«Καλλιτέχνης θα πει να μιλάς με σιωπή και να ακούνε οι άλλοι», αναφέρουν οι στίχοι ενός τραγουδιού, το οποίο μεταξύ μας, δύσκολα θα συμπεριλαμβάνεται στο μουσικό (ελληνικό) ρεπερτόριο του Βάλντας Νταμπράουσκας.
Ο Λιθουανός τεχνικός του ΟΦΗ τείνει να συμπληρώσει δύο χρόνια στο Ηράκλειο και σε αυτό το διάστημα ασφαλώς και φτάνουν στα αυτιά του μπόλικοι ήχοι από τα ντόπια μουσικά προϊόντα.
Ξέρετε τώρα, λύρες, πεντοζάλη, σούστες.
Μια φορά, ο 46χρονος τεχνικός επιβεβαιώνει πως αποτελεί έναν καλλιτέχνη των πάγκων. Δεν μιλάει με τη σιωπή, αλλά με την προπονητική…μπαγκέτα.
Υπό την μαεστρική καθοδήγηση του ο γεμάτος ενέργεια και αποφασιστικότητα ΟΦΗ, στρίμωξε στα…σχοινιά την ΑΕΚ, με δύο «μπαλοθιές» την ξάπλωσε κάτω και την υποχρέωσε στην πρώτη της ήττα (2-0) στη φετινή κούρσα του πρωταθλήματος το βράδυ της Δευτέρας (2/10) στο «Γεντί Κουλέ».
Κι όσο «γυάλιζε» το μάτι των παικτών της κρητικής ομάδας στο χορτάρι, άλλο τόσο και περισσότερο «γυάλιζε» το μάτι του προπονητή της στη…μάχη των πάγκων κι έχοντας απέναντί του τον νταμπλούχο, Ματίας Αλμέιδα.
Πώς έφτασε ο Νταμπράουσκας στο σημείο να…βραχυκυκλώσει την Ένωση και να την υποχρεώσει όχι μόνο στο κρητικό «ναυάγιο», αλλά και στην χειρότερη εμφάνισή της επί των ημερών του Αλμέιδα;
Το SDNA αναλύει την κρητική… συνταγή της επιτυχίας δια χειρός, Βάλντας Νταμπράουσκας που οδήγησε τον ΟΦΗ στη λεβέντικη νίκη απέναντι στην πρωταθλήτρια ΑΕΚ.
Η ταυτότητα με τους τρεις στόπερ
Ένα από τα πρώτα πράγματα που έκανε ο Λιθουανός κόουτς από την ημέρα που ανέλαβε το τιμόνι του ΟΦΗ, ήταν η καθιέρωση της διάταξης με τρεις κεντρικούς αμυντικούς στα μετόπισθεν.
Παρεμπιπτόντως, όλοι οι παίκτες που έκτοτε παραλαμβάνουν «φύλλο πορείας» με προορισμό το Ηράκλειο είναι τσεκαρισμένο εκ των προτέρων πως «κολλάνε» στο σύστημα με τους τρεις στόπερ και τη διαφοροποίησή του (3-5-2, 3-4-3, 3-5-1-1) ανάλογα με τον αντίπαλο.
Έτσι και στο παιχνίδι των υψηλών απαιτήσεων κόντρα στην πρωταθλήτρια ΑΕΚ, ο ΟΦΗ έπαιξε 3-5-1-1.
Ο Μπάουμαν κάτω από τα δοκάρια, οι Βούρος, Καρώ και Πασαλίδης τριάδα στην αμυντική γραμμή. Οι Μεγιάδο, Γκαγέγος και Γκλάζερ στον άξονα της μεσαίας γραμμής, ο Θοράρινσον στην αριστερή πλευρά και ο Λάρσον στη δεξιά, με τον Μπάκιτς πίσω από τον προωθημένο Φελίπε.
«Κλειδί» το πρώτο (γρήγορο) γκολ
Το γκολ απ΄τα…αποδυτήρια του Λουίζ Φελίπε μόλις στο 5ο λεπτό της αναμέτρησης, εκτός από τα «φτερά» που έδωσε στον ΟΦΗ, επέτρεψε στους παίκτες του να πατήσουν γερά στα πόδια τους και να εκτελέσουν κατά γράμμα και αποτελεσματικά το αγωνιστικό πλάνο του Νταμπράουσκας, όπως άλλωστε δήλωσε και ο κόουτς στο «τρίτο ημίχρονο» αναλύοντας την εικόνα του ματς.
Non stop πρέσινγκ
ΟΦΗ, σαν να λέμε…ΑΕΚ. Τι σημαίνει αυτό;
Απλούστατα πως η ομάδα του Ηρακλείου πίεζε (ακατάπαυστα) ψηλά την άμυνα της Ένωσης και δεν την άφησε να πάρει ανάσα και να ανεβαίνει ψηλά, όπως έχει παγιωθεί να κάνουν οι «κιτρινόμαυροι» στους αντιπάλους τους επί εποχής Αλμέιδα.
Το ασφυκτικό πρέσινγκ του ΟΦΗ σε συνδυασμό με τις κοντινές αποστάσεις και τη συνοχή των γραμμών, έφεραν πολλές κερδισμένες - κρητικές- μονομαχίες και δεύτερες μπάλες.
Άμυνα – «μπετόν»
Η υποδειγματική αμυντική λειτουργία αποτέλεσε τον βασικό πυλώνα της μεγάλης νίκης του ΟΦΗ.
Κόντρα σε έναν άκρως επιθετικό αντίπαλο τα κοπέλια δεν επέτρεψαν τα πολλά σουτ μέσα κι εκτός περιοχής.
Η ΑΕΚ βρήκε ελάχιστα ελεύθερα τετραγωνικά εκατοστά στο χορτάρι και τελείωσε το ματς χωρίς «καθαρή» ευκαιρία.
Οι επισκέψεις στην αντίπαλη περιοχή
Ο…τσαμπουκαλεμένος ΟΦΗ δεν είδε την τύχη να του χαμογελά, ούτε «έκλεψε» τη νίκη στις λεπτομέρειες.
Υπήρξε ανώτερος, έβγαλε μεγαλύτερη ενέργεια και το δικό του αγωνιστικό πλάνο έδεσε…χειροπόδαρα την ΑΕΚ.
Μάλιστα πάτησε τόσες φορές στην περιοχή της Ένωσης, όσο δεν κανείς άλλος αντίπαλος επί των ημερών του Αλμέιδα στην άκρη του πάγκου της ΑΕΚ και εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την κάκιστη αμυντική λειτουργία των «κιτρινόμαυρων».