MENU

Ο Γερμανός αθλητικός διευθυντής προφανώς και θα δώσει το στίγμα για τον τρόπο που λειτούργησε το κλαμπ. Είναι άλλο να το γράφει πχ ο Κόλκας και άλλο να τοποθετείται ένα στέλεχος που συμμετείχε στις αποφάσεις.

Ο κάθε Κόλκας, μπορεί να συνδέσει γεγονότα, πληροφορίες, να κάνει μία εκτίμηση και να πέσει μέσα ή έξω. Δεν μπορεί να υποκαθιστά την διοίκηση ενός κλαμπ, ούτε να κρίνει έχοντας όλα τα δεδομένα στο τραπέζι. Γιατί ποτέ δεν έχει όλα τα δεδομένα στο τραπέζι.

Ένας τοπ δημοσιογράφος, είτε αθλητικός, είτε πολιτικός, είτε καλλιτεχνικός, είτε οικονομικός, δεν μπορεί παρά να γνωρίζει το 20% από τα όσα συμβαίνουν σε έναν οργανισμό. Όποιος το παίζει πως τα ξέρει όλα, είναι απλά ψεύτης. Όλα δεν τα ξέρουν ούτε τα στελέχη ενός οργανισμού. Όλα μπορεί να μη τα ξέρει ακόμα και ο ιδιοκτήτης.

Άρα έχει πολύ μεγαλύτερη αξία να τοποθετούνται δημοσίως τα στελέχη. Να αραδιάζουν τις ιδέες τους, να ενημερώνουν για δυσκολίες που συνάντησαν και πολλά άλλα. Τότε, ίσως το κοινό να έχει μία πιο ξεκάθαρη εικόνα για το που βαδίζει το κλαμπ.

Το λάθος του ΠΑΟΚ λοιπόν στη προκειμένη περίπτωση, είναι πως η ενημέρωση μέσω δημόσιων τοποθετήσεων των στελεχών είναι σπάνια. Ο μόνος που έδινε έμφαση σε αυτό το κομμάτι, ήταν ο Φρανκ Άρνεσεν. Όμως αυτός μας άφησε για άλλους λόγους.

Το γιατί δεν υπάρχουν αυτές οι τοποθετήσεις δημοσίως έχει το ενδιαφέρον του. Προφανώς ένας εκ των λόγων είναι πως υπάρχει ένα περιβάλλον τοξικό γύρω από το ελληνικό ποδόσφαιρο. Και στη Θεσσαλονίκη έχουμε το φαινόμενο του λαϊκισμού σε τοπ επίπεδα.

Έγραφε τις προάλλες γνωστός λαϊκιστής πως για να δείτε ποιους πληρώνει ο Ιβάν, είναι στην επίσημη ιστοσελίδα του ΠΑΟΚ ακόμη ο Βιεϊρίνια. Σε ένα κοινό που βολεύεται να αναθεματίζει, ο συγκεκριμένος άνθρωπος βρίσκει έδαφος. Το ότι ο ΠΑΟΚ δεν έχει αποχαιρετήσει ακόμη τον Άντρε και μέχρι να συμβεί αυτό είναι απόφαση του κλαμπ να τον διατηρήσει εκεί, δεν απασχόλησε τον τσομπανοopinionleader. Το ότι τα παιδιά που ασχολούνται με τα social media του ΠΑΟΚ, γενικά το digital κομμάτι, έχουν βραβευτεί από παντού Πανελλαδικά αλλά και Πανευρωπαϊκά, περνάει και αυτό στο ντούκου. Σημασία έχει να βγάλει ο μπαστουνόβλαχος το επαναστατικό εσάνς του στην επιφάνεια.

Υπάρχει και το φαινόμενο του παραγωγού. Ο τύπος που δεν έρχεται στο γήπεδο, δεν έχει καμία τριβή με κανέναν, καμία ενημέρωση από πουθενά, αλλά ξέρει τα πάντα. Πρόσφατα λοιπόν ακούστηκαν και πάλι όργια. Ο ΠΑΟΚ αντέδρασε γιατί ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Όμως σε μία χώρα που τα fake news είναι βάση επιχειρηματολογίας των άξεστων, τι να πεις. Μπορεί ο ΠΑΟΚ να ισοπεδώσει τον λαϊκισμό της πόλης του; Εκτίμηση δική μου είναι πως δεν μπορεί. Ίσως να του κόψει λίγο την φόρα, αλλά μέχρι εκεί.

Πρόσφατα έγινα έξαλλος με το ψέμα πως η Μάγδα Φύσσα έλαβε 800 χιλιάδες ευρώ, άλλοι έγραφαν για 1,5 εκατ. Η ελληνική κοινωνία αποδέχεται με περίσσια άνεση να τοποθετήσει στη λίστα της λαμογιάς μία μητέρα που έχασε το παιδί της. Τοποθετώντας αυτόν τον υπέροχο άνθρωπο σε αυτή τη λίστα, συνεχίζει η κοινωνία μας αυτή την επικίνδυνη γενίκευση. «Όλοι τα παίρνουν, όλοι είναι λαμόγια, όλοι είναι κάπως» και νομιμοποιούν βέβαια αυτούς που παίζουν με τις ζωές μας, να αυξήσουν την επίδρασή τους σε αυτές. Την αρνητική επίδραση.

Συνεχίζεται η προσπάθεια για να μην υπάρχουν σύμβολα. Να είμαστε στο μηδέν, στον πάτο. Ακόμη και μία μάνα που έχασε το παιδί της, δεν διαχωρίζεται από αυτόν πχ που ξόδεψε λεφτά του δημοσίου για να φορέσουν τα παιδιά μας μάσκες τριπλάσιες σε μέγεθος από το πρόσωπό τους.  

Το μεγαλύτερο πρόβλημα ολόκληρης της κοινωνίας μας, εννοείται και των μικρότερων κοινωνιών όπως είναι ο ΠΑΟΚ, είναι η ευκολία που διασπείρεται το ψέμα και η σκατοψυχία. Είναι η ευκολία που το κοινό είναι έτοιμο να πιστέψει χωρίς καμία έρευνα, ότι του ακουστεί βολικό σύμφωνα με τα πιστεύω του.

Αν πραγματικά λοιπόν αγαπάς τον τόπο σου, την ομάδα σου, την παράταξή σου, το οτιδήποτε, προσπάθησε να διασταυρώνεις. Το έτοιμο φαϊ που δέχεσαι, δεν πρόκειται σε καμία των περιπτώσεων να σε χορτάσει. Αντιθέτως πεινάς και πνευματικά και ουσιαστικά.

Μία κοινωνία καταδικασμένη στη μιζέρια
EVENTS