MENU

Η αεροπορική εταιρεία, με έδρα τη Σαουδική Αραβία, «Riyadh Air», θα είναι η εταιρεία που θα αναλάβει την χορηγία της Ατλέτικο Μαδρίτης και κατ' επέκταση την ονοματοδοσία του γηπέδου, όπως αποκάλυψε η ισπανική εφημερίδα «Expansión».

Η ομάδα της ισπανικής πρωτεύουσας και ο κύριος χορηγός της υπέγραψαν συμφωνία για τη μετονομασία του γηπέδου σε «Riyadh Air Metropolitano» τουλάχιστον μέχρι το 2033!

Με αυτό το νέο «deal», οι «ροχιμπλάνκος» εξασφάλισαν τη μεγαλύτερη χορηγική συμφωνία στην ιστορία του συλλόγου, θέτοντας την ομάδα υπό την ηγεσία του Ενρίκε Θέρεθο, στην κορυφή των κλαμπ που συνδέονται με αεροπορικές εταιρείες. Αυτή η νέα περίοδος, η οποία θα διαρκέσει για τουλάχιστον εννέα σεζόν, θα ξεκινήσει επίσημα στις 20 Οκτωβρίου με τον αγώνα της ομάδας του Ντιέγκο Σιμεόνε εναντίον της Λεγανές.

Η συμφωνία με την αεροπορική εταιρεία που έχει έδρα τη Σαουδική Αραβία, που ανήκει στο Δημόσιο Ταμείο Επενδύσεων (PIF), αποτελεί μια νέα φάση για τον βασικό χορηγό του συλλόγου. Για τον λόγο αυτό, το λογότυπό της εμφανίζεται στο μπροστινό μέρος της φανέλας της ανδρικής ομάδας από πέρυσι, χάρη σε μια συμφωνία που υπογράφηκε έως το 2027, με αντάλλαγμα περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. 

Τώρα, αυτή η συμφωνία περιλαμβάνεται στο νέο συμβόλαιο και, σύμφωνα με την «Expansión», η αξία της ανέρχεται μεταξύ 250 και 300 εκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των μπόνους. Εκτός από την αλλαγή του ονόματος σε «Riyadh Air Metropolitano», μία από τις παραμέτρους που ξεχωρίζουν στη συμφωνία είναι η δημιουργία του «Riyadh Air Club» στην περιοχή φιλοξενίας του γηπέδου.

Από την άλλη πλευρά, σημαντικό στοιχείο κατά την υπογραφή αυτής της νέας συνεργασίας είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με την Expansión, «σε καμία στιγμή» δεν συζητήθηκε η πιθανή αγορά του συλλόγου από την αεροπορική εταιρεία.

Αύξηση των εσόδων

Με τη μετονομασία του γηπέδου σε «Riyadh Air Metropolitano», το γήπεδο της Ατλέτικο θα αλλάξει όνομα για πρώτη φορά από τα εγκαίνιά του, το 2017. Από τότε και μέχρι το 2022 η συμφωνία με τη «Wanda» απέφερε περίπου 9,5 εκατομμύρια ευρώ ανά σεζόν στο σύλλογο και περιλάμβανε την είσοδο της κινεζικής εταιρείας στο μετοχικό κεφάλαιο του συλλόγου. 

Μόλις αυτή η «σχέση» έληξε, εμφανίστηκε η «Civitas», μια εταιρεία που θα συνεχίσει να χορηγεί την Ατλέτικο για τουλάχιστον πέντε ακόμα χρόνια, αλλά δεν ια ισχύει πλέον η συμφωνία για το γήπεδο, παρότι αυτή είχε αρχικά υπογραφεί για 10 χρόνια.

Αφού δαπάνησε 330 εκατομμύρια για το «νέο σπίτι» της, η Ατλέτικο βρήκε μεγάλη οικονομική ώθηση μετά την πρόσληψη του Όσκαρ Μάγιο ως γενικού διευθυντή Εσόδων και Λειτουργιών, σε ένα πλαίσιο στο οποίο η ομάδα έφτασε τα 403 εκατομμύρια την περασμένη σεζόν, 3% λιγότερα από την προηγούμενη, όταν κατέγραψε το μεγαλύτερο κύκλο εργασιών στην ιστορία της. 

Αυτή η μείωση οφείλεται στη... βουτιά του 19% των τηλεοπτικών εσόδων, λόγω της πρόωρης εξόδου από το Champions League. Ωστόσο, τα έσοδα από το γήπεδο αυξήθηκαν κατά 9%, ενώ τα εμπορικά αυξήθηκαν κατά 23%, φτάνοντας σε ρεκόρ 144 εκατομμυρίων ευρώ.

Αύξηση αναγνωρισιμότητας

Σύμφωνα με τον Τόνι Ντούγκλας, τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Riyadh Air Metropolitano», σε συνέντευξή του στην Expansión, η συνεργασία της αεροπορικής εταιρείας με την Ατλέτικο έχει αυξήσει σημαντικά την παγκόσμια αναγνωρισιμότητα της εταιρείας, βασισμένη σε αξίες όπως «η βιωσιμότητα, η προστασία του πλανήτη και η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής». 

Στην πραγματικότητα, αυτή είναι η πρώτη εμπορική συνεργασία Σαουδαραβικής εταιρείας με ομάδα σε μια μεγάλη ευρωπαϊκή διοργάνωση.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η αεροπορική εταιρεία δεν εξετάζει περαιτέρω επενδύσεις στο ισπανικό ποδόσφαιρο, σύμφωνα με την «Expansión». Αντιθέτως, έχει προχωρήσει εκτός Ευρώπης σε συμφωνία με την CONCACAF και εξετάζει τώρα άλλους αθλητικούς τομείς, όπως το γκολφ.

Το Metropolitano αλλάζει...