιέξοδο, τη χάρη να του βάλει τρικλοποδιά. Μετά, πάλι με τον Ολυμπιακό να περιμένει στημένος και την ΟΜ να κατευθύνεται ντογρού στον τοίχο, μίλησε η bad luck του Ραφίνια.

Αυτός ο όμιλος είναι ο πιο σαφής, από τους οκτώ της διοργάνωσης. Ο πιο συμμετρικός, θα έλεγε κανείς. Σε κανένα άλλον, δεν είναι τόσο καθαρό ποιος είναι νούμερο ένα, ποιος δύο, ποιος τρία, ποιος τέσσερα. Στο Ντραγκάο ο Ολυμπιακός έπαιξε για τρία αποτελέσματα (νίκη, ισοπαλία, "καλή" ήττα) κι έφερε το τέταρτο, την "κακή" ήττα. Στο Βελοντρόμ αυτή τη φορά, παίζοντας πάλι για τα ίδια τρία αποτελέσματα, έφερε το τρίτο. Και περισσότερο διεκδίκησε ως το τέλος το δεύτερο, παρά κινδύνευσε για το τέταρτο. Ολες οι προηγούμενες εκτός έδρας (εννέα σερί) ήττες, ήταν με τουλάχιστον δύο γκολ διαφορά. Τώρα, είχε σημασία η διαφορά να μείνει στο ένα.

Η ποιότητα του παιγνιδιού του Ολυμπιακού είναι εγνωσμένη, και την επιβεβαιώνουν οι 22 διαδοχικές πάσες στο γκολ του "νικητή της βραδυάς" Καμαρά. Ο μηχανισμός με δύο δεκάρια "στα φτερά" του σέντερ-φορ, Φορτούνης και Βρούσαϊ πίσω από τον Ελ Αραμπί, λειτούργησε. Την εικοστή πρώτη πάσα στο 0-1, τη δίνει ο Βρούσαϊ. Στη λίστα των ποδοσφαιριστών που έχουν κάνει το ντεμπούτο τους στην Εθνική αυτούς τους 15 μήνες με τον Φαν 'τ Σχιπ, ο Βρούσαϊ είναι ο πρώτος. Τον Σεπτέμβριο του 2019, στο πρώτο ματς του Ολλανδού προπονητή, με τη Φινλανδία στο Τάμπερε. Ακόμη τότε, ο Βρούσαϊ έπαιζε δανεικός στη Βίλεμ. Ελπίζω ότι η όλη υπενθύμιση...δεν είναι ενοχλητική.

Η ποιότητα ήταν εκεί, λοιπόν. Το οπλοστάσιο, όχι ακριβώς. Εάν ανατρέξουμε, πόσα και πόσα ματς τα έχει φέρει ο Ολυμπιακός στον δικό του λογαριασμό με τους ελιγμούς του Πέντρο Μαρτίνς στο β' ημίχρονο, η αντιδιαστολή με αυτό το ματς δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση. Ενας Μασούρας από τον πάγκο, και τέλος. Η συζήτηση θα ήταν ολότελα διαφορετική εάν ο κόουτς είχε διαθέσιμες (έστω μερικές από) τις επιλογές Βαλμπουένα, Χασάν, Ραντζέλοβιτς, Μπρούμα. Κυρίως, Βαλμπουένα και Χασάν. Το σημειώσαμε εδώ ωστόσο, και προ ημερών. Μεγάλοι σε ηλικία παίκτες, και Αφρικανοί παίκτες, ενέχουν "επιχειρηματικό ρίσκο".

Η Ολεμπίκ βρήκε ανέλπιστη, ακόμη και με τις ελλείψεις του Ολυμπιακού, τρύπα απόδρασης. Το αποτέλεσμα, δεν φτάνει για να μακιγιάρει το ποδόσφαιρό της. Παραμένει, μία απίθανα οξύμωρη εικόνα. Πώς γίνεται, όλον αυτόν τον καιρό που στην Ευρώπη πήγαινε από το μηδέν στο μηδέν και ξανά στο μηδέν, στη Γαλλία να γράφει αλλεπάλληλες νίκες και να ευρίσκεται στο -4 από την κορυφή μεν, με δύο αγώνες λιγότερους δε. Ο Βίλας-Μπόας έλεγε, πριν τον Ολυμπιακό, ότι υπήρξαν αφελείς και άτυχοι. Με τον Ολυμπιακό πάντως, για αφελείς δεν ξέρω, το βέβαιον είναι ότι υπήρξαν τυχεροί. 

Οικονομοτεχνικά μιλώντας, με ρόστερ συνολικής χρηματιστηριακής αξίας κοντά στα 230 εκατομμύρια, η ΟΜ θα έπρεπε να σκοτώνεται στον όμιλο για τη δεύτερη θέση με την Πόρτο που το δικό της ρόστερ "κάνει" 255. Δεν συμβαίνει και...ας αφήσουμε την Εκίπ να αναλύσει γιατί δεν συμβαίνει. Για τον Ολυμπιακό που το δικό του αντίστοιχο μέγεθος κυμαίνεται υπό το 100, η τρίτη θέση στον όμιλο θα είναι οικονομική επιτυχία. Η δεύτερη, θα ήταν θρίαμβος. Το αποτέλεσμα, όπως και να 'χει, είναι αποδεκτό. Αλλ' η μεγάλη ερυθρόλευκη εικόνα, όχι η οικονομοτεχνική, η αμιγώς αγωνιστική, εξακολουθεί (σε Ευρώπη και Ελλάδα) πιο πολύ να πάσχει παρά να πείθει.

Δεν συζητάμε καν, να είναι (η αγωνιστική εικόνα) αληθινά ικανοποιητική.          

Το αποτέλεσμα είναι αποδεκτό, η εικόνα εξακολουθεί να πάσχει
EVENTS