MENU

Στην Ελλάδα κάποια πράγματα δύσκολα αλλάζουν. Και εξαίρεση δυστυχώς για την ΑΕΚ, δεν θα μπορούσε να αποτελεί το σπουδαίο πρότζεκτ της «Αγια – Σοφιάς», την ολοκλήρωση του οποίου αναμένουν με τεράστια προσμονή στον οργανισμό της Ένωσης.

Φυσικά οι καθυστερήσεις που καταγράφονται, δεν οφείλονται σε καμία των περιπτώσεων στην ΑΕΚ.

Οι «κιτρινόμαυροι» όχι απλά δεν φέρουν καμία ευθύνη για τα φρένα που πατιούνται, αλλά όσο περνάει αποκλειστικά από το δικό τους τιμόνι, να είστε σίγουροι πως πηγαίνουν με το γκάζι πατημένο κι έχουν σχεδόν τελειώσει με το κομμάτι της κατασκευής που είναι αυτοχρηματοδοτούμενο.

Όχι πάντως πως εντός των «κιτρινόμαυρων τειχών» ζουν σε άλλο…κόσμο. Ασφαλώς και γνώριζαν πως όταν έφτανε η στιγμή να πατηθεί το enter για την χρηματοδότηση από την Περιφέρεια, δεν θα περνάνε από το δικό τους χέρι οι χρόνοι.

Και η «Αγια – Σοφιά» φτάνοντας πλέον στη φάση των έργων που χρηματοδοτούνται από την Περιφέρεια, κινείται πλέον με ρυθμούς…Δημοσίου. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Τρεις παράγοντες δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα, έκοψαν την φόρα της ΑΕΚ και την εμποδίζουν να μπει στο σπίτι της τον Σεπτέμβριο του 2020, όπως ήταν ο αρχικός στόχος, αφού θα υπάρξει τουλάχιστον μια τετράμηνη καθυστέρηση.

Αχ, αυτός ο Βασιλόπουλος

Ο πρώην δήμαρχος της Νέας Φιλαδέλφειας, Άρης Βασιλόπουλος κι άτομα που κινούνταν στο κοντινό του περιβάλλον, δεν είδαν από την πρώτη στιγμή με διόλου θετικό μάτι την ανέγερση του νέου γηπέδου της ΑΕΚ στην ιστορική της έδρα.

Κι έκαναν ό,τι περνούσε (και δεν περνούσε) από το χέρι τους προκειμένου να βάλουν εμπόδια.

Οι τρεις προσφυγές της δημοτικής Αρχής στο Συμβούλιο της Επικρατείας κι οι άλλες δύο από κατοίκους της Νέας Φιλαδέλφειας, τράβηξαν χειρόφρενο στο έργο, με αποτέλεσμα να χαθούν σχεδόν 2,5 χρόνια.

Οι διπλές εκλογές

Οι εθνικές εκλογές στα τέλη της άνοιξης του 2019 είχαν ως αποτέλεσμα να επιφέρει μια νέα σημαντική καθυστέρηση στην εξέλιξη του έργου. Από τα μέσα Μαΐου δεν λειτουργούσε τίποτα και χάθηκε πολύτιμος χρόνος.

Παρεμπιπτόντως, σημαντική καθυστέρηση στο πρότζεκτ της «Αγια - Σοφιάς» είχαν δημιουργήσει και οι εθνικές εκλογές το 2015, με την (πολύκροτη) Περιβαλλοντική Μελέτη να πηγαίνει πίσω και να εξελίσσεται σε σίριαλ.

Η υπογειοποίηση

Ένα λάθος στο σχηματισμό της Επιτροπή Ελεγκτικού Μηχανισμού, καθώς υπήρχαν άνθρωποι που δεν πληρούσαν όλες τις προϋποθέσεις δημιούργησε θέμα στο έργο της υπογειοποίησης.

Λόγω αυτού του προβλήματος, το αποτέλεσμα του μειοδοτικού διαγωνισμού με την ανάληψη του έργου της υπογειοποίησης από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ του Σωκράτη Κόκκαλη ανακοινώθηκε στις 21 Μαρτίου.

Σχεδόν έναν μήνα αργότερα, στις 18 Απριλίου, αναρτήθηκε το αποτέλεσμα στη «Διαύγεια» και μετά από 15 μέρες έπρεπε να υπάρξει η έγκριση από τον Ελεγκτικό Μηχανισμό και μετά το λάθος που έγινε τελικά η έγκριση έγινε στις 27 Ιουλίου.

Τα επόμενα βήματα

Στην Ένωση έβαλαν θετικό πρόσημο στο προ ημερών ραντεβού του Δημήτρη Μελισσανίδη με τον Περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργο Πατούλη και τις διαβεβαιώσεις που έλαβαν χωρίς ωστόσο να καθησυχάζουν.

Μέσα στους επόμενους μήνες θα ολοκληρωθεί ο σκελετός του γηπέδου και η εγκατάσταση του σκέπαστρου.

Κάτι που σημαίνει πως το κομμάτι του γηπέδου που έτρεχε με αυτοχρηματοδότηση της ΑΕΚ σχεδόν τελειώνει και θα απομένει μόνο το κτίριο με τα μουσεία και τους υπόλοιπους χώρους, που ωστόσο δεν μπορεί να ξεκινήσει πριν από την έναρξη ων εργασιών της υπογειοποίησης, αφού πρόκειται για δύο όμορα έργα.

Τι απομένει από εδώ και πέρα;

Το κατασκευαστικό μέρος του γηπέδου που θα χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά από την Περιφέρεια και περιλαμβάνει όλες εκείνες τις εργασίες που θα δώσουν στην «Αγια -  Σοφιά» την τελική της μορφή.

Τι περιλαμβάνει αυτό;

Διάφορες εργασίες όπως ηλεκτρολογικά, ύδρευση, ηλεκτρολογικά, διαμόρφωση εσωτερικών χώρων.

Προσοχή τώρα: για κάθε τομέα η Περιφέρεια θα προκηρύξει διαγωνισμούς για ξεχωριστές αναθέσεις έργων. Συνεπώς μπάλα θα…παίξει το ελληνικό Δημόσιο για την ανάθεση των έργων, τις εγκρίσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο και όλες τις υπόλοιπες «ομορφιές» του συστήματος της περίφημης ελληνικής γραφειοκρατίας.

Οι μηχανές της υπογειοποίησης

Για την υπογειοποίηση κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά πότε ακριβώς θα αρχίσουν οι μηχανές το σκάψιμο της οδού Πατριάρχου Κωνσταντίνου προς την οδό Φωκών.

Το καλό σενάριο είναι να συμβεί αυτό πριν από το τέλος του 2019, εφόσον σταλεί από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας το γρηγορότερο δυνατό πλήρης ο φάκελος με τις διορθώσεις που ζητήθηκαν για την ανάδοχο εταιρεία και συγκεκριμένα ΙΝΤΡΑΚΑΤ συμφερόντων Σωκράτη Κόκκαλη.

Μέχρι όμως να συμβεί αυτό, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει εκ των προτέρων με ασφάλεια τι χρόνο θα πάρει.

Στην ΑΕΚ επιθυμούν και το φωνάζουν να περιοριστούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι χρόνοι των γραφειοκρατικών διαδικασιών. Κάτι όμως που δεν είναι εύκολο να συμβεί στην Ελλάδα κι εκεί πέφτει πλέον όλο το βάρος από πλευράς «κιτρινόμαυρων»


Μπορεί οι «κιτρινόμαυροι» να έβαλαν θετικό πρόσημο στο προ ημερών ραντεβού του Δημήτρη Μελισσανίδη με τον Περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργο Πατούλη και τις διαβεβαιώσεις που έλαβαν ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν καθησυχάζουν.

Ελλάδα είσαι.

«Πλέι μέικερ» το Δημόσιο για την «Αγιά – Σοφιά» και ο... θεός - οδηγός!
EVENTS