MENU

Τα playoffs είναι σε εξέλιξη. Ο Παναθηναϊκός έχει τον τεράστιο στόχο της κορυφής. Αυτή που κρατούσε στη μεγαλύτερη διάρκεια της σεζόν. Το έργο του δε θα είναι εύκολο. Ανάμεσα στα «όπλα» του Τριφυλλιού, το… σπίτι του. Η Λεωφόρος Αλεξάνδρας.

Η ιστορική έδρα των Πράσινων ζει μεγάλες στιγμές της τρέχουσα σεζόν. Αυτό δε θα αλλάξει απ’ τη θέση που θα καταλάβει τελικά η ομάδα του Ιβάν Γιοβάνοβιτς σε μερικές εβδομάδες. Είναι τίτλος που κατακτήθηκε ήδη, η επιστροφή του κόσμου. Όχι απλά για να δει ένα ματς, αλλά για να ακολουθήσει και να ενισχύσει τη συνολική νοοτροπία του Παναθηναϊκού.

Μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού τα ματς που δεν έχει γίνει sold out. Αναμετρήσεις που «έσπασαν» καρδιές. Με προκλήσεις από αντιπάλους. Αποτελέσματα άσχημα, γιατί υπήρξαν και τέτοια. Σε κάθε συνθήκη που παρουσιάστηκε, ο κόσμος ήταν άψογος, η ατμόσφαιρα αψεγάδιαστη. «Σκλαβώνοντας» την ίδια την ομάδα. Μεταφέροντας μια διαφορετική πίεση. Αυτή της υπέρμετρης εμπιστοσύνης που δεν πρέπει να «προδοθεί».

Ωραία τα λόγια, ας πάμε και στις αποδείξεις. Ο Παναθηναϊκός χωρίς να έχουν προσμετρηθεί ακόμη τα εισιτήρια του αγώνα με τον Βόλο (ήδη έχει γίνει sold out) έκοψε 153.082 εισιτήρια τη φετινή σεζόν. Στην κανονική διάρκεια του πρωταθλήματος. 11.776 ανά αγώνα. Αριθμοί που συνιστούν ρεκόρ των τελευταίων δέκα ετών για το Τριφύλλι. Είτε έπαιζε στη Λεωφόρο είτε τα λίγα χρόνια που χρησιμοποίησε το ΟΑΚΑ ως έδρα σε αυτό το διάστημα.

Ποτέ ξανά ο κόσμος δεν είχε την ανάγκη και τη διάθεση να είναι πλάι στην ομάδα σε τέτοιο βαθμό εδώ και 10 χρόνια. Συν το γεγονός πως επιδεικνύει άριστη συμπεριφορά. Χωρίς παρατράγουδα, χωρίς να «τσιμπήσει» από προκλήσεις ή από ματς που «στράβωσαν»/έδειχναν να «στραβώνουν».

Το 2013-14 όπου οι αγώνες ήταν περισσότεροι, οι φίλοι του Τριφυλλιού είχαν 167.525 εισιτήρια συνολικά. Αριθμός που μόλις προσμετρηθούν και τα εισιτήρια του αγώνα με τον Βόλο, θα ξεπεραστεί αυτόματα. Η διαφορά φαίνεται στο μέσο όρο, καθώς τη χρονιά του αμέσως προηγούμενου τροπαίου που πήρε ο Παναθηναϊκός-πριν το περσινό κύπελλο δηλαδή-ανά αγώνα στο «σπίτι» του είχε 9.307 εισιτήρια. Σχεδόν 2.500 λιγότερα σε σχέση με φέτος.

Ακόμη και τις τρεις περιόδους του ΟΑΚΑ η ομάδα δεν μπόρεσε να φτάσει τα φετινά νούμερα. Τα οποία με τη ζήτηση που υπήρξε/υπάρχει, καθώς σε καμία περίπτωση δεν ικανοποιήθηκε ούτε το 50% της θέλησης για παρουσία σε κάθε εντός έδρας αναμέτρηση, ουσιαστικά δε λένε την πλήρη αλήθεια για το επίπεδο συσπείρωσης και στήριξης του κόσμου.

Τα συγκεκριμένα στοιχεία πριν το πρώτο εντός έδρας ματς των playoffs, το οποίο και ήδη έχει γίνει sold out, είναι επιπλέον λόγος αισιοδοξίας για τον Παναθηναϊκός. Ο οποίος έχει δύο βασικότατα «όπλα»: Τις ποδοσφαιρικές του αρχές στο χορτάρι και την απίστευτη στήριξη-συσπείρωση της εξέδρας. Με τρόπο που κάλλιστα θα μπορούσε να γραφτεί σε εγχειρίδιο σωστής γηπεδικής συμπεριφοράς.

Δείτε το σύνολο και τους μέσους όρους εισιτηρίων που είχε ο Παναθηναϊκός από το 2012-13 μέχρι σήμερα.

Σεζόν     Σύνολο  Ανά αγώνα  

2012-13* 120674  8045

2013-14 167525    9307

2014-15 134784    7928

2015-16 114674     7645

2016-17 99705       5539

2017-18 97271       6948

2018-19* 109286    8407

2019-20* 74003      5693

2020-21** -

2021-22** 111915    6218

2022-23 153082     11776

*Το ΟΑΚΑ ήταν η έδρα του Παναθηναϊκού.

**Σεζόν όπου δεν υπήρχε κόσμος λόγω περιορισμών Covid-19 ή ίσχυσε το μέτρο του ποσοστού προσέλευσης για κάποιους μήνες της σεζόν.

Παναθηναϊκός: Ρεκόρ δεκαετίας και ορμητήριο συσπείρωσης (vids)